Ministr školství Marcel Chládek vyrazil na celodenní výjezd do Karlovarského kraje, kde řešil alarmující počet tzv. nekvalifikovaných pedagogů. Právě v tomto regionu je totiž situace nejdramatičtější, potřebné vzdělání v něm nemá skoro dvacet procent učitelů.
"Jsem velmi rád, že jsem mohl Karlovarský kraj navštívit. Přestože je tento region v počtu nekvalifikovaných pedagogů na prvním místě, věřím, že se podaří situaci vyřešit i za pomoci výjimek," řekl ministr při pohovorech se zástupci pedagogů. Při své cestě po základních i středních školách řešil ministr Chládek na místě specifické problémy ředitelů škol, pochválil je za dobrou vybavenost učeben i za podporu technických oborů nebo propojení základních a středních škol. Zástupcům Karlovarského kraje ministr Chládek předal i nabídku Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, která pro učitele připravila několik mimořádných kurzů hned v několika městech. "Tuto podporu ze strany ministra školství velmi vítám," nechal se slyšet hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.
Během své návštěvy se ministr setkal také s bývalými kolegy, a to na základní škole v Kynšperku nad Ohří, kde několik let sám učil. Spolu s hejtmanem Karlovarského kraje se tu dohodli na nutnosti otevření přípravných tříd. "Myšlenku přípravných ročníků plně podporuji," řekl hejtman Josef Novotný na setkání se zástupci Sokolova.
Ministr školství Marcel Chládek bude v návštěvách po regionech pokračovat. V nejbližší době se chystá do Ústeckého kraje a na Vysočinu.
Ministr Chládek řešil v Karlovarském kraji problém nekvalifikovaných pedagogů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
23 komentářů:
.....věřím, že se podaří situaci vyřešit i za pomoci výjimek," řekl ministr .....
No vyjimkou se da vyresit krome smrti skoro vsechno. Ale myslenka, ze Zapadoceska univerzita v Plzni pomuze rychle zaplacnout diru po nekvalifikovanych ucitelich je vsak mimoradne vesela. Jednou uz zaplacli diru po pravnicich, tak proc ne po ucitelich?
se tu dohodli na nutnosti otevření přípravných tříd
Tak to je už vážné. Člověk by se zkraje zabýval spíše úvahami o potřebě něco otvírat. A pic kozu do vazu, ona je tu rovnou nutnost.
Vzhledem k evropskému požadavku na rušení speciálních škol doporučuji otevírat ty přípravné třídy před každým ročníkem základní školy. Ostatně, kolikrát by to hodilo i ve škole střední.
Možná by se v těch přípravkách našlo uplatnění pro ne zcela formálně ocertifikované kolegy. V přípravkách se kvalita učitelova hodí víc, než kdekoli jinde. A bude-li těch přípravek dostatek, vyprázdní se i registry na pracovních úřadech.
Zákon by se nažral, a úvazky by zůstaly celé.
Typicky český přístup. Je vydán na první pohled závazný příkaz, přes který nejede vlak. Část lidí poslechne, část ne. Kdo poslechl, je za blbce.
Fakulty chrlí tolik absolventů, že nemůže nastat situace, kdy nelze místo obsadit kvalifikovaným člověkem.
Ale důvod se vždycky najde.
Tak jsem polistovala ve výročních zprávách ČŠI a ejhle:
1. Výroční zpráva 2008/2009: ČŠI zjistila, že od roku 2006 do roku 2009 se kvalifikovanost v ZŠ zvýšila o 3,4 % na 86,2 %, ve SŠ o 3,1 % na 84,1 %.
2. Výroční zpráva 2012/2013: V roce 2013 je nekvalifikovanost stále na 14 %.
Co z toho vyplývá? Ti, kteří si kvalifikaci chtěli dodělat, si ji dodělali už v původním termínu, který byl stanoven do roku 2009. Ti, kteří si ji do roku 2009 nedodělali, si ji nebyli ochotni dodělat ani po roce 2009. Bylo tedy prodloužení výjimky k něčemu? Nebylo. Má tedy cenu výjímku prodlužovat? Nemá. Z tohoto hlediska se opravdu dá udělat jen to, co MŠMT vymyslelo, a to na tyto lidi nekompromisně přitlačit.
"Z tohoto hlediska se opravdu dá udělat jen to, co MŠMT vymyslelo, a to na tyto lidi nekompromisně přitlačit."
Nevím, nevím, zatím ty kroky tak nekompromisně nevypadají.
http://www.novinky.cz/domaci/330435-pro-ucitele-bez-kvalifikace-bude-i-nadale-mozna-vyjimka-slibil-chladek.html
Ti, kteří si ji do roku 2009 nedodělali, si ji nebyli ochotni dodělat ani po roce 2009.
Tedy pardon, paní Adamová, ale mohlo to být v opačném krajním případě i tak, že si všichni nekvalifikovaní tu kvalifikaci doplnili, ale do systému za tu dobu přišel stejný počet opět nekvalifikovaných. Ale s větší pravděpodobností něco mezi tím.
V každém případě ovšem je přítomnost těchto nekvalifikovaných odpovědnými činiteli tolerována. Což ovšem nemusí být primárně chyba těch nekvalifikovaných.
