Přečtěte si: Nikdy jsem neměl špatné svědomí, bilancuje Josef Dobeš své působení ve vládě

sobota 24. března 2012 ·

Josef Dobeš (VV) po odstoupení z postu ministra školství ničeho nelituje a nikdy neměl špatné svědomí. V rozhovoru pro Právo však také přiznává, že jeho způsob komunikace nabyl vždy ideální.

Z článku Jiřího Macha a Jana Rovenského v Novinky.cz vybíráme:

Máte pocit dobře vykonané práce?


Mám pocit, že jsem toho hodně odpracoval. Mám také pocit strašné únavy a teď se budu minimálně měsíc léčit. Od října jsem měl pětkrát antibiotika. Potřebuji si odpočinout, vyléčit se, zhubnout a dát se dohromady. Pak s plnou silou být garantem VV školství, protože jsem se toho tady hodně naučil.


Nicméně řada lidí váš odchod vítá.


Vidíte, kolika lidem uděláte radost. Já bych mohl vyjmenovat věcí od státních maturit, pátých a devátých tříd po šetření, vysokoškolskou reformu, peníze pro sport. Jestli jsem za poslední dobu rozhodoval dvakrát podle svého svědomí, tak to bylo prodloužení akreditace plzeňských práv a nesouhlas s vázáním rozpočtových prostředků pro školství.

25 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
24. března 2012 v 14:14  

Proč jste pane Wagnere nevybral třeba toto?

Miroslav Kalousek po jednání vlády řekl, že každý dovede ušetřit dvě procenta z rozpočtu. Proč jste to nedovedl vy?

Ve svém rozpočtu mám 85 procent mandatorních výdajů. Kdybych něco stavěl nebo měl jen úředníky, tak to dovedu v desítkách procent. Ale i dvě procenta budou znamenat sáhnout na platy učitelům nebo na vysoké školy, které oproti loňsku už mají minus 1,2 miliardy. Kdo tu bude sedět po mně a přistoupí na to vázání, bude v téměř neřešitelné situaci, protože udělá někomu strašnou křivdu.

Dnes mám sto miliónů na havarijní investice pro všechny organizace. Já musím zvážit opravu každé střechy dětského domova. Školství je v ČR podfinancované, podle statistik jsme ve výdajích na 23. místě v Evropě. Na to se mi dostalo odpovědi, že podfinancovaná je i armáda. Pak se ale musíme dohodnout v koalici, že konkurenceschopnost ČR je v armádě a že zbrojením zachráníme mír a socialismus.

Do poslední chvíle jsem za školství bojoval, ale ostatní mě přehlasovali. Přitom jsem jako jediný hájil programové prohlášení.

Teď si rýpnu do vlastních řad, ale dovedu si představit, že nějakou silnici postavíme později. Ale nedovedu si představit, že seberu peníze učitelům, které jsem jim už poslal.

poste.restante řekl(a)...
24. března 2012 v 19:49  

Prostě je ten Dobeš hrdina každým coulem.

Jak on se za ty učitele jen dokázal rvát do posledního okamžiku. Ale pak jej zredili vlastní lidi.

A ti pacholci učitelé si toho neváží.
Však počkejte.
Ještě budete prstíčkem hrabat, špendlíčkem kopat.

Anonymní řekl(a)...
24. března 2012 v 20:41  

Pánové, je to jednoduché. Stačí aby ministr financí vybral potřebné daně. Když se penízky nevyberou, tak se musí sebrat těm dole. Tímto se pan chemik skutečně nechlubí, že to nedokáže. Kdopak z mladých učitelů nastoupí ( pokud vůbec sežene místo ) do školství, když tam v platové oblasti platí naprostá rovnost. Učitelka MŠ má stejně jako vychovatelka a ta stejně jako učitelka a je úplně jedno zda má 24 nebo 60 let. Vy byste lezli do takového zaměstnání, kde není žádná perspektiva ? To je prosím taky dítě Dobeše. Platová nivelizace, která fungovala ve školství před rokem 1989.

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 8:00  

Dobré ráno všem, při posunutém čase :-)

1. škol (min.středních) je moc, žáků je málo
2. důchodci se souběhem (penze + plat) ve státní sféře odčerpávají peníze a zabírají místa mladým
3. zřizovatelé škol se bojí o korýtka před volbami (teď například krajskými), proto do pořádné optimalizace "nešlápnou"
4. politický systém je pevně spřažený s ekonomickými "kmotry", vybrat řádně daně se nepovede ani omylem
5. kantoři stále brečí a brečt budou, že mají málo peněz za moc práce, ať je u vesla Petr, Pavel nebo Pepa :-)
6. až na výjimky nikdo z učitelstva neodejde do soukromého sektoru, kde by měli ještě méně peněz a více práce a samé životní nejistoty :-)
7. ještě není tak zle, aby memohlo být hůře, protože se jen žvaní, píše a kybicuje u píva a na České škole :-), jen ti nejodvážnější jdou demonstrovat, nebo stávkovat, eventuálně drží protestní hladovku. Z Aurory už nikdo nevystřelí :-)
8. tato vláda udělá všechno proto, aby se u koryta udržela co nejdéle, bez ohledu na dopad na chudý prostý lid a budou se zaštíťovat nezadlužováním země, EU, krizí a bůh ví čím ještě, co se jim právě hodí
9. Nespraví to nikdo, ani po příštích volbách, pokud se neudělá "radikální řez"
10. mladým lidem včetně kantorů, plným elánu a pokud něco umí doporučuji odejít jinam, kde si jejich práce budou více vážit a kde i politické poměry jsou přece jen lepší (viděl bych např. sever - Skandinávii) těm, co nic neumí a brečí, ať brečí a učí dál
a nám tomu zbytku, důchodcům a skorodůchodcům (jako jsem třeba já) my to tady už nějak do té smrti vydržíme :-)
Protože když jsem dával manželce měsíčně 20 tis. tak s nimi vyšla a když jí budu dávat 10 tis. tak s nimi výjde taky, jen maso bude možná pouze v neděli :-)

Petr

PS.
a na Pepu už nenadávejte, už je na vejminku a konečně každej je nějakej a nikdo není dokonalý :-)

poste.restante řekl(a)...
25. března 2012 v 10:42  

Polemizovat s body 1.-9. by šlo, ale nevidím v tom smysl.

Podstatný je bod 10.
Já totiž zase říkám studentům, že jsou ve věku, kdy přestávají být dětmi.
Že dospělost je především o převzetí zodpovědnosti a občanství je o převzetí spoluzodpovědnosti za svět kolem nás.
Že řešením není odejít z tohoto státu, ale sami přispět k tomu, aby se lidem v něm žilo lépe.
Že je to i jejich stát a ne těch pár chytráků, kteří si z něj udělali dojnou krávu.
Že zkrátka to, jak bude jejich obec, stát, celý svět vypadat a jak i jim samotným se v něm bude žít, záleží už i na nich.

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 11:06  

Pěkný den přeji,

dovolím si jen zareagovat na body 5. a 6. a 10. z 25. 3., 8.00.

Myslím, že věc vidíte trochu zkresleně. Nevím, že by někde někdo pořád brečel. Spíše si myslím, že jsme jen za blbce, kteří neustále drží huby a nechají si všechno líbit (nejen učitelstvo).

