Bestsellerem se podle očekávání stala nová kniha politika a esejisty Thilo Sarrazina. Věnuje se v ní opět problému „islamizace Evropy“. Podle kritiků je Sarrazin rasista, islamofob a xenofob, který se navíc nevyzná v koránu a arabském světě. Jeho obhájci naopak zdůrazňují, že na rozdíl od politicky korektních politiků a intelektuálů dokáže popsat problémy spojené s migrací. Lidové noviny přinášejí pohled na novou Sarrazinovu knihu Feindliche Übernahme: Wie der Islam den Fortschritt behindert und die Gesellschaft bedroht (Nepřátelské převzetí. Jak islám brání pokroku a ohrožuje společnost).
Na školách by mělo být zakázané zahalování a sexuální segregace, kdy se muslimské dívky nesmějí účastnit tělocviku nebo výuky plavání.
Autor textu v Lidových novinách Petr Pietraš doplňuje data, která Sarazinovy teze podporují: Zdravotní komise města Duisburg například v roce 2017 z prohlídek dětí nastupujících do první třídy zjistila, že počet dětí, které používají němčinu jako první jazyk, klesá – 16,4 procenta budoucích prvňáčků ji vůbec neovládá, 49,9 procenta dětí migračního původu používá němčinu jako první jazyk, zbytek pak doma jiný jazyk.
Ve čtvrtích s vysokým podílem migrantů je procento dětí používajících cizí jazyk jako první ještě vyšší – ve čtvrti Marxloh 74,4, Bruckhausen 87,5 a Hochfeld 87,9 procenta. Neznalost jazyka zpomaluje nejen začleňování do vzdělávacího systému a společnosti, ale i výuku a osvojení znalostí těch, kdo němčinu ovládají. Situaci komplikuje, že nejen děti, ale ani jejich rodiče neovládají němčinu, čímž se řešení vzdaluje.
Celý text naleznete v Lidových novinách
29 komentářů:
čímž se řešení vzdaluje
Uklidňující kecy pro vystrašenou veřejnost. V existujícím právním prostředí západní Evropy žádné řešení neexistuje, a za nějakých deset, dvacet let budou poslední zbytky německy hovořících obyvatel prosit o azyl ve východní Evropě. ////
Důležitou roli hraje školství
Ále kdepak, školství to nezachrání. Pokud Němci (a další západoevropané) sami sobě zakázali používat efektivní prostředky na obranu civilizace, zbývají jim jenom prostředky zoufale neefektivní, jako např. to školství. ////
Pan Sarrazin by neměl hlásat takovéhle nebezpečné iluze. Ale na druhou stranu, ať si kdo chce hlásá jaké chce iluze, je to jedno. Západní Evropu už nezachrání nic. ////
Jak zastavit westernizaci blízkého východu?
"Jak zastavit westernizaci blízkého východu?"
Poslat tam našeho tajnýho hrdinu, aby je zachránil?
Doručuji všem přečíst knihu od Susanne Wiesingerové (dlouholetá učitelka z Vídně):
"Kulturní boj ve třídě. Jak islám mění školy (Kulturkampf im Klassenzimmer. Wie der Islam die Schulen verändert)".
Závěr?
„Jsme bezmocní. Často si pomyslím: oni vyhráli a my prohráli. Ve skutečnosti ale prohrály děti.“ Citace od Susann.
Jen k tomu dodám, že muslimští žáci(chlapci) "zásadně odmítají učitelky"(ženy) a muslimské žákyně(dívky) na úrovni 2.stupně a SŠ zásadně odmítají učitele(muže).
Oni přejímají naši kulturu ve větší míře, než my jejich. Svoboda člověka i vyznání bude vždy silnější, než indoktrinace a vazalství. Naší zbraní je skutečně vzdělání, svoboda a nikoliv předsudky, strach nebo vyhranění se - s takovým jsme to prohráli už včera. Nezapomeňte na naše předky, kteří byli v mnohem horším postavení (nejen vůči příchozím, ale i vůči svému okolí) a podívejte se na západ a východ, jak to tam skutečně vypadá.
