Thilo Sarrazin: Jak zastavit islamizaci Evropy. Důležitou roli hraje školství.

sobota 10. srpna 2019 ·

Bestsellerem se podle očekávání stala nová kniha politika a esejisty Thilo Sarrazina. Věnuje se v ní opět problému „islamizace Evropy“. Podle kritiků je Sarrazin rasista, islamofob a xenofob, který se navíc nevyzná v koránu a arabském světě. Jeho obhájci naopak zdůrazňují, že na rozdíl od politicky korektních politiků a intelektuálů dokáže popsat problémy spojené s migrací. Lidové noviny přinášejí pohled na novou Sarrazinovu knihu Feindliche Übernahme: Wie der Islam den Fortschritt behindert und die Gesellschaft bedroht (Nepřátelské převzetí. Jak islám brání pokroku a ohrožuje společnost).

V poslední, páté části knihy Sarrazin odpovídá na otázku, jak zastavit islamizaci Evropy. Za prvé, změnit veřejný diskurz, ve kterém převládá nekritický názor na islám a vyhýbá se pojmenování problémů s muslimskou komunitou. Za druhé, zrušit náboženskou výuku a místo ní zavést občanskou nauku. Za třetí, reformovat azylovou a migrační politiku a přizpůsobit ji realitě. Za čtvrté, potírat paralelní právo šaría a trestat kriminalitu arabsko-tureckých klanů. Za páté, reformovat sociální politiku, která motivuje k migraci. Podle Sarrazina je třeba se věnovat školství a špatným výsledkům žáků z islámských rodin.

Na školách by mělo být zakázané zahalování a sexuální segregace, kdy se muslimské dívky nesmějí účastnit tělocviku nebo výuky plavání.

Autor textu v Lidových novinách Petr Pietraš doplňuje data, která Sarazinovy teze podporují: Zdravotní komise města Duisburg například v roce 2017 z prohlídek dětí nastupujících do první třídy zjistila, že počet dětí, které používají němčinu jako první jazyk, klesá – 16,4 procenta budoucích prvňáčků ji vůbec neovládá, 49,9 procenta dětí migračního původu používá němčinu jako první jazyk, zbytek pak doma jiný jazyk.

Ve čtvrtích s vysokým podílem migrantů je procento dětí používajících cizí jazyk jako první ještě vyšší – ve čtvrti Marxloh 74,4, Bruckhausen 87,5 a Hochfeld 87,9 procenta. Neznalost jazyka zpomaluje nejen začleňování do vzdělávacího systému a společnosti, ale i výuku a osvojení znalostí těch, kdo němčinu ovládají. Situaci komplikuje, že nejen děti, ale ani jejich rodiče neovládají němčinu, čímž se řešení vzdaluje.


Celý text naleznete v Lidových novinách

29 komentářů:

E.Kocourek řekl(a)...
10. srpna 2019 v 9:03  

čímž se řešení vzdaluje

Uklidňující kecy pro vystrašenou veřejnost. V existujícím právním prostředí západní Evropy žádné řešení neexistuje, a za nějakých deset, dvacet let budou poslední zbytky německy hovořících obyvatel prosit o azyl ve východní Evropě. ////

Důležitou roli hraje školství

Ále kdepak, školství to nezachrání. Pokud Němci (a další západoevropané) sami sobě zakázali používat efektivní prostředky na obranu civilizace, zbývají jim jenom prostředky zoufale neefektivní, jako např. to školství. ////

Pan Sarrazin by neměl hlásat takovéhle nebezpečné iluze. Ale na druhou stranu, ať si kdo chce hlásá jaké chce iluze, je to jedno. Západní Evropu už nezachrání nic. ////

Tajný Učitel řekl(a)...
10. srpna 2019 v 10:46  

Jak zastavit westernizaci blízkého východu?

Pavel Doležel řekl(a)...
10. srpna 2019 v 12:21  

"Jak zastavit westernizaci blízkého východu?"

Poslat tam našeho tajnýho hrdinu, aby je zachránil?

Ivo Mádr řekl(a)...
10. srpna 2019 v 15:20  

Doručuji všem přečíst knihu od Susanne Wiesingerové (dlouholetá učitelka z Vídně):
"Kulturní boj ve třídě. Jak islám mění školy (Kulturkampf im Klassenzimmer. Wie der Islam die Schulen verändert)".

Závěr?
„Jsme bezmocní. Často si pomyslím: oni vyhráli a my prohráli. Ve skutečnosti ale prohrály děti.“ Citace od Susann.
Jen k tomu dodám, že muslimští žáci(chlapci) "zásadně odmítají učitelky"(ženy) a muslimské žákyně(dívky) na úrovni 2.stupně a SŠ zásadně odmítají učitele(muže).