Jsem informatik (do školy jsem přišel z firmy - tedy vím, jak to kde chodí). Když jsem si před nedávnem (v čirém zoufalství ze stavu) jen tak na zkoušku poslal životopis do jedné firmy (takové té velké počítačové se třemi písmeny v názvu), nebyl by vůbec žádný problém se tam dostat - a vůbec ne za méně a vůbec ne s menšími jistotami. Jistotu ve škole nemám vůbec žádnou. Teď už vlastně nikdo. Prozatím si nicméně říkám, že od rozdělané práce se neutíká (viz dále) a také mě napadá, že jsme se dostali pěkně daleko, když už musíme utíkat ze země, kde jsme se narodili, aby si nás někdo mohl vážit. Nicméně ani ta Skandinávie už není to, co byla. Prozatím neutíkám - asi jsem opravdu blbý a naivní. Ještě takový postřeh: pokud budu učit v ČR jsem uplakaný blbec, který nic neumí, když ale půjdu učit do Švédska, tak jsem někdo - dobrá logika. Chci tím říci to, že abych někoho přesvědčil, že mi jde o věc, musím někam utéct? To snad ne! To není o vládě, to je o tom, jak lidi (ne)přemýšlejí a vzdělání a vzdělanost je pro ně na posledním místě. Z toho je mi smutno.

K těm pěnězům - když se za posledních 10 let vůkol přidávalo, na nás nikdy nic nezbylo. Když se s pompou přidalo minulý rok (prý až 8 000 Kč), tak z toho bylo 5 stovek na základ a -9 stovek z osobního (tedy všechno), ale všichni se najednou zaměřili na učitele, jak se mají najednou dobře a co by ti darebáci ještě nechtěli za těch pár hodin ve škole. Ubrečení kantoři, ach jo. U nás na škole (750 žáků) už není ani na základ, protože kraj neustále (každým rokem) posílá méně pěněz a ohání se úbytkem žáků (celkem 50, jenže to nejsou 2 třídy, ale povyhazovaní flákači z mnoha tříd, přičemž tříd neubylo - tedy jsme trestání za zlepšení stavu) a tím, že musí udržet i jiné školy, teď nám stanovili max. počet tříd, které můžeme otevřít - je to o jednu méně, i když víme, že bychom ji naplnili (a to nám ještě chybí učitelé odborných předmětů - a v ŠVP máme "člověkohodiny" spočítané dobře). Nakonec nám pak řeknou "však nemáte plno, tak co si stěžujete".

Taková je, vážení, realita. Nikdo nikde nebrečí a snaží se akorát přežít, protože stejně nemá moc s tím cokoli udělat. Asi jako na mnoha jiných místech a v jiných oblastech. Že to ale vede ke společenskému marasmu, to by bylo na jiné povídání. Bláboly s přidáním jsou už tak akorát směšné a kdo řekne, že jsem dostal přidáno, tomu klidně ukážu daňové přiznání za roky 2009 - 2011. Ten postupný pokles v řádu desetisíců je opravdu vidět už na první pohled (osobko dolů a zbytek viz níže). Přesčasy a nadúvazky se neproplácejí - rozdíl mezi přímou ped. činností v rozsahu 21 nebo 26 hodin už není po finanční stránce žádný rozdíl - tak proč se snažit. Divíte se těm kantorům, že už toho mají taky dost? Hlavně těch keců o přidávání. Je to jistě dobrá motivace mít plnou hubu keců o prioritách vzdělávání a přitom plošně sbírat osobní (dotklo se to skoro všech škol v kraji - nejen naší a hlavně těch, kteří něco dělali). Pokud budu mluvit za sebe, tak nejsem z těch, kteří by si ve škole váleli šunky (vždycky se někdo najde, ostatně jako všude) - o tom ale také těžko někoho přesvědčovat (na krku projekty - ve firmě na to bývá jeden dobře placený člověk, tady je z toho akorát tak na pár rohlíků; mimoškolní aktivity pro žáky - už dávno zadarmo). Člověku už zbývá jen ten dobrý pocit z toho, že to třeba ti žáci (časem) ocení. Nic jiného ani nezbývá. Jakmile se někdo ozve, je to vždycky podivné, že? Buďto flákač, kterému se nic nechce, nebo uplakánek (popřípadě tedy obojí - ale pak se jedná kantora).

