Přečtěte si: Společné vzdělávání: Realita je opačná než vnímání veřejnosti

úterý 23. února 2016 ·

Stokrát opakovaná lež se stává pravdou, ale stokrát opakovaná pravda neznamená nic, pokud nedolehne do uší lidí. To je případ inkluzivního neboli společného vzdělávání. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) marně stále dokola opakuje, že 1. září letošního roku se ve školství nestane nic fatálního a běžné třídy nezahltí ani malí Einsteinové, ani autisté nebo lehce mentálně postižené děti. Pouze těm, které mají specifické vzdělávací potřeby a chtějí se začlenit do hlavního proudu, bude muset stát zajistit příslušnou podporu. Jde o zlomek všech žáků základních škol.


Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:

Momentálně se nejvíc debatuje o integraci žáků s lehkým mentálním postižením. 
V běžných třídách se jich před čtyřmi lety vzdělávalo 18 procent, loni už 24 procent. Inkluze se nejvíc dotkla žáků 
s vývojovými poruchami učení a chování. Alespoň jedno takové dítě mají ve třídě tři čtvrtiny, respektive polovina škol. Inspektoři letos navštívili 230 škol a jak uvedl náměstek ČŠI Ondřej Andrys, „jejich naprostá většina je z pohledu rovného a spravedlivého přístupu ke vzdělávání na dobré až výborné úrovni". Inspekce při loňském testování například zjistila, že žáci s vadami sluchu, kteří se vzdělávají 
v běžných třídách, dosáhli srovnatelných nebo dokonce lepších výsledků než jejich zdraví spolužáci.

36 komentářů:

Unknown řekl(a)...
23. února 2016 v 17:02  

"Inkluze se nejvíc dotkla žáků 
s vývojovými poruchami učení a chování. Alespoň jedno takové dítě mají ve třídě tři čtvrtiny, respektive polovina škol."

Tak zrovna těchto žáků se inkluze nedotkne vůbec, protože v běžných školách byli vždycky a do speciálních škol až na výjimky zařazováni nebyli.

pratavetra řekl(a)...
23. února 2016 v 17:31  

Jsme malá vesnická škola do 200 dětí v ZŠ. V letošním roce máme 5 AP s celkovým úvazkem 3,56. Měsíčně nám chybí na jejich dofinancování 27.000,- (nutno vzít z nenárokových složek ostatních zaměstnanců), protože od Kraje jsme dostávali 10.000,- (bez odvodů) na plný úvazek. Od nového roku je částka navýšena na 10.650,-. Věřil jsem, že od 1.9. dojde alespoň k úplnému dofinancování, ať přestanou učitelé AP nenávidět. Bohužel, i od 1.9. zůstává situace stejná! Pouze na zcela nově zařazené děti a nové AP bude zaslána částka 21.735,-.

Eva Adamová řekl(a)...
23. února 2016 v 20:13  

A teď si představte, jak se Vám budou nenávidět dva asistenti, když ten přiznaný postaru (vyšetření žáka proběhne např. v květnu 2016) pojede za 10 650 Kč a ten ponovu (vyšetření žáka proběhne v září 2016) pojede za 21 735 Kč.

Vítejte v Kocourkově.

pratavetra řekl(a)...
23. února 2016 v 20:37  

Paní Adamová, vy jste to asi nepochopila. Zaměstnanci jsou placeni dle náplně práce. Žádný asistent přece nepracuje za 10.650,- při plném úvazku! I když škola dostávala 10.000,-, tak musím dát tarif 18.000,- (např. 7.platová třída/stupeň 6)! A ty peníze musím někde "najít", přesněji řečeno našetřit. Vůbec by mě však nenapadlo, že od 1.9. 2016 zůstane vše při starém, byť žáci s LMP mají odborný posudek z SPC vždy na jeden školní rok. A to nemluvím o smlouvách, které již musí být na minimálně 12 měsíců a nesmím víc jak 3x prodloužit. Je to skvělé, když dáte na dobu neurčitou a pak se dítě odstěhuje nebo ukončí školní docházku. Myslíte, že na odstupné dostane škola peníze?
Mimochodem žádosti o zřízení fce AP se podávají do července, vyšetření v září je mi k ničemu! Soudružka Valcová je pro mne obyčejná lhářka. Žádné peníze nemá.

