Publikace volně navazuje na příručku Interkulturní vzdělávání nejen pro středoškolské pedagogy (NLN a Člověk v tísni 2002). Hlavním cílem je poskytnout věcné informace i metodické návrhy pro realizaci průřezového tématu Multikulturní výchova ve výuce na středních školách a na učilištích.
Didaktická část představuje souhrn metodických návrhů, doporučení a postupů použitelných nejen při výuce „multikulturních témat“. Pedagog zde nalezne informace, jak naplánovat a realizovat učební hodinu podle třífázového modelu učení, jak pracovat se stereotypy a předsudky, jak se zachovat při konfliktu či jak vést studenty ke kritickému vnímání mediálních zpráv. Informativní pasáže jsou prokládány metodickými listy s podrobnými popisy aktivit a her.
Tematická část obsahuje tři kapitoly věnující se aktuálním společenským problémům: genderové (ne)rovnosti, česko-německým vztahům a subkulturním hnutím mládeže. Ke každému tématu jsou opět připojeny návrhy diskusí, aktivit a her.
Příručku pravděpodobně nejvíce ocení vyučující společensko-vědních předmětů, kteří se chtějí zabývat aktuálními tématy a jsou zvyklí na interaktivní způsob výuky. Užitečná může být všem, kdo mají zájem realizovat průřezová témata ve svých předmětech.
Více informací a objednávky na www.varianty.cz.
Interkulturní vzdělávání II. Člověk v tísni, Praha 2005, 174 s.
redakce
0 komentářů:
Okomentovat