Bude hůře, takže pěkný den

Jenda

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 13:28  

"mladým lidem včetně kantorů, plným elánu a pokud něco umí doporučuji odejít jinam, kde si jejich práce budou více vážit a kde i politické poměry jsou přece jen lepší "

Milý Petře, Vy obhajujete emigraci ? Myslím si, že právě ti mladí by měli smést všechny ty Nečase, Grosse, Kalousky,...Situace je opravdu neúnosná ekonomicky, politicky, morálně. Mafie přímo řídí tuto republiku. Je to na předčasné volby. V dalších bodech s Vámi víceméně souhlasím. Jinak od posledních příspěvků jste trochu změnil názory. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 19:04  

Pane Petře,
zdá se že jste již podlehl masáži sdělovacích prostředků, mám na mysli bod 2. Učit má snad ten lepší, NE? Měla by to být soutěž! Nezabíráte Vy čirou náhodou někomu místo? Nejste demokrat a učíte ...

Charlie řekl(a)...
25. března 2012 v 19:38  

To anonymní 19:04

A vy znáte nějaký paragraf pracovního a školského práva, podle kterého se dá posuzovat kvalita učitele, a ty méně kvalitní pak propustit. Já ne. A tak některé školy musí přemlouvat důchodce, aby zůstali, protože se na školu nikdo aprobovaný nehrne, a stejně tak jsou školy, které by se rádi některých pracovníků zbavily (včetně přesluhujících důchodců), ale nemohou. Na závažné porušení pracovní kázně to obvykle není a propuštění pro nadbytečnost nic neřeší.

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 19:57  

Pro Jendu a Petra
Pánové, v mnohém, s Vámi souhlasím,ve školství je situace více než tristní,ale my jsme opravdu jako profesní skupina úplně k ničemu.když vidím své kolegyně, jaké "problémy" řeší,tak je mi jasné, že se nikdy nesjednotíme,nikdy nezaložíme pg komoru atd.takže i nadále si s námi bude veřejnost ,politici a hlavně sám pan Kalousek vytírat pr..l.I nadále budeme poslouchat -viz pan Petr, jak je to v soukromém sektoru strašné, mnoho práce, málo peněz, samé nejistoty,zatímco ve školství je to skvělé, málo práce, mnoho peněz a samé jistoty a zase jistoty.Zažila jsem mnoho kantorů,.kteří prchli do soukr. sektoru,ale také mnoho neučitelů,kteří ztratili místo po pádu firmy apod. a nastoupili do školství ,protože tam je to přece jedna velká báseň, a my ostatní
kozáci jsme jen sledovali jejich myšlenkový přerod,když zjistili, jak to tam vlastně chodí.Někdy to bylo dost zajímavé, ovšem vcelku velmi smutné.Nemůžeme všichni podnikat, někdo taky musí dělat
něco jiného, stejně tak jako nemůžeme všichni bydlet v Praze, byť je tam blaze a nejvyšší průměrná mzda,někdo holt musí prodávat, učit, léčit nebo vést knihovnu třeba v Horní Dolní atd.Práce ve školství je díky nivelizované mzdě silně
demotivující, o přestárlých důchodcích -důchod + plat ani nemluvím, o tom, že tam učí dost zcela nekvalifikovaných lidí, jimž se neustále posunuje datum, dokdy si musejí vzdělání dodělat,atd. nemá smysl se bavit.Pepa, naprostý laik a amatér,který rozumí
školství asi jako já energetice,
rozvrátil skoro vše, co mohl a řekla bych, že svou platovou nivelizací školství jako takové
dorazil.Náprava,bude-li vůbec nějaká, potrvá roky a s velmi nejasným výsledkem.Všem mladým včetně své dcery jsem vřele doporučila, aby se práci ve
školství pokud možno vyhnuli.K emigraci asi toto -jsme mrňavý stát,nemáme moře ani nerostné
bohatství,takže bych řekla,že si odliv zvláště VŠ vzdělaných lidí
moc dovolit nemůžeme,vzpomeňme rok 68 .I když je fakt, že v zahraničí se vzdělání platí opravdu úplně
jinak.Já osobně už žádnou perspektivu nevidím,denní realita ve školství jasně ukazuje, že opravdu mílovými kroky směřujeme .....

