Bořivoj Brdička: Inteligentní agent ve výukových aplikacích

pondělí 8. prosince 2008 ·

Nedávno jsme v diskuzi k článku Ondřeje Neumajera na České škole (Polemika: Obhajoba ICT ve standardizaci profesní činnosti učitele) s určitou nadsázkou dospěli až k tomu, že jednou možná přestane mít naše snaha zajistit schopnost stávajících učitelů inovovat své výukové postupy pomocí technologií smysl. Šlo o to, do jaké míry mohou technologie učitele v budoucnosti nahradit. Zní to jako science-fiction, ale nesmíme zapomínat, že v minulosti zde již jednou takový pokus byl. U nás se nazýval kybernetickou pedagogikou. Celá řada pedagogů, kteří si tu dobu pamatují, má díky tomu dodnes velmi zkreslenou představu o skutečném výukovém potenciálu technologií. Ukazuje se bohužel, že tento fakt má negativní vliv i na současný vývoj našeho školství.
http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2290

Bořivoj Brdička

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.