Pozdrav ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mgr. Josefa Dobeše učitelům regionálního školství – oficiální video MŠMT.

Pozdrav ministra školství učitelům
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Milý pane ministře,
vysvětlete nám, jakou reformu máte na mysli a proč je podle vás nutná. Každý politik, který vleze na ministerstvo, žvaní de facto totéž, a takřka každá změna je k horšímu. A hlavně - vaše myšlení zůstalo totálně poplatné komunismu - reforma se přece dělá vždy od shora, to už říkal jistý dělník v Sondách, že se schody nedají zametat odspodu, když se jej ptali na perestrojku. Navíc kdybyste se v problematice školství trochu orientoval, věděl něco o dobách před vámi, věděl byste, že např. RVP a ŠVP vznikaly nejprve na ZŠ, pak teprve na SŠ, tedy již se jednou postupovalo stupidně od spodu a výsledkem je, že absolventi učitelských oborů na VŠ většinou nic o těchto změnách nevědí a přicházejí do škol metodicky žalostně nevybaveni. Chcete-li změnit školství, tak změňte nejprve přípravu učitelů na VŠ, jinak jste jen bohapustý žvanil a niemand.
A prosím nelžete - platy v posledním čtvrtletí t.r. klesnou, protože se musely odevzdávat vázané prostředky, zatím je to tuším 1,2%, ale uvažuje se až o 1,5%. Nadtarify tedy nutně poklesnou. A největší svinstvo, kterého jste se prozatím dopustil, je seškrtání už tak žalostně nízkých ONIV. Jste proto pro mě naprosto nedůvěryhodný politický panák.
Ale jo, má snahu.Uvidíme, jestli vydrží a nenechá se uřvat Kalouskem a spol.Zdravím.
To je první ministr, který pravděpodobně ví, že učitel také formuje chrakter a duši dítěte. Dále asi tuší, že klíčové dovednosti vznikají už ve školce a v rodině. Dále zde rozeznávám podporu školy, jako sebeučící se organizace a důležité je pro něj zpětná vazba ... bude chtít slyšet názory učitelů a možná i rodičů.
Třaba až uslyší názory rodičů, dobere se ministerstvo k tomu, že reforma měla začít tím, že je potřeba kultivovat rodinu a tím i žité hodnoty společnosti ... Jen jestli se to dá na 4 roky zvládnout...
(obyčejný člověk)
Tedy, to, co zde píše "obyčejný člověk", se dá komentovat jedině v latině.
Sancta simplicitas...
(V téhle zemi nebude líp, dokud se většina voličů nenaučí zvlášť hodnotit slova a zvlášť činy a obojímu přiřazovat patřičnou váhu.)
Kalashnikoff samozřejmě není spokojen s žádným ministrem, jen slabým odvarem dobrého ministra je Kalashnikoff sám. Já bych Dobeše neztracovala, je mi sympatická snaha něco změnit. A že to přichází v době, kdy se musí šetřit, není vina pana Dobeše, ale předchozích politických kroků. To je tak, když si někdo nechce vidět do huby, Kalashnikoffe.
Obyčejnému člověku vzkazuji, že reforma školství těžko může začít tím,že budeme kultivovat rodinu. To je fantasmagorie člověka, který se nachází úplně mimo realitu obyčejného života. Mám obavy, že podobně mimo je i ministr Dobeš. Především v úvachách, které se týkají psychologů na školách. Kde na ně proboha chce vzít v současné situaci peníze.
Ale vždyť to jsou tak krásná slova.
Citoval bych z jednoho českého filmu: "Ach, ta jadrná mluva."
1) "Dokázali byzme ..." mne tahá za uši. 2) Stejně jako v době moderních technologií křída a houba. I když ... Pan ministr píše psace, takže to s hrozbou nového písma nebude tak vážné.
3) Co znamená reforma regionálního školství si po reformě regionálního školství nedokáži představit
4) Posílení odpovědnosti rodičů v době, kdy je často úspěchem rodiče do školy přivést, je zajímavé.
5) Stejně jako posílení kvality - nevím, jací budou noví studenti (učím na střední škole), ale letošní "reparáty" - to byl očistec. Ze 17 studentů jedna trojka (budiž, doklasifikace), ale 6 naprosto jednoznačných nedostatečných, navíc několik z nich stylem: "vždyť to umím, učil jsem se, jsem jenom nervózní" (při řešení rovnice 2x+5=0 vyšlo x=2/5).
6) Kariérní růst učitele se spolu s dalším bodem "peníze do školství" rovná té pohádce o chytré horákyni. Letošní celoroční plat bude nižší, příští o trochu vyšší než letošní, ale pořád nižší než plat s někdejším "liškovným".
Je to zkrátka všechno "strašně důležité", jak říká pan ministr.
Chápu ostatní zaměstnance veřejného sektoru, když jejich odbory (i když z mnoha důvodů) říkají" "lepší vrabec v hrsti" (tarifní plat), "než holub na střeše" (nenárokové odměny za kvalitu práce).
Ctěná anonymko,
nevím, máte-li vy hubu, já jsem však odevždy vlastníkem úst.
Jestliže nedokážete do diskuse přispět ničím jiným než argumenty ad hominem, je zbytečné, abyste nadále psala. Již vaše první souvětí je diskutéra nehodno, protože svůj konstrukt vydáváte za realitu - jen tiše doufám, že pokud pracujete ve školství, nejste češtinářka...
