Pro pololetní vysvědčení doporučuje ministerstvo školám slovní hodnocení

úterý 5. ledna 2021 ·

Ministerstvo školství zaslalo do základních a středních škol a konzervatoří doporučení k hodnocení vysvědčení za 1. pololetí tohoto školního roku… Doporučení uvádí, že v tomto specifickém školním roce je vhodné zaměřit se především na posilování odpovědnosti žáků za vlastní učení, práci s časem a plnění svých povinností, protože právě tyto dovednosti jsou stěžejním předpokladem nejen pro úspěšné zvládání distanční výuky. Na vysvědčení je možné hodnotit klasifikací, slovně i kombinací obou způsobů. Za stávajících okolností však lze doporučit zejména hodnocení slovní, případně klasifikaci doplněnou slovním hodnocením. 


Přihlížet by školy měly také k dalším skutečnostem, které ovlivňují výsledky vzdělávání, a to například aktivita při distanční výuce, schopnost organizovat si čas a učení v podmínkách distanční výuky anebo plnění zadaných úkolů. Je tedy vhodné na hodnocení v tomto pololetí pohlížet jako na příležitost vzít v úvahu kromě různých forem písemných testů také řadu dalších kritérií. Ve středním vzdělávání a ve vzdělávání v konzervatoři je vhodné při hodnocení výsledků vzdělávání žáka přihlédnout také k vykonávané pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo dobrovolné pomoci, pokud se vztahují k oboru vzdělání. Materiál obsahuje také praktické ukázky slovního hodnocení, které zpracovala Učitelská platforma, za což jí patří velký dík. 

Předávání vysvědčení pak je možné i po řádném termínu konce pololetí, který byl pro tento rok stanoven na čtvrtek 28. leden 2021, nejpozději se tak ale musí stát třetí vyučovací den, kdy je možná osobní přítomnost žáků ve školách. Škola však má povinnost 28. ledna 2021 obsah vysvědčení žákovi a jeho zákonným zástupcům sdělit, a to například formou zpřístupnění ve školním informačním systému. 


Celé Doporučení naleznete zde

45 komentářů:

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 10:04  

Proboha, pusťte děti do škol. Teď byly školy dva týdny zavřené, včetně mateřských, a jaký to mělo vliv na šíření viru? Nulový, čísla rekordně rostla. Kvůli tomu ministerstvo devastuje celou generaci dětí. A pololetní vysvědčení zrušte, k čemu bude formulace účastnil se distanční výuky?

tyrjir řekl(a)...
5. ledna 2021 v 10:34  

Proč se ministr škollství už od jara nestará ve spolupráci se zřizovateli škol o navýšení školského rozpočtu na to to, aby bylo možné lépe a více vyučovat prezenčně?

Viz i

http://www.ceskaskola.cz/2021/01/je-cas-zklidnit-spolecnost-nebyt-vezni.html

Eva Adamová řekl(a)...
5. ledna 2021 v 10:37  

Teprve teď se v nárůstu nakažených projevuje to, že v prosinci byly školy otevřené. Především otevření středních škol na čtrnáct dnů s tím, že každý žák byl ve škole jen týden, byl opravdu úžasný epidemiologický tah.

A jakápak devastace, prostě se toho děti naučí méně po faktografické stránce, ale zase získají dovednosti jiné. Pololetní vysvědčení zrušit lze jedině změnou zákona, a já mám pocit, že teď má vláda úplně jiné starosti. Prostě berte pololetní vysvědčení s rezervou, a je to. A jakápak formulace "účastnil se výuky", dva a půl měsíce se do školy chodilo, většina kantorů má podkladů k hodnocení dostatek.

A myslím si, že většině ředitelů a obyčejným učitelům zvláště jsou kecy ministra o tom, co a jak máme hodnotit, vcelku směšné.

