9. 6.: Diskuse „Inkluzivní vzdělání ve vztahu k demokratickým principům a hodnotám“

středa 8. června 2016 ·

Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové a Knihovna Václava Havla zvou na tematickou diskusi, která se koná 9. června 2016 v 16:30 v Knihovně Václava Havla.

Téma inkluze je v naší společnosti velmi živé a vzbuzuje velký zájem široké i odborné veřejnosti. Záměrem organizátorů této tematické diskuse je zaměřit se na inkluzi v kontextu uznávaných demokratických hodnot a principů.

Jako panelisté vystoupí:
  • JUDr. Kateřina Šimáčková, Ph.D., ústavní soudkyně
  • Mgr. Klára Laurenčíková, předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzi ve vzdělání
  • Ing. Libor Prudký, Ph.D., pedagog, Fakulta humanitních studií UK
  • PhDr. Ivan Gabal, poslanec a sociolog
Moderátorka diskuze: Veronika Sedláčková

Termín a místo konání:
čtvrtek 9. června 2016, 16:30 - 18:00 hodin
Knihovna Václava Havla, Ostrovní 13, Praha 1

Akce je přístupná veřejnosti, formální registrace není nezbytná.

24 komentářů:

Unknown řekl(a)...
8. června 2016 v 10:02  

To je tedy "zajímavé" osazenstvo diskuse. Je vidět, že diskuse bude vedena tím "správným" směrem a ve stylu naprosté politické korektnosti, v duchu těch "nejvyšších evropských hodnot". Na dětech tedy opět nezáleží.

Tomáš Barták řekl(a)...
8. června 2016 v 11:25  

Je jasné, že výsledkem diskuse budou světlé zítřky a očekávané úspěchy. Proč jen nepozvali k diskusi speciální pedagogy, např. M. Odehnala a jiné? To by asi ty zítřky nebyly tak zalité sluncem a možnými, a dokonce očekávanými úspěchy. Zase se seje skupina, která si bude navzájem lhát a přitakávat si? Kéž by tomu bylo jinak.

Unknown řekl(a)...
8. června 2016 v 12:31  

Vážení, moc rád Vás o výsledcích této živé diskuse zpravím v předstihu:

Všichni (zejména ovšem žáci s diagnózou lehká mentální retardace) mají právo chodit do školy se svými kamarády (nakolik považují své ustavičně se jim vychechtávající spolužáky za kamarády, se jaksi nikdo z "expertů" typu K. Laurenčíkové neptá), úplně nejzásadnější ze všech zásadních zásad pak je vzájemné obohacování (na žáky víceletých gymnázií to kupodivu nevztahují – ti mohou ve svých segregovaných školách vesele úpět dál neobohaceni), ve všech vyspělých zemích to přesně takhle funguje už dávno (Rádio Jerevan upřesňuje: děsně to frčí v celé rovníkové Africe, jinak k tomu ještě nedošli ani ti zaostalí Skandinávci), pokud nezavřeme bývalé zvláštní školy, přijdeme šmahem o tisíce talentů a DPH v roce 2090 přijde o stovky miliard, Romové do těchto škol vůbec nepatří, ale dokud je všechny nezavřeme (ty školy, ne ty Romy), na Oxford nikdo z nich již z principu nepůjde, atd. atd.

Chcete se vsadit, že tam všechno tohle zazní?:-)

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
8. června 2016 v 13:06  

Pane Odehnale, nezapomněl jste na blahodárné působení neziskovek?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
8. června 2016 v 15:11  

Nechci vkládat bezhlavě odkazy na zdánlivě nesouvisející věci - ale podle mne je to obraz do sebe zapadající skládačky:

http://zpravy.idnes.cz/ustavni-soud-smrt-ditete-pri-couvani-dwc-/domaci.aspx?c=A160608_104325_domaci_mav

Když člověk vidí, jak rozhodují soudy (kde sedí hlavy pomazané), nediví se, co se děje jinde, např. ve školství a nediví se, jak nás učitele straší kdejakou pi...nou a poučujeme žáky i před jednodenními prázdninami. Dělají z nás blbce a ovce.

Všechny demokratické hodnoty se pomalu a jistě pošlapávají a běda tomu, kdo s "demokraty" nesouhlasí.

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. června 2016 v 16:23  

Akce je přístupná veřejnosti

Neměli to udělat v nějaké sportovní hale? Třeba v Outů aréně, aby se tam ta veřejnost vešla.
Inkluze ve vzdělávání JE demokratická principiálně i hodnotově. Ale jen pro někoho.

Unknown řekl(a)...
8. června 2016 v 17:31  

To bude velmi demokratická sešlost.

Romana Howe řekl(a)...
8. června 2016 v 19:56  

Pane Odehnale, víte, já když slyším učitele vychechtávat se dětem s dyslexií, ze sociálně slabého prostředí či s jinými handicapy, nedivím se, že jejich spolužáci se jim také vychechtávají.

