„Stačí, aby jedno kolečko v soukolí rodiče, žáci, učitelé bylo zadřené, porouchané, pokřivené nebo jinak poškozené a stroj přestává správně fungovat," říká nový školní ombudsman Ladislav Hrzal. O tom, jak se začíná orientovat ve své nové roli, informuje ČTK.
Ladislav Hrzal (msmt.cz) |
Ve dvou zbývajících případech zavítá do škol, kde učí vítězové ankety Zlatý Ámos. Zkušenosti s vedením této ankety mu při práci školského ombudsmana pomáhají. "Já jsem za těch 24 let, co anketa existuje, poznal velké množství pedagogů a žáků, kde to ve vztazích lidově řečeno klape. Rodiče, žáci a učitelé jsou naladěni na stejnou notu. Vzájemně se respektují, vycházejí si vstříc, spolupracují."
Nyní bude poznávat i školy, kde vztahy nefungují. Pokusí se je napravit. "Uvědomuji si, že to bude nesmírně těžké, zvláště pokud nebude u všech zúčastněných stran snaha o vzájemnou dohodu, respektování a dodržování pravidel,“ říká Hrzal.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Co když nefunguje řidič?
Vyhodit od volantu!!
"Jeho hlavním úkolem je přispět k vytváření zdravých vztahů na školách..."
No tak dvě školy už navštívil, možná tam dokonce ozdravil vztahy, takže tímto tempem za nějakých 50 let bude ve školách pohoda...
Ale vážně. Ombudsman obecně a tento zvláště je školství platný jako pověstný zimník neboštíkovi.
Takže ombudsman předal veškerou agendu kolem stížností Píclovi, aby stihl navštívit do konce roku čtyři školy? Zírám v úžasu.
Okomentovat