Czechitas chce prolomit stereotypy o IT. Snaží se nadchnout ženy, děti i učitele

čtvrtek 23. srpna 2018 ·

Statistiky ukazují, že ačkoli je IT momentálně jeden z nejpřitažlivějších oborů a firmy si je přeplácí za mzdy sahající klidně ke sto tisícům korun, ženy se do něj moc nehrnou. V Česku v tomto oboru tvoří ani ne 10 procent pracovních sil. V porovnání s jinými zeměmi Evropské unie se řadí Česká republika k horšímu průměru. MF DNES přináší rozhovor s Monikou Ptáčníkovou, spoluzakladatelku startupu Czechitas – programovacích kurzů pro holky.


Monika Ptáčníková (linkedin.com)
„Zajímalo nás, čím to je. Proč se holky na informatiku nehrnou. Odpověď není jednoznačná. Možná je to výchovou a vzděláváním, chybějícími informacemi nebo si prostě častokrát jen ženy nevěří. Existují studie, které dokazují, že muži na pracovní inzeráty odpovídají, i když splňují jen 50 procent požadavků, ženy, až když splní 80 procent,“ začíná Monika Ptáčníková vyprávět, jak se zrodil nápad na jejich startup Czechitas, jehož cílem je naučit ženy programovat a propojit je s pracovním trhem.

„A taky prolomit přetrvávající stereotypy, které o IT kolují. Pořád panuje představa, že ajťák je muž, trochu podivín, s brýlemi, rozcuchanými vlasy a ošoupanými kalhotami. Ženám chybí inspirativní příklady z oboru, které by je přiměly jej chtít dělat,“ přidává další z důvodů, proč neziskovou organizaci Czechitas založily. „Když jde holce ve škole matematika, často jde studovat ekonomku. Ne informatiku, protože si k tomuto oboru nevypěstovala žádný vztah. Nikdo ji pro to dostatečně nenadchl.“

Učí programovat i děti, středoškoláky a kurzy připravují také pro učitele informatiky základních škol. „Dnes už je hloupost učit děti, které se s počítačem kamarádí odmalička, jak si založit složku na soubory. Takhle bohužel mnohdy stále hodiny informatiky vypadají, a proto se zaměřujeme i na učitele,“ přibližuje Ptáčníková další z problémů oboru. „Není to vina jen těch učitelů. Obor se rychle vyvíjí a to, co se naučili před 10 lety, dnes už často neplatí. Navíc ve školství je méně peněz než v soukromé sféře. Takže kdo programování ovládá, nepůjde učit do školy, když může za mnohem vyšší plat pracovat ve firmě,“ zamýšlí se Ptáčníková.


Celý text naleznete v MF DNES

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.