Přečtěte si: Expert na inkluzi Vladimír Foist opouští post ředitele poběžovické ZŠ

čtvrtek 9. června 2016 ·

Když v únoru navštívila ministryně školství Kateřina Valachová Plzeňský kraj, dávala poběžovickou základní školu za příklad. Tato instituce se dlouhodobě zasazovala o inkluzi, tedy začleňování žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami. Teď se ředitel Vladimír Foist rozhodl na svoji funkci rezignovat.


Z článku Barbory Němcové v iDNES.cz vybíráme:

V pedagogickém sboru poběžovické ZŠ je 22 pedagogů a sedm asistentů pedagoga, během uplynulých dvou let odsud odešlo devět nebo deset kantorů. To je podle starosty města velmi vážné, znepokojovat se kvůli tomu prý začali i rodiče některých žáků.

„V poslední době jsme o tom s panem Foistem intenzivně diskutovali. Požadovali jsme informaci o tom, jakým způsobem se bude situace řešit. K tomu však nedošlo, namísto toho jsme dostali jeho rezignaci,“ líčí starosta Poběžovic Pavel Říha.

20 komentářů:

Martin Odehnal řekl(a)...
9. června 2016 19:44  

"Pokud se jako ředitel snažím orientovat na vztahy", je přece přirozené, když mi zdrhne bratru polovina mančaftu, ne?;-) Pan exředitel mně připomíná fotbalového trenéra, který chce debakly svého mužstva řešit tím, že je pokud možno celé vymění: ti joudové jsou přece striktně orientovaní na výkon! Což pan starosta a další zabedněnci ze zastupitelstva prostě nepochopili - stejně jako ti věční kverulanti rodiče, které pan Foist bohužel vyměnit nestihl...

To vše v příhraniční obci s minimem pracovních příležitostí, kde učitelský plat přece jen něco znamená! Copak asi dělala Česká školní inspekce - to jí opravdu ušlo, že z takovéto školy odejde za dva roky 10 kantorů z 22?

Jestlipak se konečně dovíme, jak ten "Poběžovický zázrak" fungoval doopravdy...

laimes28 řekl(a)...
9. června 2016 20:58  

kdysi jsem měl tu smůlu a byl jsem osudem nucen nastoúpit (26.8. ,třetí den přípravného týdne,mi ředitel jiné školy se kterým jsem se včervnu napevno dohodl, sdělil, že sorry)na takovou vztahovou školu,teké polovina utekla,zůstali předdůchodci,základním vztahem vztahového bermudského trojúhelníků byl ředite-jeho ctěná choť,řádácí školu za oponou se dvěma kamarádkami-ekonomka,sličná toť vdova,která chtěla svého milého vytočit a parkráte jsme spolu ,ve vší počestnosti zalaškovali duchem nikol tělem,a jelikož také dojížděla a bydlela o tři ulice dál,tak jsem ji každý čtvrtek brával autem s sebou,pan ředitel vzteky za oknem žužlal záclonu a paní žeditelová chodila po škola a všem chtivým sdělovala,že na toho její kance konečně došlo,o pololetí se pan ředitel se mnou dohodl,že on nepotřebuje výkon ale přístup a vztahy

krtek řekl(a)...
10. června 2016 6:03  

Pane laimes28, četl jste si to po sobě?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
10. června 2016 6:45  

To on nedělá, vysílí se už jen psaním a šetří se tím, že píše jako p...e - bez mezer nebo je dělá úplně jinde a ještě se tím chlubí.

Je to TH (typografické hovado) - nic ve zlém laimesi.

Eva Adamová řekl(a)...
10. června 2016 7:49  

Poběžovický zázrak?