Milan Keršláger
Tohle je ale klasické falešné dilema - "Buď souhlasíme se vším a všechno si necháme líbit, nebo jsme vystrašení hlupáci s předsudky".
Podle mne pokud se někdo někam přistěhuje, má respektovat místní zvyky a zákony.
Jakákoliv (přehnaná) akce vyvolá (přehnanou) protiakci. A strach = prohra kontumačně.
Ještě jednou - podsouvání "strachu" všem oponentům multikulti je argumentační faul.
Lidé mohou mít spoustu důvodů, proč s něčím nesouhlasí.
Argumentační fauly, který tady vidím, že zobecňování na základě malého vzorku (Nepřátelské převzetí, městské čtvrtě s vysokým podílem migrantů) a potom vytváření všeobecného ohrožení (na základě malého vzorky). Oboje rutinně používá Okamura, SPD, oba Klausové a další. BTW: V New Yorku, San Franciscu i jinde jsou čtvrtě, kde vám stačí čínština, ruština, španělština (nejen pro nákup, ale i na úřadech).
Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu.
Souhlasíte s tímto tvrzením?
ANO, nebo NE?
Mohl bych uvést další podobná tvrzení:
Kdo kritizuje EU, je Putinův agent.
Kdo odmítá tvrdou inkluzi, chce ubližovat postiženým dětem.
Kdo aktivně nepodporuje Prague Pride, chce homosexuály zavírat do vězení.
Kdo nevolí stranu (doplňte si), je důchodce v teplákách.
Kdo není z Prahy, je buran a hlupák.
Kdo nevolí stranu (doplňte si), je obdivovatelem (doplňte si).
Kdo není zastáncem svobodné výchovy, ten fackuje děti.
atd.
Všechna tato tvrzení jsou blbá, přesto jsou v diskuzích běžně používána. Jsou demagogická, jsou falešnými dilematy. Nechci po Vás, abyste na ně odpovídal, jsou nehajitelná. Zajímá mne Váš názor na tvrzení nahoře.
Milan Keršláger
Už jste tu knihu od Susanne Wiesingerové přelouskal? Bohužel, viděl jsem to na vlastní oči a není to žádné strašení. Takových lokalit najdete v dnešní západní Evropě velmi mnoho a není to okrajová záležitost. Nebagatelizoval bych to.
"Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu."
Toto je zajímavá otázka. Tuto myšlenku se nám snaží vnutit ultralevičáci a hned následuje xenofob, rasista, hnědka,..
Jen se chci zeptat pana Keršlágera proč Saudská Arábie, SAE,..Japonsko nepřijímají žádné muslimské migranty?
"Podle mne pokud se někdo někam přistěhuje, má respektovat místní zvyky a zákony."
Stejně jako je měli respektovat běloši u rudochů, Maorů, Aboroginců, Afričanů, Indů a vlastně všude.
"Pokud člověk nesouhlasí s ideologií multikulturalismu, je to ze strachu."
Ano. Můžete tomu říkat pragmatizmus, realismus, pud sebezáchovy, historická zkušenost, genetická/evoluční podmíněnost, vždy je za tím zasmrádlý strach z neznámého.
Stejně jako je měli respektovat běloši u rudochů, Maorů, Aboroginců, Afričanů, Indů a vlastně všude.
Samozřejmě.
Ano. Můžete tomu říkat pragmatizmus, realismus, pud sebezáchovy, historická zkušenost, genetická/evoluční podmíněnost, vždy je za tím zasmrádlý strach z neznámého.
Urážíte, jste netolerantní k jinému názoru = xenofob.
"z neznámého"
Člověče, vy si myslíte, že necestujeme a nevidíme to v západní Evropě na vlastní oči? Proč lžete?
P.Portwyn, podívaj se na význam slova xenofob.
