Jednou z prvních takových škol byla Quantum Camp v Kalifornii, původně zaměřená na výuku fyziky a matematiky. Žáci od 1. do 8. třídy se scházejí ve škole jednou za týden, další studium obsahuje videa, podcasty, studijní materiály a aktivity pro domácí učení podle vlastního tempa. Acton Academy v Texasu vznikla jako celotýdenní škola, kde se žáci většinou online věnují každý den 2,5 hodiny studiu vzdělávacího základu. Zbytek času je určen pro tři dvouhodinové bloky projektového vyučování každý týden, denně hodinu sokratovské diskuse, hry každý pátek a mnoho umělecké a pohybové výchovy. Žáci si též vytvářejí portfolio vlastních prací.
Další podobnou sítí jsou školy AltSchool v Kalifornii, které slibují personalizovanou výuku v celotýdenní škole s velmi nízkým počtem žáků na jednoho učitele - 8:1. Žáci jsou seskupeni přibližně podle věku, polovinu času tráví studiem vzdělávacího základu podle kurikula a materiálů dodaných externím dodavatelem. Každý žák postupuje podle vlastního "playlistu". Systém je postaven na sofistikovaném softwaru, který zahrnuje každého žáka a všechny školy AltSchool. Obdobnou školu založil i Sal Khan, autor vzdělávacích videí Khanova škola. Khan Lab School využívá videí a kombinovaného učení a rovněž nabízí personalizovanou výuku připravenou na míru jednotlivým žákům (o personalizaci výuky s využitím technologií viz zde).
Zdroj: EducationNext.org

2 komentářů:
Chtělo by se říci, že už konečně tu Ameriku doháníme, byť jen v nekvalitě státní školy. Zdá se, že řádně inkludovaný hlavní vzdělávací proud nevyhovuje každému.
Nebudu spřádat nějaké konspirační teórie, ale přece jen se někde vzadu vkrádá myšlenka, jestli ta naše masivní inkluze nemá být příčinou obdobné obecné nespokojenosti, a ospravedlněním naprosté segregace žáků, kteří mají to štěstí, že mohou být vymaněni ze státního marasmu. Podobnost všech ve článku uvedených atributů s publikačním manuálem společnosti scio bude patrně jen náhodná.
Když je dnes ze všech stran kladen nevídaný důraz na vlastní tempo každého dítěte, dokonce i s individuálními učebními plány, pak mne ve vší vážnosti zajímá, jak se tento přístup snoubí s dosud platnou platformou výhradně skupinových kooperací, a pak, kdy, lépe v kterém věku žáka či studenta začínají v té Americe do studia roubovat důraz na výkon, na kterém je podle mého náhledu pokrok severoamerického soustátí založen od nepaměti. Nebo už ne?
Ano,pytlíku,pravdu díte. Inkluze v USA viz:
http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2013/36/zkusenosti-z-usa-deti-s-mentalnim-postizenim-se-uci-podle-beznych-osnov/
Taktéž na základě jakéhosi rozsudku Někdo versus stát. Dnes mají,co chtějí. Ti bohatší si samozřejmě platí soukromé speciální školy. Ti chudší mají utrum. To víte, musíme dohnat ten vyspělý svět!!
Okomentovat