Barbora Čermáková: Komunikace mezi rodinou a školou během uzavření škol

úterý 1. září 2020 ·

„Další ze série doprovodných článků k logickému modelu dopadů uzavření škol se věnuje komunikaci mezi rodinami a školou... Kalibro uvádí, že 74 % rodičů má nyní alespoň do jisté míry lepší představu o tom, co a jak se jejich dítě učí. S komunikací je navíc spokojeno 93 % učitelů. PAQ Research uvádí, že výrazně spokojenější jsou rodiče dětí, se kterými učitelé alespoň jednou do týdne telefonují/chatují, aby jim vysvětlili učivo. Nová podoba komunikace má také pozitivní vliv na to, jak rodiče vnímají samotné školství. Podle PAQ Research si 86 % rodičů (napříč dětmi ze všech ročníků) myslí, že úroveň českého základního školství je dobrá nebo relativně dobrá oproti 73 % z minulého roku,“ píše Barbora Čermáková na webu EDUin.



Čermáková také píše: 

Důvodů, proč se rodičům zlepšil názor na české školství, může být několik. Jednou z možností je, že si rodiče sami vyzkoušeli výuku svých vlastních děti a změnil se jim názor na náročnost učitelského povolání. Druhou možností je, že rodiče mají při výuce na dálku daleko bližší a intenzivnější kontakt s výukou a učiteli, takže lépe poznali, co a jak se jejich děti učí.

Napříč školami se komunikace liší ve způsobech i frekvenci, ale obecně od uzavření škol nabrala na intenzitě. Zpočátku jsou hlavním předmětem komunikace ze strany školy nová opatření a jejich pojetí. Na jednotlivých školách se mohou tato opatření zásadně lišit, a proto je nestačí komunikovat na vyšší úrovni systému. Krizová situace je do jisté míry nepředvídatelná, takže je nutné tyto informace průběžně aktualizovat. Nejobjemnější složkou komunikace je ovšem samotné vzdělávání dětí. PAQ Research uvádí, že škola se žákem komunikuje libovolným způsobem v 78 % případů několikrát týdně a v 94 % alespoň jednou týdně.

Škola může komunikaci usnadnit nebo naopak ztížit v mnoha ohledech. Jedním z nich je jednotný přístup školy ke komunikaci. Pokud škola zvolí jednotnou platformu a pedagogický sbor spolupracuje na rozvržení výuky, výrazně se tím usnadní celá situace pro obě strany (včetně žáků). Podle šetření ČŠI dokázala polovina škol přesunout výuku na jedinou platformu.


Celý text naleznete zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.