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 20:26  

25. března 2012 19:38

Stačí zrušit ( třeba vyhláškou ) souběh platu a důchodu, který platí od roku 2010. Buď důchod nebo plat. Uvolnily by se tak místa pro absolventy VŠ. I oni musí platit byt, elektriku, plyn, vodu, teplo,...a umožnit jim učit. Chtělo by to krajskou databázi absolventů a již není potřeba řešit, že nejsou učitelé. Nadprodukce učitelů je již značná a je škoda, aby se ubíjeli na pracovních úřadech ( samozřejmě bez jakékoliv podpory ). Ignorant

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 22:11  

Cože? Vy chcete upírat právo na zaměstnání ve školství vysoce kvalifikovaným důchodcům? Vy chcete lidem, kteří celý život platili řádně sociální a zdravotní pojištění a kteří si zasluhují úctu nejen vás učitelů, ale zejména mladých, brát to co si celý život platili? Uvědomujete si vůbec kam jste se to ve svém přemýšlení až dostali? Jestli ředitel zaměstná vyhořelého důchodce raději než ambiciózního Pdf vzdělaného absolventa, tak to je již jeho zodpovědnost. Tady jde o princip. Vy diskriminujete! Nejste demokraté ani náhodou! Laskavě si uvědomte, že stát nerozkrádají důchodci, ale politici!

Anonymní řekl(a)...
25. března 2012 v 22:58  

25. března 2012 22:11

A přesto bych se vrátil před rok 2010 i za cenu toho, aby si důchodci vůbec toho důchodu užili. Jak k tomu přijde daňový poplatník? Nezaměstnanému absolventovi platí pracovní úřad sociální a nemocenskou, jeho studium stálo statisíce, mladí chtějí založit rodinu, mít děti a trochu žít. Tak mi vysvětlete, když ubývá dětí a přebývá absolventů a ředitel nemůže sedmdesátiletého učitele propustit ? Je to diskriminace. A v těchto krizových chvílích bych se stal klidně nedemokratem. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 8:46  

Docela se zde v diskuzích začínají rozjíždět rozdělování na mladé, na ty "věkem správné", a na staré učitele. To jako že konečně Dobeš zmizí a my, kteří jsme zbyli, se budeme navzájem osočovat? Nebylo by lepší se vymezovat proti učitelům nekvalitním? A proti systému, který nechá rozhodovat nekvalitní ředitele a kvalitě učitelů?
Mladí těch 20 tisíc mít určitě mají. Ne že bych jim to přeji nebo si to zaslouží, ale prostě proto, že jich je (bylo?) málo.
A proč by nemohl učit důchodce, když splňuje požadavky na něho kladené. A i důchodce přeci může dostat výpověď pro nadbytečnost. (bohužel jsme opět u těch ředitelů a jejich rozhodovacích dovednostech).
Jiná otázka je, když kolega pro práci přestárlý lpí na svém místě, celý život učil perfektně, a teď je mu potřeba vysvětlit, že už na to nestačí, a ještě mu dávat odstupné.

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 11:22  

Dobeš nemá špatné svědomí a hodně se naučil.

Jak krásné shrnutí toho v jaké bídě se nacházíme.

Ministry se stávají tak nekvalifikovaní lidé, že i poté, co se na svěřeném ministerstvu konečně "něco naučili" (= metodou pokus-omyl-karambol zjistili elementární skutečnosti, známé v rezortu každému elévovi), nejsou schopni dohlédnout katastrofálních důsledků svého ministerského počínání, takže v blahé nevědomosti netrpí ani špatným svědomím.

Pytlik Blaha řekl(a)...
26. března 2012 v 12:54  

a hodně se naučil

Žádný ministr z nebe nespadl.
Ale pitomce jakoby shazovali...