Jirka řekl(a)...
23. února 2016 v 20:41  

Pouze na zcela nově zařazené děti a nové AP bude zaslána částka 21.735,-.

Jsem jen póvl, který si neumí přečíst a sehnat informace, o které nepóvl zakopává na každém kroku. Těch téměř 22 tisíc asi nebude čistá mzda, že? Upřesněte informaci, nebo se dopouštíte šíření poplašné zprávy. Jinak budete muset přidat ještě oprávněnou závist vystudovaných učitelů s desítky let trvající praxí, pro které by to byla slušná mzda.

Pavel Doležel řekl(a)...
23. února 2016 v 20:58  

Opět příspěvek někoho, kdo vůbec netuší, o čem je řeč. Já nechápu, proč ti novináři nemají náhled na sebe sama. Oni snad žijí v představě, že každou odbornost lze získat přečtením dvou článečků na Wikipedii, nebo co.

Josef Soukal řekl(a)...
23. února 2016 v 21:10  

Kateřinu Perknerovou jsem zažil ještě jako redaktorku Rudého práva, když někdy po listopadu 89 navštívila školu, kde jsem tehdy učil. Nezapomenutelné.

pratavetra řekl(a)...
23. února 2016 v 21:16  

Pro Jirku. Jako státní zaměstnanec dostáváte plat, nikoliv mzdu. Platové tarify nejsou tajné. Nevím, v čem se dopouštím šíření poplašné zprávy. Tato info padla na poradě ředitelů MSK z úst pracovnice Kraje. Nenapsal jsem přece, že AP dostane 21.735,-, nýbrž škola dostane na nově zařazené dítě a novou AP tuto částku. Údajně se tato částka odvíjí podle zařazení AP do 8/6. Nyní je však tarif v 8/6 20.700,- a když si k tomu přidáte odvody, tak to taky nesedí. V každém případě se z této částky už do platových tarifů pro AP dá vejít, protože je ředitelé často zařazují do 6., případně 7.platové třídy.
Jinak jen podotýkám, že tuto práci často dělají vystudovaní učitelé v důchodu, kteří byli zvyklí na 12.platovou třídu a tudíž o téměř 10.000,- víc.

Jirka řekl(a)...
23. února 2016 v 21:44  

Pro pratavetra. Reagoval jsem na příspěvek paní Adamové, ale psali jsme ve stejný čas a vy jste byl rychlejší. Přesto děkuji za vysvětlení. Ještě mne zaujala informace, že u vás tuto práci dělají učitelé v důchodu. Pokud je to tak, pak ještě nerozumím tomu, zda jde o asistenty žáků nebo pedagogů?

Nicka Pytlik řekl(a)...
23. února 2016 v 21:54  

zda jde o asistenty žáků nebo pedagogů

Je fakt, že učitelé byť i s lehkou formou PéeMDé by si nějakého asistenta jistě zasloužili.
(PMD - Profesně Mentální Deformace, pozn. Pytlik)

Eva Adamová řekl(a)...
23. února 2016 v 21:57  

"Žádný asistent přece nepracuje za 10.650,- při plném úvazku! I když škola dostávala 10.000,-, tak musím dát tarif 18.000,-"

Tak to jste vážně grand, čímž jste mne dokonale zmátl. Na naší škole jedou asistenti za minimální mzdu. To co jim dáváte Vy by náš ředitel z našich nadtarifů nenaškrábal, ani kdyby chtěl, ledaže by nevyplácel sám sobě příplatek za vedení. A podle toho, jaký plat asistentům nabízí školy na portálu mpsv.cz, tak to na tu minimální mzdu vypadá skoro všude.