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 10:38  

Marconi,

nemyslíte, že ta čísla rostla právě proto posledních 14 dní, že se otevřely školy, hospody, obchody, služby, lyžování na horách, zvýšil se pohyb lidí MHD před Vánocemi? Do Vánoc mělo zůstat vše zavřené a teď jsme mohli mít žáky ve školách, protože by se zarazilo šíření. Teď bohužel "sklízíme plody" nerozvážného rozvolnění všeho možného před svátky. A jak se ukazuje, budeme muset s novým rozvolněním čekat až do proočkování aspoň nejstarší generace lidí, což může trvat do konce března. A jestli sem lidé zavlečou tu novou mutaci z JAR, tak se do léta nedočkáme žádných pozitivních výsledků.
Vy jste si asi nevšiml/a, že se o svátcích lidé chovali přímo nepříčetně. Shlukovali se venku bez roušek, courali všude ne/možně, navštěvovali se, roznášeli nákazu, o které sami ani netušili, protože jim samotným nic nebylo.
Jsem zrovna tak otrávená jako Vy, neboť učím na dvou školách maturitní ročníky z češtiny a jsem už také riziková skupina (věk, obezita, cukrovka, vysoký tlak).

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 10:43  

A navíc jsem teď otrávená, protože děcka pracují na mobilech a já mám stokrát více práce se zadáváním testů, protože se jim samozřejmě v aplikacích mobilů vše neotvírá, jak by mělo, takže místo hromadného zadání testu, ho musím každému žákovi přeposílat individuálně. Koho taková práce má bavit!?

Tajný Učitel řekl(a)...
5. ledna 2021 v 12:46  

Paní Adamová, jaké dovednosti se děcka naučí? Myslíte dovednost přihlásit se do aplikace, přečíst zadání, podívat se na video, zapnout mikrofon, učit se vleže?

Hodnotit, ať už slovně nebo známkově lze na základě původní práce žáka a jeho aktivity v hodinách. Obojího se v distanc režimu jaksi nedostává.

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 13:16  

BP: Svádět nárůsty na školy, když je známo, že největší přenosy jsou v zaměstnání, je nefér. To, že se lidé před a o Vánocích navštěvují a nakupují, je fakt, který se ovšem škol netýká. Na naší škole jsme mohli bez problémů fungovat prezenčně, žádný případ covidu se u nás za celou dobu neobjevil. MŠ fungují také bez větších problémů a to se tam ani nenosí roušky.
Eva Adamová: Formulaci "účastnil se výuky" jsem si vypůjčil z manuálu, u nás se pravděpodobně bude vše známkovat a ano, uděláme si to po svém. Ovšem "keců" ministra se chytí řada rodičů, aktivisté , ... Devastace dětí - zpřetrhané sociální vazby, distanční výuka nenahradí prezenční ani při velké snaze učitelů (děti to totiž už přestává bavit), znemožnění sportovních aktivit (jak ve škole, tak ve sportovních oddílech). A zrušení pololetního vysvědčení by nebyl vůbec žádný problém, pokud by to někoho na MŠMT včas napadlo.

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2021 v 14:13  

Marconi

Na konci října a začátku listopadu 2020 patřili učitelé v počtu nákazy na druhou příčku, za úředníky. Od poloviny září se totiž přestaly testovat bezpříznakově nakažené děti. Zjistilo se to až poté, když doma nakazili tátu, mámu, dědka a bábu. A taky víme, že se učitelé nenakazili v knajpě nebo nálevně. A proč ti "hloupí" Němci, Rakušané, Izraelci, Rumuni, stát New York, Slováci,...zavírali a zavírají školy a respirátory a roušky už nosí celý svět.
A že se lidé před vánocemi chovali jako utržení z řetězu? To je pravda, protože vláda si netroufla před vánocemi uzavřít obchody. Mám obavy, že kdyby vládla současná opozice, tak by se udělaly tytéž kroky. O tom nepochybujte. Vypadalo by to stejně jako v současných USA. tedy katastrofálně.
O tzv. "hrůzách", že se žáci něco nenaučí? Najděte si názory na redukci učiva a výstupů v RVP, které se chystají od 1.9.2021. V mnohých předmětech se jedná o redukci až o 50%.
Na výběr jsou tedy pouze 2 varianty - všechno otevřeme - katastrofa.
Budeme se snažit o to, aby nezkolaboval zdravotnický systém. tedy systém mejdan - lockdown. A podaří se zachránit životy.
Takový M.K. třeba bude tvrdit, že na životech starší generace nezáleží. Já tvrdím, že na každém životě záleží.

