elearningeuropainfo: Digitální začleňování: ukázky z praxe v oblasti e-learningu

středa 12. prosince 2007 ·

E-learning 4 E-inclusion (EL4EI) je projekt financovaný z prostředků EU a zaměřený na vytváření odborné komunity pro ty, kteří mají vysoké odborné znalosti v oblasti využívání e-learningu pro digitální začleňování. Cílem tohoto projektu je shromáždit a katalogizovat případy relevantních ukázek z praxe a poté sestavit e-learningovou chartu, která poslouží jako referenční pomůcka odborníkům působícím v oblasti sociálního začleňování.

V tomto příspěvku se zabýváme novou metodou uplatňovanou při analýze, filtrování a prezentování výsledků, jakož i popisem některých důležitých doposud získaných výsledků.

Uplatněním inovativních způsobů doporučených pro získání a zpracování materiálu a využitím kognitivního přístupu místo čistě technického je náš projekt schopný jasně určit metodu k získání nových důležitých řešení. Dosud jedním z nejcennějších úspěchů tohoto projektu bylo jasné definování potřeby nového paradigmatu, který vychází z upřednostňování prostředí neformálního vzdělávání, kde je základem komunikace typu peers-to-peers a který zabraňuje uplatňování škodlivých stereotypů s ohledem na nové technologie. V praxi je třeba při digitálním začleňování kombinovat technický a kognitivní přístup.

Projekt EL4EI poukazuje na to, že výuka technických dovedností a znalostí včetně využívání počítače či Internetu se může stát i neupotřebitelná, pokud není spojena s motivací a zasazením do kontextu. Je zřejmé, že uplatnění této praxe je podmíněno existencí minimální infrastruktury jako například přístupu k počítači a internetu. Boj proti digitální nerovnosti musí probíhat na obou frontách.

V souladu se současným výzkumem existuje pět nejslibnějších strategií vyplývajících ze zkušeností z praxe při využívání e-learningu v zájmu sociálního a digitálního začleňování:

  • kombinace výuky ICT a osvojování jiných nedigitálních pro sociální začleňování stejně důležitých znalostí;
  • komunikování s cílenými skupinami;
  • zavádění vzdělávacích systémů typu peer-to-peer;
  • vytváření neformálních prostředí vzdělávání;
  • upřednostňování učitelů s podobnými rysy a sklony jako studenti, zvláště v případech e-learningu určeného pro ženy.
Autor

David Casacuberta Sevilla, Digital Area Project Management, Transit Projectes

 Zobrazit celý text (dokument PDF, 96 kB).

Zdroje
 


elearningeuropainfo

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.