Nyní doučuji dívku, které paní učitelka již nyní řekla, že propadne, že ji již z matematiky a fyziky nevyzkouší, protože ví, že nějaký opravný test stejně neudělá....A to před celou třídou, velmi nevybíravě zhodnotila její kognitivní a jiné schopnosti. To je pedagogický přístup? Ta dívka je přitom velmi bystrá, jen bohužel má velmi složitou rodinnou situaci, ve které nedokáže sama bez pomoci zvládnout učivo. Její intelekt není handicapován. Proč jí učitelka, která zná její rodinnou situaci nikdy nenabídla pomoc?

A těchto případů je tolik, že si vážně říkám, že učitelé by měli povinně periodicky podstupovat psychologický test.

Prostě povědomí a pokus o inkluzi nám všem v našem pseudo demokratickém prostoru spíše pomůže než uškodí. Ale je třeba postupně, mírně, aby děti netrpěly nepochopením a neochotou.

Jak je vše v českém Kocourkově postavené na hlavu ukazuje otevřený dopis matky dcery s ADHD ministryni. Opravdu škola odvedla skvělou individuální péči - zavírala dívku do kabinetu a nechala ji propadnout přes uspokojivé školní výsledky. Bravo!

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. června 2016 v 20:08  

když slyším učitele vychechtávat se dětem s dyslexií, ze sociálně slabého prostředí či s jinými handicapy

Pokud by jste takovou věc okamžitě neoznámila řediteli školy, byla byste, paní Kalabisová, kráva.

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. června 2016 v 20:10  

Pardon. Přestal jsem se na chvíli kontrolovat. Za to 'by jste' se omlouvám.

pratavetra řekl(a)...
8. června 2016 v 20:33  

pí. Kalabisová:
"Jak je vše v českém Kocourkově postavené na hlavu ukazuje otevřený dopis matky dcery s ADHD ministryni. Opravdu škola odvedla skvělou individuální péči - zavírala dívku do kabinetu a nechala ji propadnout přes uspokojivé školní výsledky. Bravo!"

Vy tu situaci z Vendryně znáte? Teď řešíme obdobný problém. Chlapec má jedničky, dvojky (vzdělání dle IVP a s pomocí AP), ovšem psycholožka vyhodnotila, že známky nejsou spravedlivé a odpovídající a chce po nás totéž. Nechat ho propadnout! Jinak nedoporučí pro SPC vydání doporučení AP na příští rok! Poslouchejte dál ty pohádky Laurenčíkové, Felcmanové ...

pratavetra řekl(a)...
8. června 2016 v 20:39  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Unknown řekl(a)...
9. června 2016 v 11:20  

Paní Kalabisové musím dát za pravdu: bohužel existuje (doufám nevelká) část kantorů, kteří nejenže nemají ani základní znalosti dokonce ani o specifických poruchách učení (přestože dyslektici, dysgrafici atd. chodili do běžných základech odevždy), ale ke všem regulérním zdravotním postižením přistupují ve stylu panovačné vévodkyně z jednoho z úsměvných dílek P. G. Wodehouse, podle níž by hluší moc dobře slyšeli, kdyby jen trochu chtěli.

O tom, že by mělo být nedílnou součástí přijímaček na "pajďáky" důkladné psychologické testování uchazečů (nikoli nějaké IQ testy, ale např. MMPI, které dokáží bezpečně identifikovat nejrůznější patologie): cílem by nemělo být hledat ty nejlepší (což ani nejde), ale spolehlivě eliminovat ty, z nichž vzhledem k nastavení osobnosti v životě dobří učitelé být nemohou (maximálně pak mohou zdrhnout na pedagogické fakulty a učit budoucí učitele, jak na to, ehmmm...).

Jak svého času pěkně řekl jeden opravdu erudovaný švédský pán na konferenci OECD ke vzdělávání dětí se zdravotním postižením: „Dobrý učitel odstraňuje handicap u mnoha zdravotně postižených dětí; špatný jej vytváří i u zdravých.“

Pokud jde o úlohu některých neziskovek, ta byla samozřejmě "příkladná" - všichni jistě víme, kdo má lví podíl na tom tragickém paskvilu, nazývaném "společné vzdělávání", který se spustí od září...

Mimochodem - už jste zaregistrovali, že byl ikonický poradce ministryně p. Foist donucen k rezignaci na post ředitele té zázračné ZŠ Poběžovice? Je to hrůza, co dokážou zabednění rodiče - představte si, že těm pitomcům vadilo, že za poslední dva roky odešlo 10 z 22 kantorů. Přitom podle inspekční zprávy se to vůůůůbec nijak nepodepsalo na kvalitě výuky!

No ale divte se: když může podle paní ministryně Valachové kvalifikovaně vyučovat žáky s LMP matikář se 40ti hodinovou "nalejvárnou" (v nápadité terminologii MŠMT jde totiž rázem o "učitele s rozšířenými speciálně pedagogickými kompetencemi"), proč by nemohl naopak matiku učit třeba vojenský vysloužilec z Afghánistánu - ten má přece hojně rozšířené pedagogické kompetence z výslechů zajatých Paštunů, z nichž musel vydolovat ne nějakou pitomou trojčlenku, ale informace o vyplundrovaném skladišti zbraní.

