I když je Česká školní inspekce přesvědčena, že naprostá většina škol, jejich ředitelů a učitelů dělá pro úspěšné distanční vzdělávání žáků mnoho dobrého a že postupy a procesy stanovené na úrovni jednotlivých škol jsou vedeny upřímnou snahou zvládnout toto náročné období s co největším efektem, je Česká školní inspekce připravena poskytnout školám metodickou konzultaci k následujícím oblastem distančního vzdělávání:
ČŠI nabídla základním školám konzultace k distančnímu vzdělávání
- Organizace distanční výuky.
- Zaměření distanční výuky a formy distančního vzdělávání.
- Obsahové priority distančního vzdělávání.
- Zpětná vazba a hodnocení distančního vzdělávání.
- Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Komunikace s žáky a rodiči.
Nabídka metodických konzultací v tuto chvíli směřuje k základním školám, další druhy škol budou kontaktovány následně.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Úředníci nabízejí konzultace?
A kde je podpora a skutečná pomoc?
To je stejné jako by inspekce bezpečnostních sborů nabízela krominalistovi, že mu poradí, jak má ten mord vyšetřovat. Nebo dopravní policista nabízel radu řidiči kamionu jak má s kamionem jezdit.
Kolik takových rad bude mít smysl?
p. Vaněk
To, co píšete, je nesmysl. Vámi uváděné příklady kulhají na obě nohy. Navíc inspektoři nejsou z podstaty věci úředníci. Jsou to všechno učitelé a ředitelé, většinou s velkými zkušenostmi ve školství.
To, co píše h.o.p., je nesmysl. Navíc inspektoři možná kdysi byli něco jiného, ale teď jsou to všechno úředníci.
ad Silvie A.
Chybí argumenty.
Tak já jeden argument mám:
Kamarádka mi jednou sdělovala zážitky z inspekce - hodně toho "bylo špatně". Když se pánů inspektorů potom zeptali, jak to tedy má být, dozvěděli se, že inspekce není orgán poradní ale kontrolní:-)
Jinak si fakt nemyslím, že by učitelům v této době pomohly nějaké konzultace!
Jednoduše jen pro všechny děti pc a data a jasný systém, jak hodnotit distanční práci dítěte.
Prvňáci i druháci by snad do té školy mohli po malých skupinkách chodit, ne? Spíš je ale problém v personálním obsazení - je pochopitelně potřeba více pedagogů, že ano. A to je asi ten problém, kde na to vzít - kdyby už asi byly i ty peníze, nebudou učitelé.
Dál mi chybí nějaké jasné slovo, co je v této době učivo neopominutelné (matika a čeština, možná angličtina.., vše ostatní bych na prvním stupni zcela vypustila. Naukové předměty ty děti hravě zvládnou na stupni druhém - stejně je to stále vše dublované.
...rváčko peníze nebudou, protože:
- se musí "podržet" ekonomika po krizi
- musí se nakoupit děla, Gripeny, a další vojenský materiál zřejmě proto co se chystá v budoucnu,
- inspekce jako kontrolní orgán je k ničemu, protože vzájemné hospitace učitelů a jejich vzájemné sdílení "know how" na příslušné škole dělá školu školou. Nesmí to být ale na podnět "buzerace shora" potom je každá rada drahá a v tomto opačném případě je lepší vzít okamžitě na hodinu kramle!
Nechci se Vás dotknout pane h.o.p, ale znám spousty "osobností z brandže", kteří trpí určitou poruchou osobnosti v širokém spektru těchto poruch... V první řadě by se měly na kontrolní orgány vybírat lidé bez podjatosti ke školství jako takovému a s odborně provedenými psychotesty, samozřejmě profesionálové s praxí výuky minimálně 30 let nejlépe na několika typech škol.
Za druhé:
bezpodmínečně obnovit střední článek řízení (okresní kabinety pro metodickou a metodologickou činnost s podchycením nových trendů, technologií a poznatků přetavených do výuky). I studenti podvědomě "tuší", že je něco špatně ve státě dánském - NEJSOU TOTIŽ HLOUPÍ A MAJÍ CELKEM DOBRÝ PŘEHLED. Všechno ostatní - 2030 pus plus je mlácení suché slámy. Jako bílá kniha, kulatý stůl a já nevím co ještě, nemá šanci na úspěch.
Pan h.o.p.
Já třeba neměl, co pamatuju, s inspektory z ČŠI problémy - přitom ale zastávám prakticky opačné názory, než jaké se vyskytují v dokumentech ČŠI!
