Zpráva OECD: Jen 34% začínajících učitelů se cítí být dobře připraveno z hlediska praxe

středa 17. května 2017 ·

V březnu se neusmívej, byla jedna z prvních rad, které jihokorejský učitel Yoon Young Lee dostal při nástupu do zaměstnání. Březen je tamní první měsíc školního roku a rada odkazovala na to, že ze začátku má být učitel přísný a neosobní. Lee touto citací otevírá na blogu OECD Education Today svůj příspěvek o pocitech a potížích nastupujících učitelů.


Největším problémem těch, kteří stojí před žáky poprvé, nepramení podle něj z toho, že neví, co mají učit, ale neví, jak mají naučit to, co ví, a jak přitom zvládnout celou třídu. Potvrzuje to i zpráva OECD o připravenosti začínajících učitelů, tedy těch, kteří nemají delší než tříletou praxi. Upozorňuje na ni server scio.cz.

Závěry vychází z dat pro TALIS 2013 a zkoumají, nakolik se noví učitelé cítí být připraveni co do obsahu učiva v předmětu, které učí, co do pedagogických znalostí a co do „třídní praxe“. Poslední dvě pole přitom za tím prvním zaostávají. Zatímco 51 % učitelů se cítí velmi dobře připraveno co do oborových znalostí, jen 32 % se takto cítí ohledně pedagogiky a 34 % ohledně třídní praxe.


Celý text naleznete zde

3 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
17. května 2017 9:45  

Tenhle problém se cituje a rozebírá desítky let. Proč to nikdo neřešil a neřeší?

Ono je to obtížné, protože různé typy škol vyžadují různý přístup. Někdy i různé třídy na jedné škole vyžadují různý přístup. Učitelé jsou různí, s různými předpoklady.
A žáci se mění. Vždcky vás něco zaskočí.

obyčejný učitel řekl(a)...
17. května 2017 12:17  

Jak to o sobě vědí ti začínající učitelé, že jsou připraveni na praxi? .. když teprve před praxí stojí .. ? .. a VŠ zatím neposkytují dostatek praxe pro začínající učitele ..

laimes28 řekl(a)...
19. května 2017 16:02  

a jak se cítí připraveni mladí chirurgové ?



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.