Přečtěte si: Valachová zklamala, rodiče postižených dětí jí dali košem

pondělí 11. dubna 2016 ·

Ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) provází další zklamání. Inkluze nefunguje. I přes veškerou snahu se do běžných škol hlásí méně dětí s postižením, než si přála.


Z článku Vladimíra Baráka v TÝDEN.cz vybíráme:

"Z údajů o zápisech vyplývá, že do běžných nebo speciálních základních škol míří přibližně stejné počty dětí jako loni, což znamená, že se z hlediska novinek vyplývajících z novely školského zákona zatím nemění v tomto ohledu zásadně téměř nic, co by nám signalizovalo velké přesuny dětí," uvedla Valachová minulý týden při představování prvních statistik. Ačkoli se to ministerstvo snaží prezentovat jako úspěch nebo alespoň "neprohru", ukázalo se, že vize Valachové, tedy větší míra společného vzdělávání zdravých a handicapovaných dětí, se pomalu rozplývá.

Poznámka redakce: Data ze zápisů jsou podle našeho názoru nejspíše pro jakoukoli analýzu nedostatečné a jakékoli závěry jsou předčasné.


16 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. dubna 2016 v 21:47  

Laurenčíková a spol. je nakonec donutí...

Q. E. D. řekl(a)...
11. dubna 2016 v 22:40  

Ředitele škol, kteří neumístí aspoň 5 % postižených dětí, okamžitě vyrazit, zbičovat a hodit na pranýř. Inkluze bude, i kdyby na chleba nebylo! Školství si rozvracet nenecháme! (Na to si stačíme sami.)

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 0:04  

Já tomu asi dost dobře nerozumím. Je to tak, že se žáci hlásí do základních škol praktických a poradny jim k tomu dávají doporučení? Nebo je to jinak?

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 0:45  

Dodávám k řečnické otázce CatCatherine - žel bohu.

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 1:02  

Vladimír Barák má svými bláboly čtenáře za větší blby, než je sám. Své domněnky předkládá jako fakta a konstruuje je, stejně jako mšmt, na základě nic neříkající statistiky.

tyrjir řekl(a)...
12. dubna 2016 v 1:21  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
12. dubna 2016 v 1:23  

Zklamali myslím především poradci a političtí návodčí ve školství nezorientované paní ministryně českébo ŠKOLSTVÍ. J.Týř

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 1:31  

Kateřina Valachová dozajista nezklamala
svého nadřízeného eurohujera
naši (myslím českoevropskou) eurokomisařku Jourovou
mnohé čerpače esf
profesionální dobrosery, co parazitují na školství
manžele Šimáčkovy
své bývalé šéfy a jejich příbuzné
profesionální bojovníky proti diskriminaci romů
všechny ty budouci lehce mentálně retardované lékaře a právníky

Očekávání mnoha pedagogů ze základních, praktických a speciálních škol i školských poradenských zařízení paní ministryně naopak předčila.

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 8:13  

"Já tomu asi dost dobře nerozumím. Je to tak, že se žáci hlásí do základních škol praktických a poradny jim k tomu dávají doporučení? Nebo je to jinak?"

K zápisu šli rodiče s dětmi do "nově vzniklých ZŠ" na bývalých praktických školách. Všichni víme, že rozhodující datum je 1.9.2016. Zapsat se lze kamkoliv, rozhodující je do které školy se dítě posadí 1.9.2016. Proto očekávám brutální mediální kampaň sluníčkářů. Počínaje obecně prospěšnými společnostmi až po úřad ombudsmana. Zvlášť některá média přitvrdí - ČT, Respekt,....Nastane masová manipulace s veřejným míněním.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. dubna 2016 v 9:28  

Prostě se vyrojí větší hromada pitomců než dovčíl.

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 11:49  

S mírným zadostiučiněním konstatuji, že předpověď, kterou jsem si dovolil vyslovit (mj. i zde) v době, kdy chaotické a finančně i personálně nevyfutrované záměry stran inkluze začaly vycházet na světlo boží, zatím vychází - tj. v zásadě se nic podstatného neděje.

Staletími budovaná schopnost rezistence vůči úřednickým a jiným panským zmatenostem spolehlivě funguje a jen tak nevymizí. Švejk nemohl být napsán jen tak někde. Bohužel je ta rezistence někdy oporou i přílišnému konzervatismu, ale i to kladu za vinu v prvé řadě byrokratickému Absurdistánu.

Unknown řekl(a)...
12. dubna 2016 v 14:25  

Já si nemyslím, že se nic neděje.
Něco se děje, ale já dobře nechápu, o co vlastně jde.