Tajný Učitel řekl(a)...
5. ledna 2021 v 14:22  

"Já tvrdím, že na každém životě záleží."
Jo. I na černém. BLM.

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2021 v 14:39  

Samozřejmě. Nerozeznávám bílý, černý, žlutý, fialový, ... Nevidím rozdílu.

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 15:27  

Unknown: Pokud slepě věříte vládním statistikám, je to Vaše věc. Tolik k počtům nakažených. Která země v Evropě měla zavřené školy v takovém rozsahu a tak dlouho? A když už Vám jde tolik o ty lidské životy, není Vám líto pracovníků v mateřinkách? Tam se pohybují děti bez roušek a nikomu to nevadí. A že by mateřinky hromadně kolabovaly jsem si nevšiml.
Pokud jde o redukci učiva, to je jen jeden článek devastace dětí. Ale o tom píši výše. Neví, kdo je MK, já sám patřím k nejstarším u nás na škole, ale z viru se nehroutím. A ano, na každém životě záleží, nicméně každý končí nevyhnutelně smrtí.

Radek Sárközi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 15:34  

Úředníci na MŠMT se evidentně nudí, když mají čas chrlit jeden manuál za druhým... :-(

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 15:50  

Pane Marconi, k těm MŠ :

u nás v domě lehla celá čtyřgenerační rodina kvůli covidu, který jim přinesla pravnučka ze školky, kde už neměl kdo učit, nebyla tam žádná kuchařka ani uklízečka (všichni pozitivní v karanténách nebo nemocní), ale rodiče trvali na chodu této školky, protože dětem nic nebylo.

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 15:55  

A ještě k těm SŠ - před Vánocemi v každé naší třídě chyběla až polovina žáků, a to navštívili prezenčně školu pouze jeden týden do Vánoc, jinak byli na distančním vzdělávání a přesto byli žáci pozitivní.
To nejsou vládní statistiky, ale osobní zkušenost.

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 16:13  

BP:
Moje poslední poznámka k tématu.
Na naší škole žádný problém. Ani mezi žáky, ani mezi učiteli nebo personálem. Za celou dobu, tedy od března do prosince. V září a říjnu téměř stoprocentní docházka. To je zase moje osobní zkušenost.
S tou školkou Vám moc nerozumím. Kdo tam tedy s těmi dětmi byl, když byl veškerý personál v karanténě nebo nemocný? To nás trochu houpete, že?
No nic, ponechme si každý svůj názor a přeji hodně sil do dalších dní.

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 16:39  

Nakonec musely děti pobývat se svými pozitivními příbuznými doma, protože ve školce zůstala pouze jedna učitelka.
Někteří středoškoláci úmyslně nenosili při výucu roušky a nepomohla ani domluva, trvali na svých svobodách a na tom, že se jim v roušce špatně dýchá. Měli jsme vymáhat poslušnost pomocí policie? Nebo, jak byste to řešil Vy?
Stejně se jim lépe zamlouvá distanční výuka, protože nemusejí tak brzy vstávat a na online výuku mají vždy po ruce výmluvy typu, vypadl nám internet, nejde zvuk, nejde elektrika ap.
Asi je trochu jiná situace na ZŠ.
Já jsem předpokládala, že bude zodpovědnější přístup u maturantů, ale také jsem se ve svém úsudku zmýlila. Nejspíš zase budou brzy sepisovat petice za zrušení maturitní zkoušky, jako se to dělo loni na jaře.

Eva Adamová řekl(a)...
5. ledna 2021 v 16:53  

"Hodnotit, ať už slovně nebo známkově lze na základě původní práce žáka a jeho aktivity v hodinách. Obojího se v distanc režimu jaksi nedostává."