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 18:15  

Není radno zapomínat, že úkolem všech ministrů nejspíš nebylo něco se přiučit, ale ušetřit. A to i přes mrtvoly. Tento proces rozhodně neskončil, tak si držme klobouky, pojedeme s kopce.

Biene řekl(a)...
26. března 2012 v 18:47  

Jendo, držím palce všem Vašim žákům a jejich rodičům, ať vydržíte. Vaše "svaté" nadšení a zároveň deziluze mi velmi připomíná stav, v němž jsem se ocitla před třemi roky. Já to nevydržela a odešla ze školství do toho "špatně" placeného soukromého sektoru. Obdivuji Vás a všechny kantory, že vydrželi ty poslední chaotické, nesystémové a demotivující změny. Já osobně světýlko na konci tunelu také nevidím. Mohlo by mi to být jedno..jenže..mám děti a moje děti budou mít také děti a stav a vývoj školství mě naplňuje obavami, co z mých dětí a vnoučat bude. Moje sedmnáctiletá dcera dokonce v jedné diskusi řekla: "My jsme proti vám (myšleno generaci jejích rodičů) úplně hloupí." Co bude dál, když schopní učitelé budou odcházet a noví do toho zmatku, nesystému a finančně naprosto nezajímavého povolání nepůjdou????

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 20:06  

Když bude nejhůř, otevřeme si domácí školy!

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 20:22  

Biene,

považuji za důležité říci jen: "děkuji za vyjádření podpory a za zdravý názor!"

Jenda

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 21:22  

Platová nivelizace, která fungovala ve školství před rokem 1989.

24. března 2012 20:41

Nesouhlasím. Jako začínající učitelka jsem v roce 1984 brala 1950 Kč a učitelé před důchodem dostávali asi 3200 Kč. Vynásobte deseti. Začínající učitel dnes má zhruba stejně, dokonce o něco více. Ale učitel po 27letech práce dnes a až do smrti končí na 25000 (s prodlužujícím se věkem odchodu do důchodu musí odpracovat nejméně 40let!!).
A ani učitelé v MŠ, na ZŠ a SŠ, vychovatelky v družinách nebyly zařazeny v jedné platové stupnici. Někteří už asi zapomínají.
Dovolila bych si připomenout, že ani 500Kč za třídnictví neodpovídá ohodnocení před rokem 1990, kdy to bylo 150 Kč, dnes by tomu odpovídala částka 1500 Kč a ani za ty peníze bych to nechtěla už dělat. Závidím těm, co třídnictví nemají, protože to vydá za polovinu veškeré práce, ale odměněné almužnou.

Anonymní řekl(a)...
26. března 2012 v 21:31  

Ignorant 25. března 2012 22:58

Příliš ignorujete skutečnost, pane Ignorante. Důchodci si sociální a zdravotní platili celý život, nezaměstnaní absolventi nám do systému nepřihodili ani korunu. Ano, studium mladých stálo statisíce Kč nás všechny včetně plateb inkriminovaných důchodců. Mladé to nestálo nic, kolikrát ani tu námahu (Pdf dnes udělá každý-nejlehčí VŠ). Kromě toho, mohli si vybrat jinou VŠ, ovšem museli by riskovat poněkud větší námahu a větší nejistotu dobrého výsledku. Kolik z těch mladých pedagogů chce jít opravdu do školství? Většina chce titul, že? Studium důchodců rovněž něco stálo. A rozhodně se museli nesrovnatelně snažit. Většina z nich a rovnou uvedu, drtivá většina z nich, nechce po dosažení důchodového věku dál učit, ale stříhá metr jako kdysi vojáci, záklaďáci. Mladí, že chtějí založit rodinu? No nezdá se mi. Nežení se, ani se nevdávají. Jen se koukněte do statistik. Češi vymírají. Že mladí chtějí trochu žít? Tak to rozhodně! Nechť se tedy snaží a jsou lepší než staří. To je férové! Ale mladí si stejně dobře žijí, jen se podívejte pořádně po třídě a často právě s dobrovolnou či stále častěji dokonce s nedobrovolnou podporou těch důchodců, jinak milých platících rodičů či prarodičů. Že ředitel nemůže propustit sedmdesátiletého důchodce? Tak to už je za hranici, to nebudu komentovat. Že byste se stal nedemokratem? To již opravdu nemůžete, tím již dávno jste.

