Sledování žáků v průběhu hry dává učitelům lepší představu o jejich silných a slabých stránkách, hra přináší vyšší zaujetí žáků a soutěživost. Díky hře se žáci učí vnímat selhání jako součást postupu k cíli a příležitost k dalšímu učení. Tvůrce hry, studio GlassLab, pracuje na vývoji dalších pěti vzdělávacích her, které budou sloužit k hodnocení.
Zkoumáním využití her pro hodnocení žáků se zabývá studie A-GAMES prováděná na University of Michigan a New York University. Prostřednictvím her by hodnocení mělo zachytit dovednosti, jako je tvořivost, vytrvalost a pochopení konceptů, zatímco klasické hodnocení sleduje pouze znalosti. Důležité je připravit učitele tak, aby uměli hodnoticí hry ve výuce využívat. Tento způsob „kradmého“ (stealth) hodnocení žáci často ani nevnímají.
Zdroj: Education Week

0 komentářů:
Okomentovat