Ano, někteří učitelé zachrápali a v září neznámkovali (na popud ministerstva), a někteří pospávali i v listopadu (opět na popud ministerstva), takže z prezenční výuky nemají žádné známky. Teď ministerstvo chce, abychom hodnotili, no tak to ohodnotíme, někteří známkami a někteří slovně. Děláte Tajný, jako by šlo o život. A přitom jde v podstatě o kulové. Stejně se hodnocení na jednotlivých školách liší i za normálních okolností tak, že není srovnatelné. Máme v tom bordel na kolečkách i normálně, no tak ho teď budeme mít ještě o krapínek větší.

Tajný Učitel řekl(a)...
5. ledna 2021 v 17:01  

Slovní hodnocení před koronou.

Pepík je v hodinách většinou nepozorný. Často je ráno unavený, nevyspalý, Dovede se soustředit, pouze je-li částí výuky nějaká praktická, umělecká či rukodělná činnost. Učivo zvládá pouze z malé části, k hlubšímu porozumění a vytváření souvislostí postrádá dostatek bdělosti a soustředění. Pokud něčemu nerozumí, nepřihlásí se, je v tomto směru pasivní. Jeho sešity jsou po stránce estetické na výborné úrovni, ilustrace jsou vypracované velmi pečlivě. Zápis je však neúplný, místy se již zapsaný text opakuje, místy části textu chybí. Z toho důvodu nastávají potíže při opakování a domácích úkolech. Pokud je na něj učivo příliš teoretické, má tendenci upoutávat na sebe pozornost duchaplnými poznámkami, které však zřídkakdy mají co dělat s tématem hodiny. Reaguje dobře na humor. Ve třídě je oblíbený, místy jej spolužáci kvůli rušení napomínají, zejména Mařenka, načež se Pepík zpravidla uklidní a je schopen se déle soustředit, neboť Mařenku již od první třídy miluje.

Doporučuji pravidelnou kontrolu domácích úkolů; v případě neúplného zápisu kontaktujte učitele. Dále doporučuji sedativa za účelem zklidnění, případně elektrošoky na úpravu chování, alternativně, podstatně méně času na počítači a telefonu, zejména pak v noci.

Během distanční "výuky".

Pepík je většinou přihlášen k online hodinám. Pokud osloven, ozve se po pětiminutové pauze, kterou potřebuje na to, aby si přečetl spolužákovu výstražnou sms a zapnul mikrofon. Pak potřebuje zopakovat otázku, na kterou místy odpoví po další několikaminutové pauze. Zdá se, že Pepík bydlí ve velice rizikové lokalitě, neboť u něj v domácnosti velice často nefunguje elektřina, nebo internetové připojení, nebo počítač, nebo mikrofon. Domácí úkoly odevzdává včas, přičemž není zcela jasné, kdo je vypracoval. Kvalita vypracovaných úkolů během online výuky se značně liší od úkolů vypracovaných v prezenční výuce. Jeho vědomosti nedoznaly v tomto pololetí znatelného vývoje. Při prezenční epizodě si nepamatoval vůbec nic z výuky distanční. Doporučuji investici do technického zázemí domácnosti a rovněž opakování celého ročníku.

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 17:03  

BP:
S tou školkou je to zvláštní, protože ve stavu, v jakém ji popisujete, by měla být dávno v karanténě, bez ohledu na názor rodičů. Ale to je jedno.
K těm středoškolákům. Ano u nás na základce jsme neměli problém (až na opravdu pár výjimek). K těm rouškám - nevím, asi bych to neřešil a třeba by jim to nakonec docvaklo. A ohledně přístupu maturantů (a ostatních). To je to, o čem jsem psal. Studenti a starší žáci se naučili situaci zneužívat. A proč také ne? Vědí, že nepropadnou, maturita také nějak dopadne, přijímačky na SŠ zrovna tak, protože Covid. Odnaučí se zodpovědnosti, povinnostem a čím déle bude tenhle stav trvat, tím horší to bude. Takže se vrátím úplně na začátek - proboha, pusťte děti škol. Hezký den.