poste.restante řekl(a)...
26. března 2012 v 21:34  

Jenda (a Biene)

Spojuje nás nejen shoda ve většině názorů, ale i profesní historie, protože jsem také původně informatik.
Proto jsem také zvyklý se na věci dívat ze systémového hlediska a proto jsem tak kritický k současnému fungování "systému vzdělávání".

Vzdělávání je systém "měkký" - stojí na efektivitě a iniciativě lidí.
Bohužel většina současně probíhajících změn a "reforem" podle mého názoru vede spíše ke zhoršení současného stavu.

Deptá mne, když vidím, jak kolegové, kteří před lety nastoupili do školství s nadějí a nadšením, nyní chodí do práce s odporem, znechucením a bez jakékoliv naděje na změnu k lepšímu.

Anebo to rovnou vzdali a odešli, jako Biene a mnozí jiní.
Každá ztráta dobrého učitele je ztrátou nás všech.
Možná jsme přišli o talent u žáka, který někdo včas nepodchytil.

Proto fandím Vám i každému, kdo to zatím nevzdává.
Možná, když se jednou (konečně) dáme dohromady, podaří se nám věci měnit k lepšímu.

Držím Vám palce.

poste.restante řekl(a)...
26. března 2012 v 21:51  

Vážení diskutující.
Opravdu nevidím smysl v debatách o konfliktu mladí x důchodci.

Obojí je přece potřeba.
Je špatně, pokud mladí nemohou najít práci.
I proto, že život v "mamahotelu" je silně návykový.
Ale hlavně proto, že současná společnost stojí na spotřebě. Jenže dvojice mladých bez práce a perspektivy se jen těžko rozhodne žít společně, mít děti, pořídit si bydlení a vybavení domácnosti, atd.
Jistěže je "moderní" si užívat a nemít závazky.
Ale rozhodně to neplatí o všech.

Pokud se důchodců týče, každý ředitel s delší praxí Vám potvrdí, že je velice dobré mít v záloze nějakého toho důchodce, který je ochoten nastoupit i uprostřed školního roku na pár hodin týdně jako záskok.
Jsou to lidé s mnohými zkušenostmi a také odstupem a nadhledem. Mnohému jsem se od nich jako kantorský elév naučil a jejich paušální odsudky se mi protiví.

Vše je to navíc záležitost hodně individuální a každé zevšeobecnění je povrchní.

Na čem bych rozhodně trval, to je podmínka kvalifikovanosti.
I zde sice s jistými výjimkami, ale pokud je opravdu dnes vystudování ped. fakulty tak triviální záležitost, tak jak to, že je tolik učitelů bez potřebného vzdělání?
Žeby za tím zase byly ty peníze a neperspektivnost?

Anonymní řekl(a)...
27. března 2012 v 1:20  

Ta debata vůbec není o konfliktu mladí x staří. Je o tom, že někteří z učitelů (viz s porozuměním předchozí příspěvky) diskriminují určitou věkovou skupinu obyvatelstva. To je pořádný defekt a velmi zhoubný navíc. Hodně závisti v tom vidím, neúctu, pohrdání, aroganci, přezíravost, posměch a citovou otupělost. Ti lidé nejsou spravedliví a nereagoval bych vůbec, kdyby bylo jejich povolání jiné než učitelské. Jak potom mohou být spravedliví jejich žáci? Že na ně (na zmíněné učitele) dojde, až budou v důchodovém věku, je nad slunce jasnější. To mě netrápí. Každý sklidí, co zasel. Mě je jenom líto jejich žáků.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.