Můžeme si jenom gratulovat! Už ne Amerika, ale ČR se zjevně stává zemí neomezených možností...

Unknown řekl(a)...
9. června 2016 v 11:22  

P. S. Omlouvám se za překlepy v předchozím příspěvku - psal jsem to drobátko v poklusu...:-)

Eva Adamová řekl(a)...
9. června 2016 v 12:13  

"Ta dívka je přitom velmi bystrá, jen bohužel má velmi složitou rodinnou situaci, ve které nedokáže sama bez pomoci zvládnout učivo. Její intelekt není handicapován."

Bystré děti, pokud tedy docházejí do školy, nemívají problémy s matematikou ani fyzikou, ale s jinými předměty.


"Jak je vše v českém Kocourkově postavené na hlavu ukazuje otevřený dopis matky dcery s ADHD ministryni. Opravdu škola odvedla skvělou individuální péči - zavírala dívku do kabinetu a nechala ji propadnout přes uspokojivé školní výsledky. Bravo!"

Už to tady vysvětloval pravetra, ale ještě dodám, jestliže žákyně ve čtvrté třídě sotva zvládá počítání do deseti, sotva můžeme hovořit o uspokojivých školních výsledcích. K pláči je, že maminka pochopila mentální problémy své dcery pozdě (zde se rozhodně nejedná jen o problémy díky ADHD), ještě smutnější je, že problémy LMP dětí v běžné škole nejsou schopni pochopit ani někteří učitelé.

RP řekl(a)...
10. června 2016 v 9:34  

pí Kalabisová - slyšíte chechtání a nic neděláte? Neznám učitele (a hlavně třídního), který by to přešel mlčením a psal by to do nějakých diskuzí.... Asi byste psychotesty neprošla, když neumíte jednat ani s kolegy....

Jaroslav Jirásko řekl(a)...
14. června 2016 v 0:49  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Jaroslav Jirásko řekl(a)...
14. června 2016 v 0:51  

Jako náš pan prezident Zeman oslovuje svým hrubiánstvím, buranstvím a nenávistí většinu Čechů, oslovuje pan Odehnal svojí arogancí, vysmíváním se, pomstychtivostí, ironií a buranstvím školskou veřejnost a tento portál.
Pane Odehnale, kdybyste v životě vykonal jedno promile toho dobrého, co VDV, tak budete blahořečen. Jak se zdá, víte úplně všechno včetně toho, jak bude akce pořádaná VDV probíhat.
Narozdíl od VDV a dalších organizací konajících opravdové dobro ale dokážete pouze plodit nenávistné rádobyvtipné komentáře.

Nicka Pytlik řekl(a)...
14. června 2016 v 1:49  

dokážete pouze plodit nenávistné rádobyvtipné komentáře.

Očekávám, že hlídací pes věcné diskuse bez osobních výpadů a arogance Jiří Týř teď toho Jaroslava Jiráska srovná na dvě doby tak, že by si sám od něj kůrku nevzal.

tyrjir řekl(a)...
14. června 2016 v 3:12  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Anonymni z 21:30 řekl(a)...
14. června 2016 v 7:45  

Zatím trénuje za pomoci autocenzury a maže sám sebe.

Unknown řekl(a)...
14. června 2016 v 10:31  

K útokům pana Jiráska:

pokud byste si pro jednou zkusil opravdu přečíst to, co jsem napsal, nemohl byste si nepovšimnout skutečnosti, že jsem proti Výboru dobré vůle neřekl jediné křivé slůvko. Vyjadřoval jsem se výhradně k tomu, co na podobných akcích vždy prezentují "odborníci" typu paní Laurenčíkové.

To, že ve svých příspěvcích ironizuji diletantství takovýchto "expertů", nemá s VDV pranic společného. Vůči komu mám být podle Vás pomstychtivý? A hlavně: v čem má spočívat moje buranství? V tom, že bojuji za děti s mentálním postižením, které se samy bránit nedovedou, proti arogantním ideologům, kteří tyto děti viděli leda na obrázcích? Inu, pak se k označení "buran" hrdě hlásím!

Vaše sotva potlačovaná agresivita je z klinického hlediska vskutku pozoruhodná, nicméně vzhledem k úrovni Vašich příspěvků se zavazuji, že tohle je moje poslední reakce na Vaše demagogické vzněty.

Nicka Pytlik řekl(a)...
14. června 2016 v 13:46  

moje poslední reakce na Vaše demagogické vzněty

My už si ho tady, pane Odehnale, srovnáme. Bez starosti...

Jirka řekl(a)...
14. června 2016 v 21:58  

Já tomu Jirásko jednu vlepím a bude! Já chci být taky buran jako Martin Odehnal.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.