Těm informacím o 8. platové třídě pro asistenty moc nevěřte, protože toto zařazení bylo uvedeno v původní verzi vyhlášky, z konečné verze se nenápadně vytratilo.

Jana Karvaiová řekl(a)...
23. února 2016 v 22:10  

Proč je divné, že to s tím financováním už napadlo asi tak před rokem, rokem a půl pár lidí.Viz některé mé články,ale nechci si přivlastňovat autorská práva, bylo nás více.

pratavetra řekl(a)...
23. února 2016 v 22:31  

Děkuji paní Adamové za uznání :-). Stále však nevím, co máte s tou mzdou. Pracujete v soukromém sektoru? Mám jednu asistentku v osmičce, 4 asistentky v sedmičce a zařazení je podle počtu odpracovaných let v oboru. Vše musíte zdůvodňovat Kraji, včetně náplně práce, cílů, kterých chcete fcí AP dosáhnout. Jak bych si mohl dovolit smluvní plat?
Vyhláška se zařazením do 8.platové třídy přece nemá nic společného. Od toho je Katalog prací.

Unknown řekl(a)...
23. února 2016 v 23:12  

Pane řediteli,
docela by mne to zajímalo,jakých cílů chcete funkcí asistenta pedagoga dosáhnout?

Eva Adamová řekl(a)...
23. února 2016 v 23:15  

Nechci se našeho ředitele zastávat, ale dává asistentům PLAT na úrovni minimální mzdy zcela oprávněně (i tak musí do minimální mzdy doplácet). Jestliže mu na asistenta kraj víc nedá, nevidím důvod, proč by měl cokoliv zdůvodňovat. Možná, že i zdůvodňuje, ale kupodivu mu to již dobrých deset let v této verzi prochází.

Realita je prostě na školách taková, že asistenti jsou zařazování od 4. platové třídy po 8., bez ladu a skladu, katalog prací nekatalog prací. A bohužel to vypadá tak, že ta 8. platová třída byla z vyhlášky vypuštěna záměrně, protože prostě na inkluzi chybí nějakých pár miliard, o kterých se neví, zda vůbec budou. Prozatím na dva roky zalepíme největší inkluzivní díry šablonami, které mají být vypsány v dubnu 2016, a v roce 2018 budeme tam, kde jsme byli na začátku.

Na školách vznikne začátkem září 2016 skutečně paradoxní situace, protože se po nich po určitou dobu budou pohybovat asistenti ne ve dvou, ale dokonce ve třech platových režimech.
1. asistent žáka s příspěvkem 10 000 Kč ze státního rozpočtu
2. asistent žáka s příspěvkem 20 000 Kč ze státního rozpočtu
3. školní asistent placený z dotací a pojmenovaný jinak jen a jen proto, aby mohl být placen z EU - plat zatím nebyl zveřejněn.

To už ani nebude ten slavný Kocourkov, ale neslavný burdel na kolečkách.

pratavetra řekl(a)...
24. února 2016 v 6:36  

Pro CatCatherine25
Zatím mi procházely plky o vzdělávání podle ŠVP (příloha č. 2), zlepšení komunikace, začlenění do kolektivu nehandicapovaných dětí, podpoření sociálně kulturní integrace ...

Pro Evu Adamovou
Kdybych měl dávat lidem minimální plat, nemohl bych se už na sebe podívat do zrcadla. Navíc existuje tzv. zaručený plat a opravdu v náplni práce pro 4.-6. platovou třídu naše asistenty nevidím. Názor mého právníka je dokonce takový, že ti, kteří vyučují děti s LMP, by měli mít vyšší než 8.platovou třídu (ta však pro AP neexistuje), protože se po nich chce vzdělávací a výchovná činnost, jestliže od 7.ročníku poletuje s těmito dětmi individuálně po škole, což v náplni práce AP není, ovšem předpokládám, že tak to funguje na všech školách. Těžko mi bude sedět v matematice a hledět např. na Thaletovu větu.
A opakuji ještě jednou, nedostatek finančních prostředků není důvodem pro nedodržování katalogu prací, resp. zařazování do neodpovídajících platových tříd. Do loňského února mi pomáhali rodiče těchto žáků s dofinancováním AP, pak tato možnost padla. Teď se snažím oslovovat zřizovatele, letos mi vyšel vstříc. Rozvojové programy se nás víceméně netýkají, protože ty bývají vesměs na sociálně postižené a takové barvy tu nemáme. Máme jen zdravotně postižené.

