Přečtěte si: Které inovace ve vzdělávání můžeme očekávat v roce 2015

čtvrtek 18. prosince 2014 ·

Britská Open University vydala už třetí v řadě zpráv o tom, které inovace ve vzdělávání můžeme očekávat v roce 2015. Zpráva zdůrazňuje významnou roli sociálních sítí pro vzdělávání.

Nastupující (a v řadě případů již existující v praxi) trendy a postupy jsou následující:
  1. MOSL (Massive Open Social Learning) – masově otevřené sociální učení – sdílení poznatků a diskuzí na sociálních sítích,
  2. analýza výsledků vzdělávání a na ní založený design výuky – postupy výuky se přizpůsobují potřebám žáka,
  3. převrácená třída – žák se seznamuje s látkou online mimo výuku a čas ve třídě je věnován rozvoji kritického myšlení a diskuzi,
  4. BYOD (bring your own device) – přines si vlastní zařízení – učitel už není zdrojem informací, ale průvodcem a manažerem učení,
  5. učit se učit – proces zaměřený na reflektování vlastního učení a hledání efektivních způsobů řešení problému,
  6. dynamické hodnocení – hodnocení a intervence se navzájem doplňují, učitel při hodnocení hledá cesty k doplnění nedostatků,
  7. učení v rámci události (event-based learning) – organizace projektových dnů, výstav a prezentací,
  8. učení prostřednictvím příběhů – žáci se učí začleňovat jevy a situace do kontextu, pochopit úhel pohledu,
  9. „prahové“ (threshold) koncepty – při osvojení myšlenky získá učící se nový pohled na realitu,
  10. bricolage – způsob kreativního tvoření a přetváření materiálů (jiné označení pro makers movement – hnutí tvůrců).

Zprávy Open University  (o zprávě z minulého roku jsme referovali zde) jsou určitou obdobou zavedeného přehledu o technologických trendech ve vzdělávání Horizon Report. O poslední zprávě pro základní a střední školy pro rok 2014 jsme referovali zde (1), podrobně viz zde.

Zdroj: eSchoolNews.com



Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.