Dana Nová řekl(a)...
5. ledna 2021 v 18:09  

Marconi
Ano, pusťte je tam. Ale až budu očkovaná.

BP řekl(a)...
5. ledna 2021 v 18:27  

Paní Dano, souhlas. Když nerespektují žáci mou prosbu, aby si v mé přítomnosti laskavě roušky nasadili, že tak ohrožují mé zdraví, zatímco já musím celé vyučování odmluvit s respirátorem na obličeji a dokážu s ním i správně artikulovat tak, aby mi rozuměli.
Žáci s rouškou na obličeji schválně pod ní huhňají a neartikulují, takže jsem vzdala na cokoli se jich ptát, neboť jim absolutně nerozumím.

Jir řekl(a)...
5. ledna 2021 v 19:21  

Doporučení = rada k ničemu, ale nic to nestojí.

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2021 v 19:50  

Marconi

V Ostravě již nestihá krematorium. Proč asi? On vlastně žádný koronavirus není, že jo? Asi je to výmysl státní propagandy, tvrdí to jistý M.K. Sousední školy v listopadu zkolabovaly v důsledku koronaviru. Dokonce neměl kdo učit. Byly tam i úmrtí. Nehrejte si na popírače.

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2021 v 19:57  

"Odnaučí se zodpovědnosti, povinnostem a čím déle bude tenhle stav trvat, tím horší to bude."

Ale tak pořád nestrašte. Nic se nezhroutí. Život pojede dále. A když už i Anglie zavírá školy? Panečku, to je věc. Tam se učilo i když nad Londýnem létaly V2. a že to dělá konzervativní politik. Mám obavy, že to nejste schopen pochopit. První co uděláte, běžte na první možnou vakcínu.

Anonymní řekl(a)...
5. ledna 2021 v 19:59  

Tajný Učitel

Trefil jste to přesně. Ministr školství je mimo.

Marconi řekl(a)...
5. ledna 2021 v 23:09  

Nebudu komentovat hysterku Unknown, ale jen drobná poznámka pro paní Danu Novou. Očkovaná budete možná v létě. Nebo až na podzim. Očkování vám vydrží pár měsíců. Možná. Necháme tedy, kvůli Vám, děti hnít navěky doma?

Unknown řekl(a)...
6. ledna 2021 v 11:31  

Marconi
všichni hysterčí, jen vy jste letadlo? Že patříte k nejstarším na škole znamená, že už máte asi odrostlé děti. Ono se na celý covid hned jinak dívá, když tu po mně nezůstanou nezaopatřené děti, že?

S tou výše zmíněnou školkou ukazujete, že žijete v nějaké bublině, kde funguje hygiena. Kde to je, smím-li se ptát? Moje osobní zkušenosti jsou takové, že když jsem byla v kontaktu s nakaženým jedincem, hygiena mě kontaktovala v 1 (jednom!) případě ze sedmi, zbytek jsem musela řešit sama. Jenže se ukázalo, že do karantény chodí dobrovolně takové minimum lidí, že to ani nestojí za řeč.

Jo, to my jsme taky měli 100% docházku, až na to, že polovina dětí hrdě hlásila, že mají doma někoho pozitivního, jen ty děti na testy ani do karantény nikdo neposlal...

Že někdo dodržoval doporučení MŠMT neznámkovat na podzim? Kdo, kde? Známkovalo se tvrdě na šesti školách, kde někoho znám, a nejvíc v týdnu právě před svátky.

Od 4.1. dvě speciální školy: hned v úterý opět testíky a desetiminutovky.
A opět měření teploty a dřívější odchody domů dětí s bolestí hlavy, břicha.

Jo, jo, pusťte děti do škol ...

