Českomoravský odborový svaz pracovníků školství podporuje protest kolegů z Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku

úterý 19. dubna 2016 ·

Ke stažení:

Dopis předsedy svazu ČMOS PŠ na podporu požadavků kolegů z OZ PŠaV (PDF)

Vážené kolegyně a kolegové,

s pochopením sledujeme vývoj událostí, které začaly před volbami do NR SR a byly završeny podepsáním Deklarace Odborového svazu pracovníků školství a vědy na Slovensku a partnerských reprezentací působících ve školství na podporu zkvalitňování podmínek a úrovně vzdělávání a vědy v SR. S textem Deklarace se ztotožňujeme a je pro nás vysoce inspirativní. Stále řešíme v obou našich zemích problematiku podfinancování resortu školství a zvláště dlouho opomíjeného finančního ohodnocení všech zaměstnanců školství. Bez vyššího objemu finančních prostředků ze státního rozpočtu do oblasti vzdělávání, zůstávají všechny navrhované systémové změny skutečně jen na papíře.

Vážení kolegové,

Českomoravský odborový svaz pracovníků školství vyjadřuje plnou podporu a solidaritu s Vaším protestem. Přejeme Vám, aby vyjádřená nespokojenost před Úřadem vlády SR dne 19. 4. 2016 přiměla vládní představitele k zamyšlení se nad zvolenými prioritami a následnému přehodnocení Programového prohlášení vlády SR v oblasti financování, zejména navýšení objemu finančních prostředků do školství a vědy.

S pozdravem

Mgr. František Dobšík předseda ČMOS PŠ

5 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
19. dubna 2016 v 3:28  

A co říkají školské odbory Kariérnímu řádu pro učitele, projektu IMKA a snaze udělat z českých veřejných škol myslím "cvachoidně" manažersky řízené organizace potlačující profesní rozvoj učitelů, pane Dobšíku? Ten z mnoha hledisek nevyhovující Kariérní řád učitelů jde nyní do vlády a má se rozjet z EU dotovaný projekt IMKA k jeho realizaci. Jestli to projde, mají myslím učitelé a veřejné školy v Česku tzv. vymalováno a kvalitní vzdělávání ve veřejných školách jde do "sociálně inženýrsko pečovatelských kytek" okopávaných resortními a nevládními rozpočto a grantožrouty.

Dají školské odbory Vládě a Parlamentu ČR podnět k pozastavení projektu IMKA, dokud nebude Kariérní řád učitelů podporovat jejich profesní rozvoj v souladu s kvalitním vzděláváním, které je posláním veřejných škol. Bez ohledu na to, že se třeba nebudou nějakou dobu tolik tzv. "čerpat" EU dotace, dokud se to nespraví?

Spojíte se k tomu s rodiči, s pedagogickými fakultami, se zaměstnavateli, kterým chybí kvalifikovaná pracovní síla a třeba i s Učitelským profesním sdružením?


S pozdravem Školské odbory tu jsou především kvůli učitelům a ředitelům škol a nikoli "k vůli" ministersko školským a nevládním rozpočto a grantožroutům

J.Týř

Viz

http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p259_standard_janiketal.pdf

http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html

Připravuje se novela zákona a EU projekt IMPLEMENTACE KARIÉRNÍHO SYSTÉMU (IMKA)
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/informace-o-implementaci-karierniho.html

http://www.ceskaskola.cz/2016/04/msmt-nova-karierni-cesta-lepsi-financni.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/msmt-karierni-rad-v-bodech.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/zpravodaj-msmt-cislo-3-zamereno-na.html

mirek vaněk řekl(a)...
19. dubna 2016 v 7:43  

Českomoravský odborový svaz pracovníků ve školství nic jiného než podporovat neumí. Nejlepší je v podpoře MŠMT.
Stále čekám, kdy někdo založí alternativní školské odbory a tuhle neschopnou organizaci převálcuje.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
19. dubna 2016 v 7:46  

Jalový komentář odborů je v ministerském ňúslejtru.

tyrjir řekl(a)...
20. dubna 2016 v 16:01  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
20. dubna 2016 v 17:36  

KARIÉRNÍ ŘÁD - SOUHLASÍ UČITELÉ A ŠKOLSKÉ ODBORY S JEHO POJETÍM?

Proč při tvorbě Kariérního řádu a konceptu tzv. Společného vzdělávání nebyl a není ze strany MŠMT brán dostatečný ohled na stanovisko pedagogických fakult "Standard a kariérní systém učitele: problémy předložené koncepce v širších souvislostech" * a na četné připomínky učitelů?

Proč je učitelům že strany MŠMT vnucován Kariérní řád učitelů, který potlačuje jejich profesní rozvoj tím, že KS3 (třetí kariérní stupeň) má spíš obecně manažerský než profesně specifický (na kvalitní vzdělávání orientovaný) charakter?

Proč se a učitelé a školské obory smiřují s tím, že v Česku není zákonem zřízena Učitelská profesní komora? Dají učitelé a jejich odbory MŠMT a Vládě ČR podnět k legislativnímu zřízení Učitelské komory?

J.Týř

Viz
Standard a kariérní systém učitele: problémy předložené koncepce v širších souvislostech:
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html

http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html#comment-8710344871762821046

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.