E-learning 4 E-inclusion (EL4EI) je projekt financovaný z prostředků EU a zaměřený na vytváření odborné komunity pro ty, kteří mají vysoké odborné znalosti v oblasti využívání e-learningu pro digitální začleňování. Cílem tohoto projektu je shromáždit a katalogizovat případy relevantních ukázek z praxe a poté sestavit e-learningovou chartu, která poslouží jako referenční pomůcka odborníkům působícím v oblasti sociálního začleňování.
V tomto příspěvku se zabýváme novou metodou uplatňovanou při analýze, filtrování a prezentování výsledků, jakož i popisem některých důležitých doposud získaných výsledků.
Uplatněním inovativních způsobů doporučených pro získání a zpracování materiálu a využitím kognitivního přístupu místo čistě technického je náš projekt schopný jasně určit metodu k získání nových důležitých řešení. Dosud jedním z nejcennějších úspěchů tohoto projektu bylo jasné definování potřeby nového paradigmatu, který vychází z upřednostňování prostředí neformálního vzdělávání, kde je základem komunikace typu peers-to-peers a který zabraňuje uplatňování škodlivých stereotypů s ohledem na nové technologie. V praxi je třeba při digitálním začleňování kombinovat technický a kognitivní přístup.
Projekt EL4EI poukazuje na to, že výuka technických dovedností a znalostí včetně využívání počítače či Internetu se může stát i neupotřebitelná, pokud není spojena s motivací a zasazením do kontextu. Je zřejmé, že uplatnění této praxe je podmíněno existencí minimální infrastruktury jako například přístupu k počítači a internetu. Boj proti digitální nerovnosti musí probíhat na obou frontách.
V souladu se současným výzkumem existuje pět nejslibnějších strategií vyplývajících ze zkušeností z praxe při využívání e-learningu v zájmu sociálního a digitálního začleňování:
- kombinace výuky ICT a osvojování jiných nedigitálních pro sociální začleňování stejně důležitých znalostí;
- komunikování s cílenými skupinami;
- zavádění vzdělávacích systémů typu peer-to-peer;
- vytváření neformálních prostředí vzdělávání;
- upřednostňování učitelů s podobnými rysy a sklony jako studenti, zvláště v případech e-learningu určeného pro ženy.
David Casacuberta Sevilla, Digital Area Project Management, Transit Projectes
Zobrazit celý text (dokument PDF, 96 kB).
elearningeuropainfo
0 komentářů:
Okomentovat