Anonymní řekl(a)...
6. ledna 2021 v 13:05  

Marconi

Člověče, žijete naprosto mimo realitu. To není ani ta bublina. Jste popírač na n-tou. Opravdu běžte na očkování, starší osoby jsou preferovány. Jak víte, že očkování bude fungovat jen několik měsíců? Aha, to si jen "myslíte". Hmm, potom je to jasné.

Marconi řekl(a)...
6. ledna 2021 v 19:42  

Unknown

Starejte se laskavě o sebe. Děkuji. Hezký den.

Anonymní řekl(a)...
6. ledna 2021 v 21:07  

Marconi

Ať žije diskuze.

Marconi řekl(a)...
6. ledna 2021 v 23:41  

Unknown

To, co předvádíte, není diskuze.

Anonymní řekl(a)...
7. ledna 2021 v 10:59  

Marconi

Ale tak? Já po vás šutráky neházím, jen vyjadřuji svůj názor. A že se Vám nelíbí? To je vaše věc. Hodně zdraví a pohody v práci.

Marconi řekl(a)...
7. ledna 2021 v 13:00  

"Marconi
všichni hysterčí, jen vy jste letadlo? Že patříte k nejstarším na škole znamená, že už máte asi odrostlé děti. Ono se na celý covid hned jinak dívá, když tu po mně nezůstanou nezaopatřené děti, že?"
"Člověče, žijete naprosto mimo realitu. To není ani ta bublina. Jste popírač na n-tou. Opravdu běžte na očkování, starší osoby jsou preferovány."
"Mám obavy, že to nejste schopen pochopit. První co uděláte, běžte na první možnou vakcínu."
Pokud tohle je, podle Vás, diskuze, tak jen doufám, že neučíte mediální výchovu.
Hezký den.

BP řekl(a)...
7. ledna 2021 v 18:53  

Včera jsem byla něco řešit ve škole, při té příležitosti jsem se tam potkala ve společném kabinetu s kolegou a od něj jsem se teprve dozvěděla, že další náš kolega z kabinetu (letos odchází do důchodu) přes Vánoce onemocněl na covid - s docela těžkým průběhem. Nyní už je nemocná i jeho paní, také učitelka, ale na ZŠ. A myslíte si, že nás někdo kontaktuje nebo informuje, že se v naší blízkosti pohyboval pozitivní kolega, který se beztak nakazil ve škole od našich studentů. Dnes mi jedna maturantka na online konzultaci rovněž sdělila, že tři její spolužáci jsou pozitivní. A pak mi tu bude někdo tvrdit, že ve školách se nic neroznáší, že je to nejbezpečnější místo pod sluncem, kde je jím vše nádherně prozářeno a vyčištěno!

Simona CARCY řekl(a)...
7. ledna 2021 v 20:29  

Vím, že tohle není objev, ale pro mne je to lakmusový papírek.
Robert Plaga, v pozici ministra školství se přes rok nestará sám, ani ve spolupráci se zřizovateli škol o navýšení školského rozpočtu.
To je tristní výsledek.

Anonymní řekl(a)...
7. ledna 2021 v 21:11  

Marconi

Nemíchejte dohromady dvě osoby různého pohlaví. Tedy, překonejte vztek a čtěte pozorně. Já si třeba nasazuji brýle a snažím se číst s porozuměním. A nemíchejte tady průřezová témata a vyučovací hodiny. Dozajista jste něco slyšel o koze a petrželi. Přeji hodně zdraví a pohodu po celý rok. A ještě, mějte se pěkně.

Unknown řekl(a)...
7. ledna 2021 v 22:26  

Myslím, že Marconi neochopil, že Unknown není jeden člověk, ale různí nepřihlášení jedinci.

Dana Nová řekl(a)...
8. ledna 2021 v 15:58  

Marconi: Když si mám vybrat mezi vzděláním "cizích" dětí a vlastním životem, hádejte, co si vyberu?

