„Vadil mi nedostatek praxe. Představa, že si mám po pár dnech zkušeností stoupnout před třídu a učit, mě děsila,“ vysvětluje Eva, studentka pražské pedagogické fakulty. Není jediná, která to tak vidí. Dostat více hodin praxe do studijních programů na pedagogických fakultách se ale nedaří. I z finančních důvodů. Posadit studenty do posluchárny je levnější a to se na chronicky podfinancovaných pedagogických fakultách počítá. Eva se zapojila do projektu Učitel naživo. V podmínkách výchovy učitelů v Česku je to unikátní záležitost. Intenzivní roční program je naplánovaný tak, že zabere dva a půl dne v týdnu, podíl praxe a teorie je půl na půl. Reportáž přináší MF DNES.
Michal Dubec (ucitelnazivo.cz) |
Než se nadchl pro projekt Učitel naživo, pracoval na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Už léta učí učitele například to, jak motivovat žáky, jak s nimi komunikovat nebo jak vést tým.
„Lidi, kteří se do projektu Učitel naživo přihlásili, jsou nastavení na experiment. Hned přemýšlejí o tom, jak to, co se tu naučí, využít ve výuce, není to žádná slovní pedagogika,“ říká Michal Duben.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
6 komentářů:
Proč projekt? To má být běžná součást výuky. Neni peníz, neni praxe. Až nebudou EU fondy nebudou učitelé?
Taky myslím... Je jasné, že 6 týdnů nebo kolik praxe je katastrofálně málo...
O to překvapivější je účast řady lidí z PdF či poradců z MŠMT mezi průvodci, lektory, mentory či v expertní radě... Proč si nezametou před vlastním prahem?
Nějak neslyším volání z pedagogických fakult... Nevidím řešení problému v návrhu kariérního řádu...
Fuj, vycvičit se snad dá pes nebo jiné zviřátko, ale učitel?
Vycvičit se dá voják. Pane, ano pane! Madam, ne madam!
Co nabízí Michal Dubec?
viz: https://www.seduo.cz/komunikace-s-lidmi-v-souladu-s-fungovanim-mozku
Okomentovat