V terminologické džungli MŠMT se svévolně zaměňuje několik pojmů.
Co jsou to speciální školy?

A) Všechny školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ( školy pro žáky s tělesným postižením, smyslovám postižením, mentálním postižením, poruchami chování....) ?
B) Školy pro vzdělávání žáků s mentálním postižením?
C) Základní školy speciální, dříve pomocné, kde se vzdělávají žáci se středně těžkým a těžkým mentálním postižením??

Když paní ministryně řekne, že se speciální školy rušit nebudou, má tím na mysli A, B, nebo C?
A co pod tím rozumí pedagogická i nepedagogická veřejnost?

Už zrušení Přílohy pro vzdělávání žáků s LMP byl veliký zásah do celého systému školství.
Pokud se toto zrušení nezruší, budou se ještě dít věci....

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. dubna 2016 v 14:43  

A co pod tím rozumí pedagogická i nepedagogická veřejnost?

Já tomu rozumím tak, že tomu řádně rozumí málokdo.
Nemnoho ti, kteří o tom rozhodují, a ti co do toho mluví už vůbec ne.
Jak už to tak zpravidla bývá.

Jana Karvaiová řekl(a)...
12. dubna 2016 v 15:52  

/Někdo něco vyvozuje z čísel, která zrovna moc neřeknou. Zápisy jsou jedno. Konečný výsledek druhé a ten může přijít později.
/Rodiče a ředitelé mají čas do 31.5.2016, aby se dohodli, zda dítě, v současné době sedící v nějaké speciální škole, přejde do běžné. To v těch číslech taky není.
/6e se něco děje, to tedy ano. Především nějak nedorazily peníze.Ty slibované a zaklínané.Než dojdou, bude konec fiskálního roku a to bude školám platné jako mrtvému polobotky. Taky se množí zpochybňování kvalifikace speciálních pedagogů. V poradnách i ve školách. zato se fandí běžným učitelům ,protože ti přeci zvládnou učit postižené s pár hodinami kurzů. Poté, co jim na škole bude radit speckař na 0,25 úvazku.

Miloslav Novotný řekl(a)...
12. dubna 2016 v 23:07  

Ano, něco se děje a není to z tohoto světa, ale odtamtud. Bohužel nejde o pouhý otravný, leč zvládnutelný střet s blbci. V českém národním školství jde o boj o život s jeho zapřisáhlými nepřáteli, řízenými a financovanými cizí mocí. Na tom nic nemění počet užitečných, kteří se domnívají, že jednají z přesvědčení. Školství jako resort není spravováno, ale používáno. Rozvrat ZŠ tzv. inkluzí, jakkoliv je to hovadina zjevná, narazí až na rodiče postižených dětí, na které ti euro i jinak dotovaní žoldáci nedosáhnou. Znovu tvrdím: Valachová do švestek. Je jediným kandidátem na hromosvod, až bruselský Perun udeří, že to ty smějící se bestie zase ustály. Jakkoliv sama pusu skoro nezavře, stejně nezkomunikuje. Tak už to u Sobotků chodí. Školství, čili učitelé, ne ukradený resort, však samo neodolá. Potřebuje získat na svou stranu veřejnost, zejména rodiče školáků, i pro další chystané útoky, což v této chvíli vypadá beznadějně, ale čas pracuje pro zachování díla po staletí budovaného, ne pro šmejdy, prodávající rodičům příslib budoucích výhod pro jejich děti. Důvody pro nápravu chyb a nedostatků samozřejmě trvají, ale stejně tak ještě chvíli potrvá, než se začnou o domnělou kořist rvát privatizátoři s likvidátory. Zatím je spojuje společný nepřítel – funkční základní školství. Nemá smysl se hádat s navedenými o inkluzi, alternativách atd. Je třeba ze všech sil se rvát o platy vzdělaných a zkušených profesionálů, jimž je svěřen jeden ze základních národních veřejných statků. Třeba i žalobou advokáta Cimrmana u ESLP nebo procesími do Naardenu. Pan učitel Svěrák by také mohl něco jubilejně poznamenat. Možná jsem jen stár a hlup, ale cítím, že tohle česká škola s nejširší občanskou rodičovskou veřejností prohrát nemůže. Na shledanou v lepších časech.

Slávina řekl(a)...
13. dubna 2016 v 22:46  

Pan učitel Svěrák vám proti inkluzi nic nenapíše . Pokazil by si imige. Mj. děti , o které nyní jde , ty neučil.
Mohl by třeba natočit film , ale platí - pokazil by si image.
Navíc - byl by to velmi truchlivý film . Stačí , když neveselá bude realita ...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.