Mádr, znají z toho velkolepého cestování roli migrantů v ekonomice, kultuře a společnosti západní Evropy?
Nejsem si jist, zda se nacházím ve společnosti vzdělaných učitelů. Ale je možné, že nenávist, agrese a xenofobie je novinka našeho školského systému, kterou jsem jen přehlédl.
Pan Tajný
Xenos = cizí, fobie = strach, odpor
Nenávist k odlišnému se dnes zpravidla označuje jako xenofobie.
Pokud někdo nenávidí odlišné názory, nepřijde mi to o nic lepší, než když někdo nenávidí jinou barvu kůže.
S nenávistí k odlišným názorům se v politických diskuzích setkávám často. Strach s tím nepochybně souvisí také.
Ale pokud by se Vám jiné slovo líbilo více, nemám s tím problém.
V každém případě považuji pohrdání lidmi s jiným názorem za symptom totalitního myšlení.
Pan Keršláger
Děkuji Vám za věcnou odpověď, prostou vykrucování.
Pracuji s cizinci a sociálně slabými. Cizinci, kteří jsou ostrakizováni, nemají naději na občanství (ČR kvůli xenofobii v podstatě občanství, natož status uprchlíka nedává), nemají zájem se do společnosti začlenit. V poslední době je to zde problém s Mongoly (nechodí do školy, nesnaží se porozumět, nesnaží se nic naučit, nekomunikují atd). S těmi ti, kteří se i přesto se snaží (A RESPEKTUJÍ VŠE MÍSTNÍ), zachází společnost jak s hadry a to včetně zdejší "diskuze na úrovni" se "vzdělanou elitou", která má "vzdělání předávat" a alespoň "udržet úroveň". Opravdu, ale opravdu se stydím za to, jak to zde vypadá.
A za co přesně se stydíte?
Resp. jak myslíte to "zde"?
Předpokládám, že při Vaší inteligenci (zcela bez ironie) připouštíte nutnost demokratické debaty.
Chápu, debaty o jen vaší nezpochybnitelné pravdě. Obecné kecy o vzdělání, snášenlivosti, pomoci bližnímu atd. jsou totiž lehce zpochybnitelné...
Tak je to strach, nebo není?
Pud sebezáchovy není strach, ale tomu asi nerozuměj ani tajně, co?
Co tak zbavit strachu myši z koček, akrobaty z nebezpečí a tajnýho z myšlenek?
Pan Keršláger
Chápu, debaty o jen vaší nezpochybnitelné pravdě. Obecné kecy o vzdělání, snášenlivosti, pomoci bližnímu atd. jsou totiž lehce zpochybnitelné...
Pane Keršlágere, a jaká "moje nezpochybnitelná pravda" to má být?
Prosím o citaci.
Pan Keršláger
Ptám se podruhé:
Za co přesně se stydíte?
Já se imigrantů nebojím ani trochu. Jen zastávám názor, že koho si nechám nalézt do obýváku, je čistě moje věc a že to nemusím nikomu zdůvodňovat. Pokud chce někdo pomáhat, ať pomáhá, komu uzná za vhodné. Pokud chce někdo rozdávat, ať rozdává komu uzná za vhodné. Ale ze svého. Já v imigrantech kulturní, ani ekonomické obohacení naší země nevidím, tak budu raději pomáhat jiným.
Čili ty tajňousovsko-keršlágerovské předsudky o tom, jak za každým odmítáním migrantů stojí strach z neznámého, nechť si zmínění pánové nechají pro jiné publikum.
Pan Tajný
U mne to strach není. Prostě nesouhlasím s názorem, že nemáme co kecat do toho, kdo tu bude žít.
V nemám problém s tím, aby můj soused nebo student byl barvy klidně zelené s růžovými puntíčky, pokud se bude chovat slušně. S žáky jiné barvy či národnosti jsem nikdy problém neměl (s Romy jsem jako s žáky nikdy nepracoval, s Araby a Asiaty opakovaně).
Okomentovat