Mají tam speciálního pedagoga, psychologa (hrazeno z nadací), sedm asistentů pedagoga, koordinátora partnerství a mezinárodní spolupráce, personalistu, ale matikáře jen jednoho a fyzikáře žádného (ti jsou asi příliš zaměřeni na výkon, tak je asi lepší vyučovat tyto předměty neaprobovaně a nic po dětech nechtít). Z 236 žáků je na škole 58 Romů (věru není co závidět). A škola se vyznačuje nejen velkou migrací učitelů, ale i žáků.

Ygrain řekl(a)...
10. června 2016 12:35  

...ale všechno jim tam funguje? To se tedy nestačím divit. Inu, zázraky se dějí, plán naplněn na 300%... kdepak jsme to už slyšeli?

laimes28 řekl(a)...
10. června 2016 22:07  

mám to hoši za 14 !!! můžu psát i jako to p...e, ikdyž nevím, co to je,ale nevadí,myslím hoši,že vy se z toho školtví ještě pěkně oprcáte i s vaším kreativním vybroušeným syntaxem či syntaxí....jájsem naložil utopence,páč ty mají ležet u dna 3 týdny,zítra nakládám 24 romadůrů,uleželých,dát je na startovní čáru vybšhnou bez výstřelu,no a na závěr nakládam matjesy,báseň chlapci,samozžejmě bude i něco teplého,dvacet litrů gulášku a klobásy z komína na mezizakousnutí....

Fanda Moudry řekl(a)...
12. června 2016 17:46  

"mám to hoši za 14 !!!"

Měj se v tom důchodě dobře. S oslavami moc nepřehánět.

CatCatherine25 řekl(a)...
13. června 2016 8:50  

Výkladní skříň inkluzivního školství je zřejmě v rozkladu. Nový ředitel to nebude mít lehké.

Nico Pytlik řekl(a)...
13. června 2016 21:45  

Tak snad to tam paní ministryně taky nezavře.

Jaroslav Jirásko řekl(a)...
14. června 2016 0:20  

Dobrý den, paní Adamová, v příspěvku pana Odehnala (který pana ředitele Foista a celou inkluzi nemůže "cítit" od nepaměti a jeho škodolibost nezná hranic) jste si mohla přečíst, že ZŠ Pobřežovice je škola příhraniční. V těchto oblastech prostě Romové bývají. Takže za to asi pan ředitel nemůže. Matikáři a fyzikáři nejsou prakticky nikde, pokud víte o zástupu fyzikářů čekajících na to, že je zaměstná příhraniční škola, dejte mi na ně kontakty.
Pan ředitel Foist doplatil na to, že nebyl členem stáda. Šel si za svým cílem, měl vize a chtěl zjevně vybudovat školu se spokojenými žáky. Nespokojení "odborníci" z řad dospěláků rozhodli za něj a za děti, jaká ta škola bude. Bude bez Foista.
P.S.1: "neaprobovaný" učitel = učitel, který po dětech nic nechce ?
P.S.2: 7 asistentů, psycholog a speciální pedagog na škole s 58 Romy je něco špatného ? To je obrovský úspěch vedení, že na škole tyto lidi má. Je ale vidět, že vy upřednostňujete fyzikáře - odborníka, který dětem vůbec nebude rozumět, ale bude je pravidelně bombardovat dávkou písemek z fyzikláních vzorců.

Dobře se kope do někoho, kdo je v neznázích.....

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
14. června 2016 0:40  

"ale bude je pravidelně bombardovat dávkou písemek z fyzikláních vzorců.

Vy jak vidno, zase nemůžete cítit fyzikáře. Hlavně, že fyzikář dětem nerozumí, to je něco jako cejch, baže, ani nemůže, protože co fyzikář, to debil.

Cože Vy jste vystudoval pane Jirásko? Nemáte v pozůstalosti Psohlavce? (ano, to je nevěcné, ale zeptat se musím, to víte, fyzikář)

Jaroslav Jirásko řekl(a)...
14. června 2016 0:58  

Ale kdepak, fyzikáře miluji. Cejch to samozřejmě není. A co fyzikář, to člověk, kterého si vážím pro obor, který si zvolil. Fyzika = královna věd (a ještě chemie :-) :-) ).

Nicka Pytlik řekl(a)...
14. června 2016 1:40  

Pan ředitel Foist doplatil na to, že nebyl členem stáda.

Kdysi mne docela zaujalo, že si ředitel školy po sobě pojmenoval sportovní soutěž. Tedy, pokud si dobře pamatuji. Ale to není až tak významné.
Spíš by mne zajímala ta otázka nestádnosti, když inkluze je projevem politiky vlády, má její plnou podporu, a soudě podle nálad a názorů ve společnosti bych to odhadl asi tak půl na půl. Nebo které stádo máte, pane Jirásko, na mysli? Pedagogický sbor? Jakože byl pan Foist třeba široko daleko jediný, kdo klasifikoval žáky podle jejich reálných výsledků, zatímco ostatní jim sázeli jedničky šmahem? Nebo jak to je?

Eva Adamová řekl(a)...
14. června 2016 8:07  

"Bývalý ředitel zatím neví, kam zamíří jeho další kroky. Nevylučuje ani možnost pracovat pro školský systém. „Pan ředitel Foist je členem expertního týmu MŠMT pro společné vzdělávání a spolupráce s ním byla vždy korektní,“ uvedlo k tomu ministerstvo školství."

Pan ředitel Foist na nic nedoplatil, nikdo ho neodvolal, odstoupil sám. A proč vlastně odstoupil, to ukáže teprve čas.

Martin Odehnal řekl(a)...
14. června 2016 10:01  

K příspěvku pana Jiráska:

Opravdu nevím, z čeho jste vysoudil, že pana ředitele Foista a celou inkluzi nemohu "cítit" od nepaměti. Z pozice tehdejšího ředitele speciálního školství MŠMT jsem inkluzi naopak v první polovině devadesátých let pomohl nastartovat: např. SPC jsou "vynálezem" našeho tehdejšího odboru (v němž na rozdíl od dneška pracovali samí fundovaní odborníci na jednotlivé druhy zdravotního postižení), a pod motto naší práce: "Vzdělávejme děti se ZP v běžných školách, pokud je to možné, ve speciálních pouze je-li to nutné!" bych se podepsal i dnes.

Pana Foista jsem neznal, a byl mně dokonale lhostejný, dokud jsem se blíže neseznámil s těmi údajnými zázraky inkluze, na něž MŠMT pořádalo hromadné exkurze nejrůznějších zahraničních papalášů. Nemohu za to, že mne po studiu speciální pedagogiky a deseti letech učitelské praxe u žáků s LMP neokouzlí někdo, kdo zcela vážně tvrdí, že v jeho škole žákyně s LMP v 8. třídě dosahuje lepších výsledků než někteří její spolužáci bez postižení, a že se spíše musím ptát, jaká je v této škole asi úroveň vzdělávání "běžných" dětí, jestliže je "trumfne" údajně mentálně postižená dívka.

A jak prosím souvisí to, že na trhu práce není dostatek matikářů a fyzikářů s tím, že ti, kteří na škole učili, znechuceně odešli? A s nimi dobře půlka učitelského sboru!

Mimochodem, pan ředitel Foist rozhodně nedoplatil na to, že "nebyl členem stáda" a že měl své vize, nýbrž na to, že samotné vize (i kdyby byly sebelepší) ve škole bez učitelů (podle mých zpráv bylo připraveno odejít dalších osm!) žáky sotva něco naučí. Stejně tak je zcela nepravdivé, že za něj rozhodli "odborníci" z řad dospěláků: k rezignaci jej vyzval nejen místní starosta, ale zejména starostové okolních obcí, pro něž je ZŠ Poběžovice spádovou školou, a to na sílící nátlak nikoli "odborníků", ale výhradně "dospěláků" z řad rodičů!

