V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky žáků a studentů na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Online deník Aktuálně shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Děti, které s úkoly a studiem v distanční výuce tráví málo času, jsou mírně častěji na středních školách - může se jednat o učňovské školství s vyšším poměrem praktické výuky. V rámci druhých stupňů ZŠ a středních škol je mírně vyšší intenzita samostudia dětí z rodin s vyšším vzděláním….
Někteří rodiče také zmiňují, že nejsou plnohodnotnými učiteli. Poukazují na to, že nemají vědomosti a dovednosti, kterými disponují učitelé, ani jejich autoritu. Nevědí například, jak dítě motivovat či jak mu látku vysvětlit. V řadě případů si také uvědomují, že učivo neovládají a že je pro ně obtížné a časově náročné je z internetu a ostatních dostupných zdrojů nastudovat tak, aby ho byli schopni dítěti kvalitně předat…
Přes relativně dlouhý čas strávený studiem s dětmi je většina rodičů s postupem škol v distanční výuce velmi či poměrně spokojena. Za nespokojené (známky 0-3 na desetibodové škále) lze označit 13 procent rodičů a 27 procent oslovených rodičů má smíšení pocity (známky 4-6).
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat