Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy obnovilo práce nad důležitými vyhláškami z oblasti vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nové vyhlášky nahradí stávající z roku 2005, konkrétně vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a č. 73/2005 Sb.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy obnovilo práce nad důležitými vyhláškami z oblasti vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nové vyhlášky nahradí stávající z roku 2005, konkrétně vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a č. 73/2005 Sb.
Zmíněné vyhlášky byly sice za minulého vedení ministerstva zpracovány a poslány do vnějšího i vnitřního připomínkového řízení, nicméně zásadní připomínky od krajů, odborů a dokonce od některých ministerstev, nebyly řádně vypořádány a obě dvě vyhlášky byly dočasně na ministerstvu odloženy.
„Plně si uvědomuji důležitost těchto vyhlášek právě z důvodu rovného přístupu žáků ke vzdělávání na našich školách a také negativní dopady, které by mohla absence těchto vyhlášek způsobit. Proto jsem po svém nástupu obnovil práce na těchto vyhláškách, zejména jsem dal za úkol řádně vypořádat všechny zásadní připomínky a také jsem započal diskuzi nad možností určitých úprav,“ vysvětlil ministr Dobeš.
Všechny kroky ministra vedou k tomu, aby vyhlášky přijala nejen školská odborná veřejnost, ale aby tyto dvě vyhlášky měly reálnou šanci projít úspěšně celým legislativním procesem a aby bylo učiněno zadost rozsudku Soudu pro lidská práva ve Štrasburku. „Do legislativní rady vlády předložím tyto vyhlášky v nejbližším možném termínu,“ zdůraznil ministr Dobeš. O podrobnostech na základě stanovených termínů bude ministr informovat vládu ČR i ostatní dotčené orgány a účastníky.
Konkrétní opatření, které vyhlášky řeší, se týkají například účasti asistenta pedagogů u handicapovaných dětí během výuky, dále zavádějí tzv. vyrovnávací opatření, specifikují podobu informovaného souhlasu a také řeší zákaz vzdělávat děti bez mentálního postižení podle RVP pro žáky s mentálním postižením. Z pohledu ministerstva je žádoucí vyhlášky řešit komplexně a specifikovat ekonomické a transformační dopady v kontextu se zavedením nových opatření.

MŠMT přichází s návrhem komplexního postupného řešení problematiky speciálního školství a rovných příležitostí
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Má-li ministr školství a jeho úřad představu, že inovací dvou postarších vyhlášek, které předchozí ministryně Kopicová už nestihla prostě z časových důvodů dotáhnout do konce, předkládá návrh na komplexní postupné řešení problematiky speciálního školství a rovných příležitostí, je v tomto případě opět vedle, jak ta jedle.
Součástí obou vyhlášek bude nesporně kouzelná věta, zda si jejich uvedení do praxe nevyžádá zvýšené finanční náklady ze státního rozpočtu, či z obecní kasy krajských úřadů, a v tomto případě se pokusme hádat, jaká bude asi odpověď.
Lavina pedagogických asistentů (dnes zpravidla bez speciálně pedagogické kvalifikace a dokonce i středoškolského vzdělání) zavalí dveře všech krajských úřadů a z proklamovaného návrhu na komplexní řešení se stane další z mnoha potěmkinovských vesnic, které se budou krčit na každé stránce obou halasně avízovaných vyhlášek.
Těch Potěmkinů v obou zmíněných vyhláškách je dodnes celá řada, ale nikoho to nevzrušuje.
Teda, kdyby to pan ministr s tím komplexně postupným řešením českého speciálního školství a rovných příležitostí handicapovaných dětí a žáků myslel skutečně vážně, zasadil by se o přijetí skutečně integračního zákona s názvem "No Child Left Behind", který v roce 2000 podepsal nemrava Clinton. Finanční náklady na realizaci tohoto zákona ovšem vyvolaly takovou díru do rozpočtu jednotlivých států americké unie stejně jako i municipálních orgánů školství, že účinnost tohoto zákona musela být odložena o další dva roky a dodnes jsou s ním problémy.
Honit si triko na dvou prováděcích vyhláškách je sice mediálně chytré (vyhlášky ostatně ještě na světě ani nejsou a jen se o nich tlachá do médií), ale komplexně problematiku speciálního školství stejně nevyřeší. To si ovšem pan ministr školství, který je v úřadu právě 100 dní, neuvědomuje, anóbrž je ve školství greenhorn a nikdo z jeho nejbližšího okolí se mu to ani nesnaží vymluvit. Stačí se podívat na poslední tiskovku páně ministra, jak se všichni jeho mellody boys and girls drží hezky při zemi jako při kulometné palbě a mají sevřené gatě. Moc se nemluví, ani nediskutuje. Pac a pusu tiskovka končí za 20 minut a balí se fidlátka. Pak se z tohoto udělá videoklip, aby učitelstvo vidělo, jak dělá ve školství politický marketing. Jediný kdo se usmívá je pan ministr, ale ona ho ta sranda a gejzír nápadů přejdou, protože nápady jsou jedna věc, ale jejich realizace věc druhá.
Okomentovat