Těm zabedněncům totiž nějak nešlo "pod fousy", že se inkluzionistické exhibice pana ředitele stále více podepisovaly pod zhoršováním výsledků "obyčejných" dětí - nepochopitelné, že pro ně může sobecký prospěch jejich dětí zvítězit nad skvělými vizemi pana ředitele, není-liž pravda?

Když už se do mě pane Jirásko tak vehementně pouštíte, pokuste se prosím napříště argumentovat věcně, a ne za použití osvědčené finty demagogů: přiřknout oponentovi názory, které dotyčný vůbec nesdílí, a pak jej za vlastní výmysly důkladně "setřít", ano?

Jaroslav Jirásko řekl(a)...
14. června 2016 10:34  

Dobrý den, pane Odehnale, de facto se shodneme na tom, co jsem napsal. Že pan ředitel odstoupil na nátlak "odborníků" (proto to je v uvozovkách, že tedy starostů a rodičů, což úplní odborníci ve většině případů nebývají). Nezlobte se, ale opravdu si myslím, že důležitější, než spokojený starosta nebo rodič je spokojený žák, který chodí do školy rád a zažívá tam úspěch. Proto poukazuji na to, že ze strany žáků, zdá se, nebyla nějaká negativní odezva vůči řediteli. Ale třeba se mýlím.
K ostatnímu se nemá cenu vyjadřovat, myslím si ale, že Vaše diskuze plná "blbečků, zabedněnců, joudů" ironie a dvojsmyslů je uštěpačná a arogantní. A vůči řediteli Foistovi nekorektní, protože se do něho v tuto chvíli dobře kope. To je vše, co proti Vám mám, jinak se neznáme a rozhodně nezpochyňuji Vaši odbornost a oceňuji vše, co jste ve Vašem profesním životě dokázal.
Jen ještě dotaz na Vás. Jakým způsobem je dokladováno, že inkluzionistické exhibice se stále více podepisovaly pod zhoršováním výsledků "obyčejných dětí" ? Můžete mi toto nějakým způsobem objasnit ?
Děkuji

Jan Hučín řekl(a)...
14. června 2016 10:57  

Tak si vzpomínám, jak někde u Prahy byli rodiče nespokojeni s místní školou a rozhodli se založit svou. EDUin a spol. jim tehdy tleskali, jak je důležité, když se rodiče angažují ve vzdělávání svých dětí. Jak vidno, musejí se ale angažovat tím správným směrem, jinak se řekne, že to je vlastně špatně.

laimes28 řekl(a)...
14. června 2016 16:39  

abyste neřekli, že jsem sobec, sdělím své své tajemství: 4 romadury (nechat dva týdny uležet při pokojové teplotě),jedna velká cibule jemně nastrouhaná (struhadlo umělohmotné!),jedna větší sladkokys. ukurka rovněž nastrouhaná,salám typu turisťák nakrájený na malé čtverečky,dále se názory expertů rozcházejí: buď dvě polévkové lžíce perly, ramy (kdo co snáší z těch umělotin) nebo kyselé smetany, u varianty se smetanou pokračuje rychleji proces zrání,no a ochutíme pepřem (je- li zelený.lepší ),špetkou slad. papriky a mletým kmínem,necháme zráti,již v lednici ,týdny dva...

Vít Pátek řekl(a)...
15. června 2016 14:38  

K příspěvku laimes28 z 16:39 - Českou školu se fakt vyplatí číst včetně diskusí! :-)

Jinak blíže k původnímu tématu:
Bývalý šéfredaktor ČŠ komentoval odstoupení p. ředitele Foista slovy "konec Potěmkina".
Osobně bych nebyl takový optimista, tipuji, že pan ředitel zaujme některé z nejvyšších, nejspíš i patřičně placených míst mezi našeptávači paní ministryně školství, dost možná že hned vedle paní Laurenčíkové.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.