Milan Keršláger řekl(a)...
10. srpna 2019 v 19:53  

Oni přejímají naši kulturu ve větší míře, než my jejich. Svoboda člověka i vyznání bude vždy silnější, než indoktrinace a vazalství. Naší zbraní je skutečně vzdělání, svoboda a nikoliv předsudky, strach nebo vyhranění se - s takovým jsme to prohráli už včera. Nezapomeňte na naše předky, kteří byli v mnohem horším postavení (nejen vůči příchozím, ale i vůči svému okolí) a podívejte se na západ a východ, jak to tam skutečně vypadá.

Petr Portwyn řekl(a)...
10. srpna 2019 v 20:27  

Milan Keršláger
Tohle je ale klasické falešné dilema - "Buď souhlasíme se vším a všechno si necháme líbit, nebo jsme vystrašení hlupáci s předsudky".

Podle mne pokud se někdo někam přistěhuje, má respektovat místní zvyky a zákony.

Milan Keršláger řekl(a)...
10. srpna 2019 v 20:34  

Jakákoliv (přehnaná) akce vyvolá (přehnanou) protiakci. A strach = prohra kontumačně.

Petr Portwyn řekl(a)...
10. srpna 2019 v 20:38  

Ještě jednou - podsouvání "strachu" všem oponentům multikulti je argumentační faul.

Lidé mohou mít spoustu důvodů, proč s něčím nesouhlasí.

Milan Keršláger řekl(a)...
11. srpna 2019 v 10:35  

Argumentační fauly, který tady vidím, že zobecňování na základě malého vzorku (Nepřátelské převzetí, městské čtvrtě s vysokým podílem migrantů) a potom vytváření všeobecného ohrožení (na základě malého vzorky). Oboje rutinně používá Okamura, SPD, oba Klausové a další. BTW: V New Yorku, San Franciscu i jinde jsou čtvrtě, kde vám stačí čínština, ruština, španělština (nejen pro nákup, ale i na úřadech).

Petr Portwyn řekl(a)...
11. srpna 2019 v 18:37  

Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu.

Souhlasíte s tímto tvrzením?
ANO, nebo NE?

Mohl bych uvést další podobná tvrzení:
Kdo kritizuje EU, je Putinův agent.
Kdo odmítá tvrdou inkluzi, chce ubližovat postiženým dětem.
Kdo aktivně nepodporuje Prague Pride, chce homosexuály zavírat do vězení.
Kdo nevolí stranu (doplňte si), je důchodce v teplákách.
Kdo není z Prahy, je buran a hlupák.
Kdo nevolí stranu (doplňte si), je obdivovatelem (doplňte si).
Kdo není zastáncem svobodné výchovy, ten fackuje děti.
atd.

Všechna tato tvrzení jsou blbá, přesto jsou v diskuzích běžně používána. Jsou demagogická, jsou falešnými dilematy. Nechci po Vás, abyste na ně odpovídal, jsou nehajitelná. Zajímá mne Váš názor na tvrzení nahoře.

Ivo Mádr řekl(a)...
11. srpna 2019 v 18:38  

Milan Keršláger

Už jste tu knihu od Susanne Wiesingerové přelouskal? Bohužel, viděl jsem to na vlastní oči a není to žádné strašení. Takových lokalit najdete v dnešní západní Evropě velmi mnoho a není to okrajová záležitost. Nebagatelizoval bych to.

Ivo Mádr řekl(a)...
11. srpna 2019 v 18:45  

"Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu."

Toto je zajímavá otázka. Tuto myšlenku se nám snaží vnutit ultralevičáci a hned následuje xenofob, rasista, hnědka,..

Jen se chci zeptat pana Keršlágera proč Saudská Arábie, SAE,..Japonsko nepřijímají žádné muslimské migranty?

Tajný Učitel řekl(a)...
11. srpna 2019 v 20:33  

"Podle mne pokud se někdo někam přistěhuje, má respektovat místní zvyky a zákony."

Stejně jako je měli respektovat běloši u rudochů, Maorů, Aboroginců, Afričanů, Indů a vlastně všude.

"Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu."

Ano. Můžete tomu říkat pragmatizmus, realismus, pud sebezáchovy, historická zkušenost, genetická/evoluční podmíněnost, vždy je za tím zasmrádlý strach z neznámého.

Petr Portwyn řekl(a)...
12. srpna 2019 v 14:03  

Stejně jako je měli respektovat běloši u rudochů, Maorů, Aboroginců, Afričanů, Indů a vlastně všude.

Samozřejmě.

Ano. Můžete tomu říkat pragmatizmus, realismus, pud sebezáchovy, historická zkušenost, genetická/evoluční podmíněnost, vždy je za tím zasmrádlý strach z neznámého.

Urážíte, jste netolerantní k jinému názoru = xenofob.

Ivo Mádr řekl(a)...
12. srpna 2019 v 17:16  

"z neznámého"

Člověče, vy si myslíte, že necestujeme a nevidíme to v západní Evropě na vlastní oči? Proč lžete?

Tajný Učitel řekl(a)...
13. srpna 2019 v 19:14  

P.Portwyn, podívaj se na význam slova xenofob.
Mádr, znají z toho velkolepého cestování roli migrantů v ekonomice, kultuře a společnosti západní Evropy?

