Přečtěte si: Proč je argumentativní psaní přínosnější než psaní textu přesvědčovacího

sobota 29. března 2014 ·

V amerických školách se tradičně vyučuje tvorba písemného zadání označovaného jako „persuasive writing“ neboli sloh psaný se záměrem přesvědčit čtenáře o  tom, že vyjadřovaný názor je správný, a získat čtenáře „na svou stranu“. Nové Společné státní standardy (CCSS) však kladou důraz na psaní „argument writing“, tedy texty polemické.


Koordinátor pro angličtinu ve skupině středních škol v Chicagu R. McCarty uvádí důvody, proč je argumentativní psaní přínosnější než psaní textu přesvědčovacího:
  1. Polemika se soustředí na důkazy a jasné zdůvodnění – žáci shromažďují podklady pro svá tvrzení, ale současně musejí brát v úvahu i tvrzení odlišná nebo protikladná, zatímco při přesvědčování se zaměří jen na své stanovisko. 
  2. Zamezí se dramatickým prohlášením – přesvědčování se může stát příliš emotivní, žáci chtějí „vyhrát“ a nedbají na důkazy a protiargumenty, vítězem se pak může stát ten, kdo mluví hlasitěji, a diskuse nemůže pokračovat. 
  3. Polemika připraví žáky na náročnější texty – žáci se naučí shromažďovat důkazy, pracovat s různými druhy textů i s dalšími médii a právě tyto dovednosti budou požadovány i v nových testech. 
  4. Polemika připravuje žáky na skutečný svět – dovednosti vyznat se v argumentech, důkazech, zdůvodnění a odhalit manipulaci budou žáci potřebovat nejen při studiu, ale především v každodenním životě občana a pracovníka. 
Zdroj: TeachingChannel

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

7 komentářů:

Simona CARCY řekl(a)...
30. března 2014 v 8:36  

Vyborny namet pro soucasneho ministra skolstvi! Misto mleti vyprazdnenych manter posuzovat argumenty druhe strany a tvorit zavery!

Unknown řekl(a)...
30. března 2014 v 13:23  

argumentační komunikace se vyučuje na právnických fakultách,její podstatou je přesvědčit! můj mandnat je nevinný a já to vyargumentují-přesvědčím vás,že tomu tak je!

Unknown řekl(a)...
30. března 2014 v 13:26  

persvazivní komunikace jest komunikace ovlivňovací,její podstatou je ovlivnit!ovlivnit vaše myšlení a jednání,takovou zjednodušenou formou persvaze jest komunikace reklamní.

Unknown řekl(a)...
30. března 2014 v 13:32  

přeložíme li si slovo argumentační do češtiny= přesvědčovací,titulek tedy zní ."proč je přesvědčovací psaní přínosnější než psaní textu přesvědčovacího"....který borec ten titulek vytvořil?

Gustav řekl(a)...
30. března 2014 v 14:06  

laimes28:

V titulku ovšem nestojí argumentační, ale argumentativní, což je přece jen jistý rozdíl.
Wiki uvádí: Argument (lat. argumentum od arguo, objasňuji, vyvracím, obviňuji) je důkaz, důvod nebo doklad, že nějaké tvrzení je pravdivé nebo naopak nepravdivé, že platí nebo neplatí. Argumentativní psaní je tedy psaní opřené o důkazy, doklady, tedy argumenty.

Nicka Pytlik řekl(a)...
30. března 2014 v 21:45  

Psaní taky dobrý.
Česko už ale deset let podle amerických dobrodějů debatuje.
http://bit.ly/1fDhcR8

Unknown řekl(a)...
31. března 2014 v 10:09  

a jaký že je ten rozdíl mezi argumentační a argumentativní?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.