Druhý „nejaktivnější srředoškolák“: Ve škole jsem se nudil a známky neřešil

pátek 19. srpna 2016 ·

Na střední škole založil neziskovou organizaci a začal vzdělávat své vrstevníky. Také proto se Tomáš Schwarz umístil na druhém místě v soutěži o nejaktivnějšího středoškoláka. Známky příliš neřešil a do školy docházel často jen na zkoušky. „Na můj vkus se tam probírá málo učiva za dlouhou dobu, a tak jsem se tam často nudil,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

V rozhovoru Zdeňky Trachtové zazní mimo jiné tato otázka a odpověď:

V soutěži o nejaktivnějšího středoškoláka jste uspěl, i protože jste ve svém věku již stihl založit vlastní neziskovou organizaci, školíte lektory a pracujete pro místní internetové rádio. Kdy jste s těmito aktivitami začal?

Tomáš Schwarz (FOTO: cz.linkedin.com)
Všechno začalo na přelomu druháku a třeťáku střední školy. Připadalo mi, že to, co se učíme, nejde příliš dobře aplikovat v reálném životě. I během různých praxí jsem zjišťoval, že to, co do nás ve škole mechanicky cpou, je docela nepraktické. Snažil jsem se proto využívat různých příležitostí, jak dělat něco mimoškolně. Moravskoslezský kraj zrovna vypsal výzvu Napříč krajem, do níž jsem přihlásil svůj první projekt a byl úspěšný.


Celý rozhovor naleznete zde

9 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
20. srpna 2016 v 7:26  

Tohle je prostě póza. Nic víc. Dnes je moderní mluvit o škole s despektem. kdyby ten človíček tu školu tak nesnášel, těžko by měl podobné výsledky. Je mi trapně za něj. Je sice chytrý, o tom žádná, ale emoční inteligence nulová. Chudák malá.

Unknown řekl(a)...
20. srpna 2016 v 12:48  

taky jsem se poslední sezony před důchodem nudil,ale nosil jsem si do hodin křížovky a osmisměrky,známkoval jsem jednou za čtvrtleté,a to vzercem 1-2-2-3,takže spokojenost,horčí je nuda na poradách,když člověku nedejbože "padne hlava",použval jsem holsky super strong,sedal si ke kolegyni s najagresivnějším parfémem abych občas kýchnul,bohužel avonlady nějak vymizely,na rodičácích předstírám sklerozu a nedoslýchavost,rodiče si schválně pletu s žáky,takže ostatní nabydou dojmu že jsem tu matku skutečně učil a když senilně vykřiknu :"mařenko ty si chceš opravit tu pětku: dotyčná zmizí a více neotravuje,rodičák do deseti minut hotov,při komunikaci s ředitelkou používám pouze tři osvědčené psychology doporučené fráze:1.vám to dnes marie tak sluší.ten kostýme 2.to je dnes strašné počasí srdce mám až v krku ,už jsem si vzad dva patáky3.a copak vaše dítka/vnoučci....

Ondřej Šteffl řekl(a)...
20. srpna 2016 v 16:21  

L. řekl(a)... 19. srpna 2016 17:21
Tihle jsou nejhorší...

Mohl bych vědět, kde učíte?

tyrjir řekl(a)...
20. srpna 2016 v 20:01  

Známky příliš neřešil a do školy docházel často jen na zkoušky. Na můj vkus se tam probírá málo učiva za dlouhou dobu, a tak jsem se tam často nudil,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz...

... Moravskoslezský kraj zrovna vypsal výzvu Napříč krajem, do níž jsem přihlásil svůj první projekt a byl úspěšný...


Jaký to byl projekt?

Jmenoval se Petr Pan a šlo o prevenci patologických jevů, jako například kyberšikany, gamblerství, poruch příjmu potravy nebo sexuálně rizikového chování, na základních a středních školách. Mně a mým kamarádům - kolegům se nelíbilo, jak podobné hodiny prevence na školách probíhají - byly hodně odměřené a založené hlavně na faktech, které jsme slyšeli už stokrát. Chtěli jsme to dělat jinak. Jelikož jsme se právě vrátili z programu Erasmus, který byl hodně založený na zážitkové pedagogice, měli jsme inspiraci. Začali jsme objíždět školy a pořádat vlastní hodiny prevence...


Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-nejaktivnejsim-stredoskolakem-tomasem-schwarzem-pty-/domaci.aspx?c=A160815_150859_domaci_zt

Neřekl bych, že "Tihle jsou ti nejhorší..." Tak iniciativa je cenná. Uškodila jí možná trochu povrchní novinářská zkratka.

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. srpna 2016 v 22:58  

Nechtěli jsme být jen lektory ale spíše průvodci výukou.

Bum bác! Průůůvodcííí!
Kde jen jsem už o nich četl. Křišťáloví pajdagozi...

Ve škole jsem se nudil a známky neřešil.

Žáky, kteří do školy nechodí, a klasifikaci neřeší, vyloženě miluji.
Pořád lepší, než když dětičky ve škole nic nedělají, a pak vysílají rodiče pro jednušky.
To se pak třeba měsíc před klasifikací nepatřičný učitel vymění za někoho zdatnějšího, špatné známky se anulují prohlášením, že neodevzdanou práci na několik týdnů trvajícím projektu nelze klasifikovat, a je vymalováno.
Individuální studium je boží. Obdrž zadání půl roční práce, nastuduj si kde a jak chceš, práci přines, prezentuj, obhaj a nazdááár v příštím ročníku. Každý člověk by měl mít možnost skládat jakoukoli zkoušku, aniž by kdy nějakou stjůpidní školu navštěvoval.

Pavel Doležel řekl(a)...
21. srpna 2016 v 7:28  

Působí poněkud trapně, když si někdo vybere velmi nenáročnou školu - dnes téměř školu pro čtyřkaře ze ZŠ a pak se v novinách holedbá, kterak se na ní nudil. Štefflíček a Botlíček budou jistě nadšeni, že je někdo občansky aktivní.

Z toho chlapce nemám ani ten nejmenší dojem, že by byl nějak výrazně chytrý, ani že by měl nějaké úžasné nápady. Spíš takový zapálený novodobý občansko-aktivní svazák. Něco jako Kartous. Tito lidé nepochopili obsah pojmu vzdělání. Rozumím ale tomu, že na sebe vzájemně rádi upozorňují a poplácávají se po zádech. Proč neukázali toho, kdo byl v té soutěži první?

Nicka Pytlik řekl(a)...
21. srpna 2016 v 10:45  

Nevybavuji si, že by se třeba Jaroslav Jágr nechal slyšet, jaká to bývala na Kladnu nuda pod jeho úroveň. 'Na tréninky jsem nechodil a góly neřešil.'
Pravdou ale je, že to zase až tak moc nesleduji.

Unknown řekl(a)...
21. srpna 2016 v 13:50  

" novodobý občansko-aktivní svazák"

Takových se nám tady začalo v poslední době objevovat přehršel. Přichází opět jejich doba.

Nicka Pytlik řekl(a)...
21. srpna 2016 v 14:18  

Přichází opět jejich doba.

Otázkou ovšem zůstává, není-li takový občanský aktivista ve vedoucí pozici přece jen lepší, než nějaké do funkce dosazené zamindrákované pako, které si musí i na ty základní pracovní aktivity najímat realizátory.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.