Milan Keršláger řekl(a)...
14. srpna 2019 v 8:13  

Nejsem si jist, zda se nacházím ve společnosti vzdělaných učitelů. Ale je možné, že nenávist, agrese a xenofobie je novinka našeho školského systému, kterou jsem jen přehlédl.

Petr Portwyn řekl(a)...
14. srpna 2019 v 10:40  

Pan Tajný

Xenos = cizí, fobie = strach, odpor
Nenávist k odlišnému se dnes zpravidla označuje jako xenofobie.
Pokud někdo nenávidí odlišné názory, nepřijde mi to o nic lepší, než když někdo nenávidí jinou barvu kůže.
S nenávistí k odlišným názorům se v politických diskuzích setkávám často. Strach s tím nepochybně souvisí také.

Ale pokud by se Vám jiné slovo líbilo více, nemám s tím problém.
V každém případě považuji pohrdání lidmi s jiným názorem za symptom totalitního myšlení.

Petr Portwyn řekl(a)...
14. srpna 2019 v 10:42  

Pan Keršláger

Děkuji Vám za věcnou odpověď, prostou vykrucování.

Milan Keršláger řekl(a)...
14. srpna 2019 v 12:21  

Pracuji s cizinci a sociálně slabými. Cizinci, kteří jsou ostrakizováni, nemají naději na občanství (ČR kvůli xenofobii v podstatě občanství, natož status uprchlíka nedává), nemají zájem se do společnosti začlenit. V poslední době je to zde problém s Mongoly (nechodí do školy, nesnaží se porozumět, nesnaží se nic naučit, nekomunikují atd). S těmi ti, kteří se i přesto se snaží (A RESPEKTUJÍ VŠE MÍSTNÍ), zachází společnost jak s hadry a to včetně zdejší "diskuze na úrovni" se "vzdělanou elitou", která má "vzdělání předávat" a alespoň "udržet úroveň". Opravdu, ale opravdu se stydím za to, jak to zde vypadá.

Petr Portwyn řekl(a)...
14. srpna 2019 v 12:38  

A za co přesně se stydíte?
Resp. jak myslíte to "zde"?

Předpokládám, že při Vaší inteligenci (zcela bez ironie) připouštíte nutnost demokratické debaty.

Milan Keršláger řekl(a)...
14. srpna 2019 v 12:46  

Chápu, debaty o jen vaší nezpochybnitelné pravdě. Obecné kecy o vzdělání, snášenlivosti, pomoci bližnímu atd. jsou totiž lehce zpochybnitelné...

Tajný Učitel řekl(a)...
15. srpna 2019 v 11:51  

Tak je to strach, nebo není?

PP řekl(a)...
15. srpna 2019 v 12:11  

Pud sebezáchovy není strach, ale tomu asi nerozuměj ani tajně, co?

Co tak zbavit strachu myši z koček, akrobaty z nebezpečí a tajnýho z myšlenek?

Petr Portwyn řekl(a)...
16. srpna 2019 v 14:11  

Pan Keršláger

Chápu, debaty o jen vaší nezpochybnitelné pravdě. Obecné kecy o vzdělání, snášenlivosti, pomoci bližnímu atd. jsou totiž lehce zpochybnitelné...

Pane Keršlágere, a jaká "moje nezpochybnitelná pravda" to má být?
Prosím o citaci.

Petr Portwyn řekl(a)...
16. srpna 2019 v 14:14  

Pan Keršláger

Ptám se podruhé:
Za co přesně se stydíte?

Petr Portwyn řekl(a)...
16. srpna 2019 v 14:19  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Pavel Doležel řekl(a)...
16. srpna 2019 v 14:26  

Já se imigrantů nebojím ani trochu. Jen zastávám názor, že koho si nechám nalézt do obýváku, je čistě moje věc a že to nemusím nikomu zdůvodňovat. Pokud chce někdo pomáhat, ať pomáhá, komu uzná za vhodné. Pokud chce někdo rozdávat, ať rozdává komu uzná za vhodné. Ale ze svého. Já v imigrantech kulturní, ani ekonomické obohacení naší země nevidím, tak budu raději pomáhat jiným.

Čili ty tajňousovsko-keršlágerovské předsudky o tom, jak za každým odmítáním migrantů stojí strach z neznámého, nechť si zmínění pánové nechají pro jiné publikum.

Petr Portwyn řekl(a)...
16. srpna 2019 v 14:27  

Pan Tajný

U mne to strach není. Prostě nesouhlasím s názorem, že nemáme co kecat do toho, kdo tu bude žít.
V nemám problém s tím, aby můj soused nebo student byl barvy klidně zelené s růžovými puntíčky, pokud se bude chovat slušně. S žáky jiné barvy či národnosti jsem nikdy problém neměl (s Romy jsem jako s žáky nikdy nepracoval, s Araby a Asiaty opakovaně).

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.