„Usilujeme o společnost, která je sociálně soudržná, spravedlivá,
ohleduplná ke všem živým bytostem a životnímu prostředí, založenou na svobodě a zodpovědnosti
každého jedince,“ zní první bod Desatera principů ve vzdělávání podle SKAV (Stálá konference asociací ve vzdělávání). Desatero vzniklo před pěti lety, nyní přichází SKAV s jeho rozpracováním. Je to jedno z témat nového Zpravodaje SKAV.
Sociální soudržností míníme vzájemný respekt mezi všemi jednotlivci a skupinami ve společnosti, toleranci k odlišnostem, která umožňuje naplňovat individuální potřeby a důstojný život pro každého.
Spravedlností rozumíme dodržování a zajišťování základních lidských práv a svobod, rovnost před zákonem pro každého jedince.
Ohleduplnost nejen k lidem, ale i k přírodě a planetě považujeme za základní činitel kvality života na Zemi.
Svobodu vnímáme jako právo jedince realizovat svá přání, tužby a plány bez zbytečných omezení. Svoboda je principiálně limitována jen a pouze nutností ohleduplnosti k ostatním lidem, živé i neživé přírodě, zachováním spravedlnosti a závazků vůči společnosti. Tato omezení definují základní zodpovědnosti jedince.
Celý Zpravodaj naleznete zde
4 komentářů:
„Usilujeme o společnost, která je sociálně soudržná, spravedlivá, ohleduplná ke všem živým bytostem a životnímu prostředí, založenou na svobodě a zodpovědnosti každého jedince,“
Klement Gottwald
Ke všem živým bytostem? Rád bych tomu věřil, ale společnost není ohleduplná ani ke svým vlastním lidem, všechno jsou to jen kecy na papíře, realita jsou exekuce, deprese, přepracovanost, nemocnost,... od šumavy k tatrám.
Tolerance je klíčové mlžící slovo, za které se schovávají vítači. ////
Celý text je sám se sebou v rozporu. Třeba tolerance k odlišnostem mohamedánů rozhodně neumožní důstojný život pro každého. ////
Pedagogičtí populisté se i nadále snaží přeměnit školy ze zařízení primárně vzdělávacích na zařízení primárně (pře)výchovná?
Omlouvám se panu Lippmannovi za kritiku jeho vzdělávacího desatera. To pedagogicko populistické desatero SKAV je, myslím, mnohem horší. Zejména tím, že po MŠMT a jeho Kariérním (ne)řádu* i SKAV zaměnuje pojmy výchova a vzdělávání, pedagog a učitel, škola a výchovné zařízení. Ústava České republiky zaručuje občanům ČR bezplatné počáteční VZDĚLÁVÁNÍ. Neurčuje jim povinnost podrobovat se (pře)výchově v pojetí, jaké se pedagogičtí populisté pokoušejí prosadit.
J.Týř
Viz
Tornádo KAT a vládní jaderný výbuch
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290
Okomentovat