Zakladatelem je M. Ventilla, který dříve pracoval pro společnost Google. Zastává názor, že veškeré učení má u žáka vycházet z toho, o co se zajímá. Plánem pro AltSchool jsou třídy jako samostatné jednotky rozmístěné v různých částech města, svěřené do péče a rozhodování učitele. Každá jednotlivá třída bude mít možnost flexibilně se přizpůsobit potřebám žáků a rodin. V souladu se zásadami „startup“ (začínající) společnosti by měl být model schopný okamžitých inovací a proměn a poučení z chyb.
Základem výuky jsou společné standardy, ale žáci nejsou zařazeni v ročnících, ale pouze ve volných skupinách starších a mladších. Model školy přebírá myšlenky vzdělávání založeného na kompetencích, waldorfské a montessori škol i postupy z domácího vzdělávání. Další nápad je přejatý z newyorské School of One, kde žáci pracují podle individuálních plánů a učitel jejich pokrok sleduje na kontrolním panelu, případně upravuje jejich zadání. Kromě individuálních úkolů jsou žáci zapojeni rovněž do skupinových projektů. AltSchool je v zásadě ziskový technologický startup, ale vzdělávací technologie nejsou ve škole všudypřítomné. Technologie pomáhají žákům sledovat jejich učení a dokumentovat práci, učitelé mají přehled o pokroku všech žáků.
Plánem vývojových techniků je vytvářet videozáznamy z práce jednotlivců a třídy, které pak budou učitelé analyzovat a přizpůsobovat podle nich své postupy. Záběry v reálném čase pomohou učitelům reagovat na problémy, kterých by si jinak ve vzdáleném koutě třídy nevšimli. Při vytváření záznamů však hrozí konflikt s nařízeními na ochranu soukromí žáků. V příštím školním roce by měla AltSchool otevřít několik tříd v San Francisku a dalších městech.
Kromě řízení škol se chce společnost zaměřit též na vyvíjení softwaru pro učitele, který by měl vycházet z úzké spolupráce vývojářů s učiteli ve třídách. Zakladatel M. Ventilla trvá na tom, že model není určen pro fungování jako klasická škola s rozsáhlou budovou a centrální administrativou, která umožňuje jen malou flexibilitu (podrobně o kladech i záporech modelu škol založených na využití technologií viz zde).
Zdroj: MindShift

2 komentářů:
vytvářet videozáznamy z práce jednotlivců a třídy, které pak budou učitelé analyzovat
A je to tady. Já to říkal už prve, když žáci sepisovali petice, že je při výuce neustále zesměšňuji, že výklad je trvale nepochopitelný a že je toho prostě moc. Podivoval jsem se, že při těch dnešních možnostech za ta léta nikoho nenapadlo mě nahrát třeba na mobil a k petici záznam přiložit pro pozdější analýzu příslušnými orgány státní správy a samosprávy.
A hle, je to tady! Budeme dětičky taky nahrávat a analyzovat. Hele pocem, Semerád už zase hýká. A tady, Zachatá se u trojčlenky tváří jako tele... A až z nich jednou budou ministři školství, pošleme to do Střepin.
konečně rozumný návrh,kamery v prostorách školy (chodby,jídelna,šatny,záchody bych vynechal tam postačí citlivé hlásiše kouře) a záznamy z hodin a pak to pěkně pouštět na schůzkách,jelikož vyučovací hoduny jsou volně přístupné i záznamy by byly volně přístupné na stránkách školy....
Okomentovat