Školní rok sotva začal a někteří žáci již dostávají známky, a to navzdory manuálu ministerstva školství, který doporučuje nejvýše slovní hodnocení. Učitelé hodnotí v podstatě znalosti získané v období distanční výuky na jaře. Mapování vědomostí je podle ministerstva v pořádku, avšak bez dodatečného hodnocení známkami. Reportáž přináší iDNES.
S podobným přístupem pedagogů se setkala také středoškolačka Lenka: „V několika předmětech (literatura, dějepis, matematika) nám bylo sděleno, že si napíšeme písemky na učivo probrané během karantény s tím, že budou normálně známkované. Asi je jasné, že látky je hodně a naučit se taková kvanta informací je po půl roce ‚nicnedělání‘ docela náročné,“ popisuje.
Když si učitel na začátku roku provede analýzu práce žáků v době distanční výuky, aby stanovil a naplánoval výuku s cílem doplnit nezbytné znalosti žáků, je podle náměstka ústředního školního inspektora Ondřeje Andryse v pořádku, avšak bez jejich dodatečného známkování. Stížnosti jsou podle něj v tomto případě v pochopitelné.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Jak závazné je doporučení slavného ministerstva?
A to ani jedničky?
Okomentovat