Účelem této výzkumné zprávy je podat komplexní informace o výsledcích Sondy Maturant 99. Zpracoval:
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Centrum pro hodnocení výsledků ve vzdělávání
Účelem této výzkumné zprávy je podat komplexní informace o způsobu zpracování a výsledcích položkové analýzy datových souborů z prvního termínu administrace testů z českého jazyka a literatury, matematiky, anglického, německého a francouzského jazyka, zadávaných u žáků maturitních ročníků středních škol, kteří se zúčastnili v dubnu 1999 celostátního šetření „Sonda Maturant ´99“. Položkovou analýzu výsledků 2364 žáků testovaných v druhém termínu nemohl zpracovatel tohoto materiálu dokončit vzhledem k vysokému výskytu chyb vzniklých při pořizování datových souborů.
Úvodní část tohoto materiálu obsahuje nejdůležitější závěry položkové analýzy a doporučení pro vývoj maturitních testů v uvedených vyučovacích předmětech v rámci budoucí státní části maturitní zkoušky na středních školách. Druhá část je věnována informacím o datech, ze kterých jsme vycházeli při položkové analýze jednotlivých testů, a informacím o základní metodice použité při jejich analýze. Ve třetí části materiálu jsou pak uvedeny souhrnné výsledky a poznatky, které byly získány z vlastní analýzy předmětových testů. V příloze položkové analýzy jednotlivých předmětových testů jsou uvedeny tabulky a grafy obsahující komplexní statistické výsledky.
První část
1. Závěry
Druhá část
2. Metodologie
-Data
-Statistické programy
-Třídění škol
-Označení testů
-Struktura výstupů položkové analýzy
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Validita testu
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu (cut-off-score)
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Chyby v souboru dat náhradního termínu testování
Třetí část
3. Český jazyk
-Rozlišovací test z českého jazyka a literatury Nadace SCIO
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Volitelné úlohy
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 1 – Tabulka a grafy
4. Matematika
-Ověřovací test z matematiky VÚP (redukovaná verze)
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 2 – Tabulka a grafy
-Ověřovací test z matematiky VÚP (úplná verze)
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 3 – Tabulka a grafy
-Rozlišovací test z anglického jazyka Nadace SCIO
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 4 – Tabulka a grafy
-Ověřovací test z německého jazyka VÚP
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 5 – Tabulka a grafy
-Rozlišovací test z francouzského jazyka Nadace SCIO
-Specifikace testu
-Základní charakteristiky testu
-Účast žáků v testu
-Úspěšnost žáků v testu
-Testová reliabilita
-Ekvivalence testových mutací
-Položková analýza
-Obtížnost a diskriminační schopnost testových úloh
-Rozbor jednotlivých testových úloh
-Úspěšnost v subtestech podle typu střední školy
-Distribuce výsledků předmětového testu
-Minimální kritické hodnoty testu
-Rozbor výsledků u neúspěšných žáků
-Příloha 6 – Tabulka a grafy
redakce
0 komentářů:
Okomentovat