Vždy jsem se snažil děti něco naučit, a to i v hodinách s přítomným inspektorem. Nikdy jsem se neomezoval pouze na promílání už řečeného, vždy dostaly nějakou informaci navíc, často i "nad vzdělávací plán". Vždy jsem chtěl, aby děti pracovaly (a ony pracovaly). Nikdy mi to nikdo nevytkl. Nikdo po mně nikdy nechtěl, abych toho učil o polovinu méně.
Vždycky se kontrolovalo střídání forem práce, zda je učitel připraven, zda provádí zpětnou vazbu, zda jsou děti zvyklé aktivitě, zda se využívá technika, prostě normální věci, které nás učili v 90. letech na fakultě... "Pravěk", jak by řekli progresivisté.
To, co ČŠI mediálně hlásá v posledních letech, z inspektorů nikdy nelezlo.
Pak je tu ale cosi podivného. Inspekce se neřídí vlastními dokumenty? Nebo jsou ta prohlášení z centra ČŠI jen ideologické proklamace, které se mají líbit žurnalistům, neziskovkám a určitým politikům? Pro učitele to evidentně určeno není... a možná ani pro inspektory.
ad Ivo
Souhlasím. Všude se najdou blbci, ale neznamená to, že by byli blbci všichni. Já osobně znám ale hlavně skutečné odborníky na svém místě, kteří mají za sebou úspěšnou učitelskou i ředitelskou kariéru.
A pokud jde o obnovení středního článku řízení, kdysi dehonestovaných školských úřadů se všemi metodickými kabinety apod., už včera bylo s jejich obnovou pozdě.
"To, co ČŠI mediálně hlásá v posledních letech, z inspektorů nikdy nelezlo."
Myslite od doby, co byli s nabehem urednickeho zakona vybrani do jejiho vedeni Zatloukal s Andrysem, dva praktici a odbornici absolutne bez politickeho kryti?
Je teda fakt, ze tomu druhemu do tech panem Ivem pozadovanych 30 let zkusenosti se skolstvim asi 2+3 chybeli, ale myslim, ze u vyjimecnych jedincu staci 25...
Ivo:
"Všechno ostatní - 2030 pus plus je mlácení suché slámy. Jako bílá kniha, kulatý stůl a já nevím co ještě, nemá šanci na úspěch."
No, to by se vidělo. Záleží, co je to ten úspěch. Myslím, že Vy myslíte vzdělanost žáka. Jenže tento "úspěch" se nekryje s "úspěchem" kormidelníků našehpo školství. Pro ně je úspěch, když se z WC vrátí s tou židlí, se kterou na něj jdou.
Moc se omlouvám za expresivnost tohoto obrazu ale myslím, že už jinak nelze.
Myslite od doby, co byli s nabehem urednickeho zakona vybrani do jejiho vedeni Zatloukal s Andrysem, dva praktici a odbornici absolutne bez politickeho kryti?
Nevím, nesledoval jsem to.
Pan Janeček
Nicméně pokud chcete konkrétní odkaz na aktivistický přístup, tak např. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/tomas-zatloukal-ustredni-skolni-inspektor-ceske-skolstvi-dopady-koronaviru_2006262252_aur
Podobný článek je např. tento:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/csi-vyrocni-zprava-regiony-msmt-zatloukal-matuskova.A191216_130246_domaci_brzy?
Např. že ve škole "celý den probíhá stejně" (frontální výukou) je vysloveně nepravdivé tvrzení, aspoň tedy co se týká škol, o kterých mám informace. I kdyby to byla někde pravda, tvrzení je hloupě paušální a odborník s dlouholetými zkušenosti by jej vyslovit neměl.
Mé výhrady jsou např. tady: http://www.ceskaskola.cz/2020/11/csi-zkusenosti-zaku-ucitelu-zakladnich.html
Já netvrdím, že úplně vše, co pan Zatloukal říká, jsou hlouposti. Ale některé výroky, co vypouští do novin, působí jako snaha zavděčit se vlivným hráčům, žurnalistům a neziskovkám. Možná právě proto, že nemá politické krytí...
A samozřejmě vedení ČŠI vystupuje jako pevná součást týmu ministra Plagy, s nímž zásadně nesouhlasím nejen co se týká obsahu vzdělávání, ale především v otázkách výchovy a morálky.
Tak já měl to "výhradní" postavení se vždycky seznámit s těmi blbci. Bohužel, ve školství je jich příliš...Nekompetentní, sebestředné a podjaté loosery a narcise v širokém spektru poruch osobnosti... :-( :-( :-(
Okomentovat