Nejen klasické hodiny angličtiny, ale i odborné předměty v anglickém jazyce. Střední školy v Moravskoslezském kraji cílí na jazyky, nároky na jejich znalosti u absolventů totiž rostou a angličtina se pro zaměstnavatele v kraji stala již téměř samozřejmostí. Zdokonalit se kvůli tomu musejí i pedagogové. Nejen angličtináři, ale také učitelé odborných předmětů. Reportáž přináší MF DNES.
Na osmi vybraných středních odborných školách, především u strojírenských oborů, se výuka odborných předmětů více propojí s angličtinou. Tamní učitelé absolvují desítky hodin, aby znalosti odborné angličtiny předávali dál.
„Program akcentuje jazykovou průpravu pedagogů, ať už jsou to angličtináři, nebo učitelé odborných předmětů. Seznámí se s metodou CLIL, která je založená na výuce odborného předmětu v cizím jazyce. Tento způsob výuky může být pro středoškoláky mnohem přitažlivější než klasické hodiny,“ konstatoval náměstek hejtmana pro školství Stanislav Folwarczny.
Hejtmanství projekt Yes, I do loni na pěti školách vyzkoušelo pilotně a vyčlenilo na něj 1,6 milionu korun. V novém školním roce zvyšuje počet zapojených škol a náklady vyčíslilo na 2,8 milionu.
Celý text naleznete v MF DNES
2 komentářů:
CLIL je tu už asi dvacet let. To si úředník opravdu přivstal a nemůžu uvěřit, že pro tamní učitele je to nějaká novinka, na kterou se teď budou slavně školit.
1/naše výuka cizích jazyků jest nesystémová zhovadilost
2/ne každý je schopen se cizí jazyk naučit
3/kdo je schopen, tomu stačí dva roky vyuky
4/kdo bude v životě jazyk potřebovat,naučí se jej v jazykovce
Okomentovat