Jediné, co se ve zvláštních školách změnilo, je cedule na dveřích: dnes jsou to školy praktické. Praxe v nich ale zůstala stejná. Dostává se tam čtvrtina všech romských dětí, ačkoliv netrpí mentální retardací. Ministerstvo školství se to rozhodlo změnit.
Z článku na zpravodajském portálu Aktuálně.cz vybíráme:
Ministerstvo proto teď přichází s pokusem o změnu. "Připravujeme novelu školského zákona a vyhlášky o vzdělávání dětí. Změna by se měla týkat zejména žáků se speciálními vzdělávacími potřebami," potvrdila deníku Aktuálně.cz mluvčí ministerstva školství Kateřina Böhmová.
Norma už je podle ní hotová. Ministerstvo ji hodlá předložit vládě, jakmile bude mít šanci projít celým legislativním procesem. "Předpokládáme, že by to mělo být do konce listopadu 2009," doplnila Böhmová. (...)
Nic na tom nezměnilo ani přejmenování těchto škol ze zvláštních na praktické. "Tyto školy poskytují žákům stejně omezený rozvrh, a tedy i menší příležitost pro další vzdělání. Romové pak mají také daleko menší výběr zaměstnání a dostávají se do bludného kruhu," zhodnotil Jan Stejskal z koalice Společně do školy.
Veronika Rodriguez: Jsi Rom? Patříš do zvláštní školy. Stát to chce změnit
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Romové nemusí mít obavu, Plzeňská právnická fakulta pod novým vedením jistě zcela přehodnotí kritéria pro přijímání studentů.
správně, postačí přejmenovat plzeňskou právnickou fakultu na Praktickou právnickou fakultu a já si půjdu taky zastudovat s romskými cikány. Ostatně, když to píše paní Rodriguez, tak to bude téma silné jak noha od piána.
Pokud se nepletu, tak do speciální školy musí být doporučení PPP a souhlas rodičů. Jak to chtějí ouřadové změnit? Doporučí rodičům nesouhlasit? Zakáží pracovníkům PPP dávat doporučení pro tento typ škol Romům?
Tyto školy poskytují žákům ... omezený rozvrh, a tedy i menší příležitost pro další vzdělání.
To je bezesporu velmi nepříjemné. Nechápu ovšem, když už tedy nechtějí Romčata zůstávat na škole základní, proč nejdou třeba na víceletá gymnázia? Většina žáků odmaturovává bez problémů a plno vš dnes bere bez příjmaček.
"Například jen kvůli romské příslušnosti či zdravotnímu postižení už by se v nich (tedy, v praktických školách) nikdo objevit neměl."
Kvůli romské příslušnosti se nikdy a nikdo do zvláštní školy či praktické školy nedostal. Kdo tuto tezi šiří či dokonce stále opakuje je demagog, který stále vinu za selhávání tohoto etnika přenáší na stát, či jiné instituce a není akceptovat fakt, že pro mnohé rodiče romských dětí je volba méně náročného vzdělání vlastně jejich životní filozofií. Životní filozofie je snad v tomto případě silné slovo a bylo by vhodnější spíše mluvit o etnické tradici, stereotypu či kognitivním stylu života.
Je jasné, že jakákoliv nářízení vzdělávacím či poradenským institucím budou v tomto směru naprosto k ničemu, protože podstata problému je úplně jinde, ale takových předpisů je celá řada. Tak proč by nemohl vzniknout další nesmyslný ministerský předpis s názvem "Metodický pokyn k zařazování romských žáků do základních škol", že?
Do zvláštních či praktických škol budou, v zájmu zachování rovnováhy na trhu práce, od příštího školního roku přednostně umisťovány děti z lékařských a učitelských rodin, dále děti politiků, právníků a velkopodnikatelů.
No ano... je to stále bída administrativního rozumu, když si po tolika neúspěších ten skleněný zámek nedá říct... a myslí, že dokumentem změní genom etnika, jehož jedním ze znaků je tmavší epitel. Je to věc nezralého kritického myšlení, když někteří usuzují, že tmavá pleť a formální péče státu je implicitní. S tím jde ruku v ruce falešné vědomí, že kantifikace tmavé pleti v praktických školách je přímo úměrná nekonkurenceschopnosti. Myslí tady ještě někdo srdcem ? Nebo má každý ouřada v hlavě jen přetékající tabulku ?
Problem je jinej.
Problem je, ze dostavaj prachy za to, ze se mnozej. Pokud nejakej normalni zivocich v prirode neni schopnej se uzivit, tak se proste nemozi. Ne tak Morgo Romulus Cigosis
Vaše vize energetické krize je v zásadě bezchybná, ale v problematice romské otázky se mýlíte. Problém je totiž v tom, že Romové by byli schopni, na rozdíl od živočichů, tvořících nižší patra potravinového řetězce, se uživit i bez státní podpory za množení, ovšem s vážnějšími důsledky pro majoritní populaci. Aktivizace různých domobran http://www.narodni-strana.cz/clanek.php?id_clanku=2433 za účelem konečného řešení této otázky by na sebe nedala dlouho čekat.
Pracoval jsem v komisi pro cikánské záležitosti snad 18 let. Problém nebyl na straně úřadů a škol. Romové přímo žádali přesunutí dítěte do ZvŠ! Nevím sice proč, snad z toho důvodu, že na ZŠ učitelé více žádali rodinu o spolupráci, která se jim nedostávala a reakce rodičů na tyto požadavky byla asi nejjednodušší - přeřazení! Ne, tudy cesta nevedla a nevede. Proč se zavádějí kroky, které se již dávno neosvědčily.Jediná cesta vede,žel, zase přes finanční zvýhodnění těch, kteří o své děti pečují i výchovně /duševní rozvoj/.
