Přečtěte si: ODS scestně brojí proti inkluzi

pondělí 11. dubna 2016 ·

Strana, která se zaklíná důrazem na jednotlivce, popírá v debatě o inkluzi sama sebe. ODS jen chce využít protestní energii. K pověsti solidní strany ji to nepomůže.


Z komentáře Petra Fischera v iHNed.cz vybíráme:

Václav Klaus ml., který se jako bývalý ředitel elitního gymnázia stal symbolem boje ODS proti inkluzi, vidí ve společném vzdělávání "postmarxistické myšlení". Ideologická, dehonestující nálepka předchází věcné argumentaci. Má naznačit, že ministryně školství Kateřina Valachová se snaží o sociální inženýrství starého typu. A přitom je to naopak: kastovní dělení dětí na chytré a hloupé, talentované a retardované bez ohledu na jejich vývojové, sociální či psychické problémy bylo typickým jevem aplikovaného "marxismu" minulosti. Je zvláštní, že straně kladoucí důraz na individuum, jeho svobodu a rozvíjení možností tolik vadí inkluzivní vzdělávání. Je přece v zájmu individua, aby se mu otevíralo co nejvíce životních cest, a ne aby už na základní škole bylo ochuzeno o společenství talentů a možností třeba jen proto, že se mu pomaleji ustavují spoje v mozku a musí je záměrněji trénovat. Říká­-li ODS: "Chceme žít ve společenství svobodných individuí," pak by měla být pro inkluzi všemi deseti.



6 komentářů:

Unknown řekl(a)...
11. dubna 2016 v 12:35  

".....jen proto, že se mu pomaleji ustavují spoje v mozku a musí je záměrněji trénovat".

Přestavy některých lidí o mentálním postižení jsou neuvěřitelně laické.
Pokud o tomto tématu, o kterém píší, nevědí zhola nic, měli by nejdříve záměrněji trénovat.

Jiri Janecek řekl(a)...
11. dubna 2016 v 12:47  

Ono v clanku je i perla:
"Všichni vědí, že při inkluzi jde v průměru o tři děti na třídu (!)..."
---
Ja vim o podstate mentalniho postizeni asi stejne nic jako pan Fischer...
Ale prijde mi, ze "jen tri" deti vyzadujici specialni pristup jsou az az...


Unknown řekl(a)...
11. dubna 2016 v 12:50  

Někdy bohatě stačí jedno, kterým je třeba se speciálně zabývat na úkor všech ostatních.

Pavel Doležel řekl(a)...
11. dubna 2016 v 14:45  

"A přitom je to naopak: kastovní dělení dětí na chytré a hloupé, talentované a retardované bez ohledu na jejich vývojové, sociální či psychické problémy bylo typickým jevem aplikovaného "marxismu" minulosti."

Zajímavé, že trh se řídí pravidly efektivity a ta jasně říkají, že rohlíky je třeba vyrábět jinde, než obráběcí stroje. Dělba práce je postavena na základním teoretickém principu tzv. Ricardovy komparativní výhody, který lze za velmi obecných předpokladů jen těžko zpochybnit, neboť vychází z matematických základů a je zcela logický. naproti tomu šelijaké násilné kolektivizace, včleňování odlišností, promíchávání má být projevem čeho? Na jaké logické úvaze je postavená myšlenka, že je správné, aby se lidé vzdělávali všichni společně? Takovou logickou úvahu jsem neviděl. Zatím to bylo a je čistě v rovině víry svaté jediné, kterou pár už tak dost podivných individuí, vyznává a vynáší do nebes a k bezvěrcům se chová extrémně netolerantně. Pan Tabery nepřekvapil a ještě se ukázal jako extrémní demagog. Myslím, že za Respekt přestanu zbytečně utrácet. To si můžu přečíst hajzlpapír a vyjde to nastejno.

Ricardovu komparativní výhodu na přání vysvětlím, ale lze ji najít určitě v mnoha zdrojích - je to základ výuky mikroekonomie.

jir řekl(a)...
11. dubna 2016 v 18:11  

Ježišmarjá, co to tu pořád rozebíráme? Udržitelnost projektů k inkluzi je nulová a po jejich ukončení už nikoho nahoře nebude nějaká inkluze zajímat!

Unknown řekl(a)...
11. dubna 2016 v 18:14  

"teď dává Valachová zázemí: lidi a peníze."

O ho, ho! Teď Valachová dává sliby, zvyšuje byrokracii související se vzděláváním dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, ruší dětem s lehkou mentální retardací vzdělávací program, který zohledňoval jejich handicapy, a tím omezuje existenci škol, kde se děti s LMP, jejichž rodiče si to přáli, vzdělávaly v menších kolektivech, pod vedením speciálních pedagogů podle tohoto vzdělávacího programu.

"jde v průměru o tři děti na třídu (!)"

V průměru jde ještě o méně dětí, ale pro ty může mít nucené začlenění do běžných tříd fatální následky. Mnoha diskutujícím na České škole jde právě o nejlepší zájem této nejbezbrannější menšiny. O koho jde Petru Fischerovi netuším. O koho jde Kateřině Valachové lze jen spekulovat. Zřejmé však je, že "inkluze podle Valachové" dětem s LMP bere jednu vzdělávací cestu, která byla pro mnohé z nich dobrodiním.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.