Nejsou-li pravidla běžně vyžadována, nebudou v běžném systému zřejmě ani dodržována všemi bezezbytku. Zvláště pak mají-li ta pravidla nějaký omezující charakter.
Na nedodržovače pravidel bych nebyl až tak příkrý, a tak nějak normálně lidsky bych je ze systému vyrazil. K odpovědnosti bych ale důsledně vedl ty, kteří svojí činností, nebo i nečinností to nedodržování umožnili. To jsou ty žabky na vývěru zákonnosti, a ty bych vyrazil především a bez odkladu.
Jako že nejsem, ale kdybych byl uštěpačný, pak bych je nahradil těmi nekvalifikovanými, protože doopravdy dobrý ředitel školy má především mít rád učitele, vnímat citlivě jejich individualitu a potřeby. Bude-li k tomu navíc ještě i komik, není co řešit.
Zdravotní sestra bez Bc. nemá v nemocnicích šanci. Učitel bez Mgr., Bc. je běžná záležitost? Asi budeme chtít za naše daně kvalitu!
Hele, tuším, že včera byla v nějakém zpravodajství reportáž o tom, jakou musejí mít kvalifikaci fotbaloví trenéři, kteří chtějí pracovat s mládeží. Nemají to jednoduché ani dost málo.
A měl jsem hodně silný pocit, že láska k fotbalu jim k tomu nestačí. Nejspíš na tom svazu vědí proč. A že fotbalu tady rozumí kdekdo. Konzultantů všude plno. Asi jako v tom našem školství...
Ale proč by měl trenér mládeže mít nějakou kvalifikaci? A proč vůbec by měl usilovat o co nejlepší umístění v soutěžích? Vždyť to jde proti duchu sportu! Jak říkal Coubertein: "Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se!" Navrhuji přesunout pozornost "reformátorů" tímto směrem.
geniální řešení pana ministra: zákon sice platí,pokud však ředitel nesežene kvalifikovaného,může učit nekvalifikovaný....naskýtá se otázka: a proč by pan ředitel někoho sháněl?
další geniální mysl pana ministra: kde je nad 30% nekvalifikovaných ,budou zde tito ponecháni,protože by se škola musela zrušit!...tak k tomu už není vůbec co dodat...
jest otázkou zda by z takových to škol neměli býti přednostně vyhnáni ředitelé,že takovýto kádrový stav dopustili,potažmo popotahováni k zodpovědnosti i zřizovatelé,neb to jest především jejich chlív....o csicr ani nemluvě...čurbes kam se člověk podívá...
Takže zpět k umístěnkám? To se studenti jen pohrnou...
Obyčejná učitelka
Mladí učitelé nemají šanci se za prací přestěhovat. Plat 20 000,- jim to jednoduše neumožní.
"Mladí učitelé nemají šanci se za prací přestěhovat. Plat 20 000,- jim to jednoduše neumožní." Cože?! o jako musí bydlet s rodiči? Řada obcí je ochotná poskytnout služební byt.
Řada obcí je ochotná poskytnout služební byt.
Cože?! A kdo jim poskytne pračku, zašívačku, vařičku, myčku, uklízečku, opečovávačku, uspávačku a probouzečku?
16. března 2014 12:04
Chodíte Janku občas nakupovat? Pokud ano, tak zjistíte, že z 20 000 hrubého neuživíte rodinu ani děti. Máte představu o cenách plynu, elektriky, vodného a stočného?
To je dost hloupé rejpnutí, Petře! Domnívám se, že se mladí učitelé chovají podobně jako zbytek populace a rodinu odkládají až na věk 30+. Tedy jsem mínil jako mladé učitele především ty do 30 let. Z jednoho platu se rodina a děti uživí opravdu obtížně obecně.
Přestěhovat za prací se dá, v řadě regionů jsou nižší nájmy (na vesnicích i nižší náklady) a řada obcí nabízí učitelům i byt.
žádné obecní byty nikdo nikomu neabízí,dávno byly privatizovány,podívejte se do libovolné inzerce,proto taky na vesnicích učí místní-nekvalifikovaní,nebo kvalifikovaní dojíždějící,jediná šance jít za místem je nějaký zapomenutý učňák v pohraničí,který má vlastní internát,ale těch již mnoho není
Obecní byty samozřejmě jsou především v menších městech a obcích. Nedávno byly nabízeny i v jedné pražské MČ.
samotné denní dojíždění není nic jednoduchého,spojů je dnes minimálně a bez vlastního automobilu sse člověk neobejde,jsou však zimní měsíce,kdy člověk musí bus dopravou,rozdíl mezi vlastní dopravou a busem není finančně velké,důležité je nemuset přesedat to se prodraží,rentabilnost dojíždění je těch 2500-2900 měsíčně
praha a středočeský kraj je kapitola sama pro sebe,to je stát ve státě o tom nemá smysl vůbec debatovat,mluvme o reálném životě-morava,česmor vysočina,pohraničí atd.
jako mladé učitele především ty do 30 let.
Mladých učitelů do třiceti let je, pane Wagnere, po celé republice, odhaduji, asi tak sto. Sedm průměrně na kraj a devět v Praze.
Vysokoškolská studia v náročných vědních oborech se k třicátému roku věku zpravidla tak akorát dokončují.
Okomentovat