Nevím, kdo trpí mentální retardací. Do těchto škol se děti dostávají pouze na základě doporučení PPP!!! Navíc, většina dětí, kteří vypadají jako Romové mají českou či slovenskou národnost a mají zde kořeny po několik generací. Pravdou je, že by jejich studijní zájem vzrostl, kdyby sociální dávky byly odměřovány podle píle dítka na škole (to platí všechny) a nikoli podle počtu dětí v domácnosti. Pak se totiž stane, že vám rómské dítko řekne, že jeho budou živit děti a že se učit nemusí! Je zajímavé, jak každý Róm zná svá práva, která vymahá a své povinnosti krásně obchází za našeho (někde už minoritního) souhlasu. Nedivím se, že se dnes pak daří omezeným nacionalistům, někdy je to fakt k naštvání.
Tak nějak přemýšlím , proč nevadí na ZŠ žáci vietnamského původu, černoši, Ukrajinci, Rusové,Mongolové,...slušní Rómové. Problém je asi trochu jinde - nechce se rodičům, nechce se jejich dětem. A když se někomu nechce,pak je to horší než nemůže. Tedy jak tak pozoruji - rasismus na českých základních školách není. To, že má dítě vzniklé z incestního vztahu IQ 70 - 80 je asi jiná . Na doporučení odborného psychologa se na něj kladou menší nároky ve třídě, která má do 11 - 12 žáků. Nevím , jak by prospívalo ve třídě o počtu žáků 34. Asi by jej nikdo nenaučil ani to trivium. To asi nechce nikdo, ani fanatičtí příznivci multikultury. Prosím, takto se ve školství šetřit opravdu nedá.
Krásný příklad "krásného" vztahu cikánských dětí ke svým učitelům lze vypozorovat na ZŠ Boženy Němcové v Přerově, kam chodí cikánské děti ze Škodovy, Kojetinské ,..Kterému učiteli tam nebylo vyhrožováno smrtí, smrtí dětí, či nebyli popliváni, popřípadě nebyli označeni za bílé sv.., p...., k.... nechť se přihlásí. Dostane titul " přeživší učitel" a hrdina naší doby. Asi je něco špatně, ale mám obavy, že v působení učitelů to nebude.Nejvíce nadávek a nevole vyvinou, když po nich něco chcete ( nedej Bože třeba práci )
proč asi Kanada, VB ,.... odmítají naše spoluobčany ? Že by v těchto zemích bujel rasismus ? Ne,ne,... mají velkou hrůzu z jejich způsobu života a nepřizpůsobivosti.Proč se v Kanadě ani za 5 let nenaučí Aj - že by tamní vzdělávací systém byl špatný ?
Mám takový neodbytný pocit, že jste vesměs poněkud zaujatí. Není to vždy tak zlé, jak tady popisujete.
Tak třeba já. Vystudoval jsem elektroprůmyslovku, dokončil techniku s titulem inženýr, doplnil si pedagogické vzdělání a teď učím děti gádžů.
A musím říci, že kolikrát nic moc.
Tady nepomuze vzdelavaci system, ale vhodny lek. O jednom takovem vim, funguje spolehlive, rychle a stoprocentne. Ten nazev mel cosi spolecneho s prudkym vetrnym virem v Tchomori, a druhym pismenem v abecede.
jste blb
Pane Blaho, mohl byste se, prosím, pokusit zamyslet a sdělit nám, kolik dětí Vašich spoluobčanů - negádžů, jste za svou pedagogickou praxi učil a jak moc intelektově či jinak kvalitativně převyšovali tito žáci ostatní ( o nichž říkáte NIC MOC )? Předpokládám, že s Vaším vzděláním působíte na průmyslovce. Řada chlapců z příbuzenstva tyto typy škol absolvovala a marně si vzpomínám, že by někdy zmínili romského spolužáka.
Mám takový neodbytný pocit, že jste zaujatý tentokrát Vy.
Ministerského manuálu nemaje (http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/msmt-pripravuje-scitani-romskych-zaku-na-strednich-skolach/400136), nikdy jsem ROMládež nepřepočítával.
Problém romů je v tom, že tradiční cigánská rodina zanedbává u svých potomků primární socializaci. Tento zoufalý propad ve výchově není schopen nikdo v systému školství napravit, aniž by nepropagoval nedemokratické principy (odejmutí dětí rodičům). Mimo to, jsem přesvědčen, že v důsledku životního stylu cigánů, který je po staletí směřován k přežívání ze dne na den, začínají být mnohé charakterové rysy dědičné (zejména neustále vymezování sebe=chudé menšiny, vůči "bohaté" bílé většině.) A co se týká zrušení zvláštních škol, tak toto považuji za nesmysl. Děti, které mají nízké IQ, musejí postupovat svým vlastním tempem. A jejich začlenění mezi ostatní děti způsobí jedině to, že ostatní rodiče sami začnou své děti z takových škol odhlašovat. Neboť jim záleží v prvé řadě na efektivním vzděkávání vlastního potomka, než na nějaká Kocábovské integraci.
taková positivní diskriminace rozvrací naprosto společnost a je k ničemu
Multikulturalismus ano, ale pravidla a zákony se musí dodržovat. Menšina si nemůže vytvářet vlastní pravidla. A to , že to není postihováno a je to přehlíženo, jenom proto, že jsou to cikáni , tak to je špatné !!!
Okomentovat