Pavel Doležel řekl(a)...
8. ledna 2021 v 16:16  

No jasně, že se to na školách šíří. Podobně jako jiné virové infekce přenášené vzduchem. A šíří se to v nich masivně. Ono by stačilo, kdyby si někdo dal do grafu počty nově nakažených případů a identifikátor zavření škol. Jen tam bude nějaké zpoždění, ale jinak to bude sedět jako prdel na hrnec.

Včera zemřel na COVID profesor Mejstřík z IES FSV UK, kterého jsem znal ze školy a který nebyl nijak zvlášť starý, ani obézní. Moje maminka je stejně stará. Jde do tuhého přátelé. Nevím, jestli pan profesor je taky jen hysterka, nebo to má pan Marconi v hlavičce malinko pomotané. Tipuji to druhé. R.I.P.

Marconi řekl(a)...
9. ledna 2021 v 12:41  

Dana Nová:
Vyberte si, co chcete, já Vám v tom snad nějak bráním? Povolání, která můžete vykonávat s nižším rizikem nákazy, existuje jistě spousta.
Pavel Doležel:
Nevím, na co přesně zemřel pan profesor a nevím, jak to souvisí se mnou a s tím, co jsem psal o situaci na naší konkrétní škole. A v podstatě vůbec nevím, proč odepisuji idiotovi, který umí jen urážet.

BP řekl(a)...
10. ledna 2021 v 0:43  

Marconi,

cituji:
"Muž, který odchoval jednu celou generaci českých byznysmenů, profesor ekonomie Michal Mejstřík, podlehl nemoci covid-19."

Marconi řekl(a)...
10. ledna 2021 v 12:26  

BP

To je citace z úmrtního listu? Asi ne, vlastně ani do něj se příčina úmrtí nepíše. Ale to je jedno. Znovu se musím ptát. Jak úmrtí pana profesora souvisí s tím, co jsem psal já?

BP řekl(a)...
10. ledna 2021 v 14:26  

Pan Mejstřík zemřel ve věku 68 let a byl stále pracovně aktivní. Zprávu o jeho skonu předal médiím jeho kolega z VŠ, všem dobře známý TV-moderátor Václav Moravec.

A zemřel na covid, ne s covidem!

A Vy, Marconi, odpovídáte nějak paní Daně Nové, ať si vybere, co chce. Ona přece jasně píše, že si vybírá život.

A tímto příkladem Vám pan Doležel dokládá, jak je dnes nebezpečné se nevyhýbat přímým sociálním kontaktům.

Marconi řekl(a)...
10. ledna 2021 v 22:58  

BP

Přece vůbec není podstatné na co pan Mejstřík zemřel. Pan Doležel mi nic nedokládá, pan Doležel cítil potřebu napsat na mou adresu urážlivý komentář jen proto, že mám na covidovou hysterii jiný názor. Jsou jen v ČR miliony lidí, kteří musí být v kontaktu třeba jen kvůli práci. A fungují. Paní Nová, ať si vybere, co chce, mně je to jedno. Jen by mne zajímalo, kdyby si totéž řekli všichni lékaři a sestry. Hm? To by se nám už tolik nelíbilo. Ale paní Nová by jim jistě zatleskala. Vy možná také. Nebo ne?
Hezký den

Pavel Doležel řekl(a)...
11. ledna 2021 v 3:11  

"A zemřel na covid, ne s covidem!"

Ta marketingová vynalézavost našich hrdinných bojovníků za svobodu (tu jejich pochopitelně) je úžasná a zcela nedoceněná. Pamatuji na Klause, který v jednom pořadu předváděl úmrtnostní křivky z jarní vlny - prý nic mimo normál. Měl pravdu. Akorát po druhé vlně už to panu profesorovi nějak přestalo fungovat. A myslíte, že snad změnil názor, když zjsitil, že jeho hypotéza je zcela chybná? Ne. Jenom už tím neargumentuje. Přesně takto se pozná vědec od ideologa. Vědec když zjistí, že hypotéza neodpovídá pozorováním, tak ji opustí a vytvoří novou. Pro ideologa to ale funguje tak, že když nejsou data v souladu s hypotézou, tak tím hůře pro data.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.