Ministerstvo školství doručilo do vlády záměr vzdělávání v České republice. Materiál vychází ze Strategie vzdělávání 2020, kterou vypracoval ještě bývalý ministr Petr Fiala (ODS). Zároveň je v něm ovšem velmi patrný otisk současného ministra Chládka, který se dlouhodobě snaží vyjít vstříc zájmům zaměstnavatelů.
Z článku Bohumila Kartouse v iHNed.cz vybíráme:
Vliv Marcela Chládka je nejvíce patrný v kapitole středních škol, kde má dojít k největším změnám a kde lze také najít patrně nejvíce sporné body. Je sice pěkné, že budeme ladit strukturu středoškolských oborů a jejich financování podle potřeb zaměstnavatelů, rozuměj podle tzv. národní soustavy kvalifikací.
Ale kdo ví, za jak dlouhých porodních bolestí vznikala, těžko uvěří, že bude možné zajistit tím podobnou aktuálnost, jaké je schopen dobře zaběhnutý duální systém v Německu. Tam se holt průmysl podílí skutečně (systémově a finančně), nejen deklaratorně.

Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
"Druhý jazyk na učilištích dělá vrásky všem, kdo vědí, jak zoufalá je v těchto školách úroveň vzdělávání v jednom cizím jazyce..."
Proč? Vždyť titíž žáci vesele absolvují dva cizí jazyky už na základní škole a nikdo si to netroufne označit jako "zoufalé".
(To byla ironie, samozřejmě.)
Šít vzdělávání na míru průmyslu je velký omyl. Kdo ví, jaké budou potřeby průmyslu za 13 let nebo 4 roky?
Vzdělávání je nutno přizpůsobit pedagogickým a vzdělávacím potřebám dětí/adolescentů. To je konstatnta, která se mění jen velmi zvolna.
Já už jsem to četl, že vzdělávání je potřeba přizpůsobit pedagogickým a vzdělávacím schopnostem učitelů. Teď mne napadla kacířská otázka: jakou pedagogickou potřebu mají děti/adolescenti? Malou nebo velkou?
Teď mne napadla kacířská otázka:
Ale na tom přece není zhola nic kacířského.
Pominu svoji myšlenku, že vzdělávání a výchova jedinců by mohly korespondovat i s potřebami společenství. Tedy s jeho smysluplným rozvojem a kultivací.
Nevím přesně, jsou-li vzdělávací potřeby dětí a mládeže malé či velké, ale dovozuji, že se jistojistě týkají fejzbůku a slevových a herních portálů.
Mě spíš napadlo, jestli se už dětiček někdo na jejich vzdělávací potřeby zeptal. Já jsem jednou zkusil se poptat, co by se žáci rádi v té naší informatice naučili. Dostalo se mi velmi poměrně nejasných odpovědí, jako že něco o těch počítačích, nebo co... a nebo ty fotky, třeba.
Pak vyšlo najevo, že uvádím žáky do úzkých nevhodně osobními až vlezlými otázkami.
Okomentovat