Jestli chcete založit fan-club panu ministrovi, založte jej. Ale ještě předtím mi napište, co a jak chcete v základním a středním školství reformovat a proč máme reformovat odspodu - kde je v tom logika. X let se nejen na webu České školy skloňuje slovo kurikulární reforma, jak jsem byl psal máme tady RVP a ŠVP, na středních školách teprve druhým rokem. Co zase přijde? Co chtějí reformovat? To bude reforma reformy? A s novým ministrem přijde reforma reformy reformy???? Který předchozí mninistr neměl snahu něco měnit? Kde je tady jakákoliv koncepce??? A připadá vám normální, že se šetří na provozu a ONIV, které jsou už tak žalostně nízké? Přispěje to snad ke zkvalitnění výuky? Toto mají být kroky vlády s prioritou školství? Víte něco o procentu HDP, které jde do školství v zemích OECD a v ČR? Abyste nemusela hledat, je to 6,1% vs. 4,8%. To už je hodně cítelný rozdíl. Vám nevadí, jak vlivem rétoriky typu "učitelům platy neklesnou" atd. začínají být ostatní zaměstnanci ve státním sektoru na nás naštvaní? Přitom pokud projdou Drábkovy delirantní vize s rušením současných tabulek, tak nám platy klesnou velmi citelně. Právě pro tento rozdíl mezi slovy a činy, který jste vy zřejmě ochotna přehlížet, je pro mě ministr Dobeš nedůvěryhodný, stejně jako celá současná vláda.
Nuže pište - k věci.
Nemohu si pomoci, ale cítím snahu o zlepšení statu quo a to od shora. A to je pozitivní dojem. Poprvé se uznává výchovná funkce školy, což před časem bylo téměř kacířství, poněvadž výchovu ve škole chápali mnozí neumětelové čistě jako ideopolitický proces.
Reforma musí přijít shora: 1/ Udělat pořádek a redukci SŠ i VŠ, motivovat žáky a studenty, aby o přijetí na vyšší typ museli bojovat a vydat určitou námahu
2/ zvyšovat autoritu učitelů i morálně, t.j. odmítat dehonestaci kantorů ve sdělovacích prostředcích. Jenomže si dobře uvědomuji, že toto je nemožné. Už slyším demokraty:"ZAVÁDĚT CENSURU BY SE VÁM ZACHTĚLO,CO?"
Každopádně uvidíme! Zatím bychom neměli předem ministra kritizovat, naopak.
Ale vy se taky všeho chytnete :-).
Zapomeňte na latinu, tomu dnes učitelé moc nerozumí. Chtěl jsem jen zjistit, jestli je tu někdo, kdo vidí v souvislostech a tak trochu za svůj vlastní rybníček .. taková malá evokace .. jestli někdo umí číst mezi žádky. Pokud vidíte simplexně, budete také tak komentovat.
A nehodnotil jsem činy ale myšlenku. Vždyť píšu " asi ví,.. tuší". Co se mu podaří, to si netroufám odhadnout .. ale přeji mu, aby alespon v něčem uspěl, v něčem, co bude školám, dětem a učitelům prospěšné.
(obyčejný člověk)
Jedním z velkých problémů našeho školství je, že každý ministr školství přichází s mnoha nápady, jak naše školství vylepšit.
Panu Dobešovi přeji funkční životnost po dobu právě jednoho funkčního období: V jeho vlastním zájmu. V druhém období by pak nejspíš musel realizovat to, co v tomto prvním období vydiskutuje.
Smlouva mezi rodiči a školou, psycholog na škole,...již jen chybí nové RVP jako v podání madam Buzkové !
Krátká úvaha.
Jedním z úžasných matematických nástrojů je důkaz sporem. Jeho hezkou aplikaci mi předvedl student Cech. Přečetl jsem jeho práci, a na další hodině se jej zeptal:
"Jiří, proč si myslíš, ze se civilizace musí vyvíjet?"
"Protože neplatí výrok -civilizace se nemusí vyvíjet-"
"To dává smysl. Ale přesto - nenajdeš důvod, proč ano?"
"Protože mám pocit, že my musíme být schopnější, než naši rodiče. Tak jako celkově. Všechno se posunuje do čím dál mladšího věku, děláme toho více, čekají nás vyšší daně, než platili oni a tak, pane učiteli. A v porovnání s našimi prarodiči je to, z hlediska pohody a klidu, úplně tragické. Naši rodiče mají strach, že až budou staří, že bude jeden produktivní muset živit vice než jednoho důchodce. Nikdo se ale nehrozí toho, jak při tom bude nám."
Tolik má otázka a Čechova odpověď.
Následuje část z Čechovy práce:
TEST
Odpovídejte ano/ne. Zvolte NE jen v případě, kdy budete povazovat za pravdivý výrok opačný.
1)Lidstvo se musí vyvíjet.
2)Vývoj lidstva je nemyslitelný bez inovací.
3)Inovují jen lidé tvořiví.
4)Pro tvorbu potřebuje člověk svobodu.
5)Svobodu člověka omezují regulace.
6)Regulace plodí úředníky.
7)Úředníků je tolik, kolik je koryt.
Pokud jste nenapsali 7x ANO, pak nepotřebujete znát výsledek testu. V opačném případě mám pro vás bonus - výsledek řetězce výroků: čím více zlikvidujeme koryt, tím spíše se máme šanci vyvíjet.
Škoda, že na to nepřišli naši. Vždyť je to tak prosté. Čím méně lidí bude rozdělovat méně peněz, tím bude lépe."
Okomentovat