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. února 2016 v 6:56  

Pane P.
Oni u vás asistenti učí??????? Podle přílohy???

pratavetra řekl(a)...
24. února 2016 v 7:23  

Ano, paní Karvaiová. Na ZŠ to jinak nejde, nedokážu osmáka s LMP s hodinovou dotací Př, Z, F, D apod. začlenit smysluplně do kmenové třídy. Pochopily to i pracovnice z SPC. A učí podle vypracovaných příprav kmenového učitele. Práce k nezaplacení na všech stranách.

Unknown řekl(a)...
24. února 2016 v 8:20  

U nás na škole jsou obě asistentky zařazeny do 4. platové třídy, vypláceny jsou za 0,4 úvazku, ačkoliv jsou s dětmi po celou dobu výuky (rozvrh 32 hodin v 9. ročníku)a doučují se s nimi v hodinách mimo vyučování. Tedy jsou v práci 40 hodin týdně za cca 4,5 tisíce. Když jsem poukázala na špatné zařazení AP podle vykonávané práce, bylo mi řečeno, že víc peněz na AP se nedostává a že mohou být zařazeni ve 4. platovém stupni.

M. B. řekl(a)...
24. února 2016 v 9:22  

Paní Smejkalová, je to o tom, co si ti asistenti nechají líbit a jaký je ředitel školy. Váš upřednostnil poškozování asistentů pedagoga na úkor ostatních zaměstnanců. U nás jsou asistenti zařazeni v 6. platové třídě podle katalogu prací, plný úvazek je 30 hodin přímé práce a z nenárokových složek platu ostatních zaměstnanců školy se na ně doplácí kolem 140 000,- za rok, protože kraj dává příspěvek na plat asistenta zmíněných 10 650,- i s odvody. Je to celé špatně. Dokud stát nenaleje do rozpočtů škol více peněz, bude to špatně i nadále.

Unknown řekl(a)...
24. února 2016 v 9:34  

"Společné vzdělávání: Realita je opačná než vnímání veřejnosti."

Tak to tedy opravdu je !!

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. února 2016 v 11:35  

Asistent učit nesmí. A nesouhlasím, aby učil.Proč tedy máme jakési kvalifikace?To je právě ta "inkluze". kdy nahradíme speciální pedagogy lacinými asistenty bez kvalifikace a bude vymalováno.
Myslím,že před ČŠI byste to neobhájil To je totiž ten problém, na který jsem upozorňovala ve svém referátu na Foru inkluze 20§16.Já vás chápu, že jinak to asi nejde.Ale takhle to být prostě NESMÍ!!!!!!!!

Tajný Učitel řekl(a)...
24. února 2016 v 13:43  

Učit může třeba školník když to dovede. Pedagogické mgr vzdělání je čirá formalita a diplom z něj pouze cár papíru, který nemá žádnou vypovídající hodnotu o uchazeči o pozici učitele.Ne kvůli ubohé úrovni výuky na pedf a kvůli těm studentům, kteří zde studují pouze kvůli nejsnadnější cestě k dosažení vš diplomu.

pratavetra řekl(a)...
24. února 2016 v 13:50  

A co s tím budeme dělat, paní Karvaiová? Zvažte, ve výuce mám vystudované pedagogy, odborníky ve své aprobaci. Trvám na tom, že nebudou zvýhodňovat menšinu před většinou. Formou odměny jim mohu poděkovat, že připraví IVP podle přílohy č.2, že udělají přípravu pro dítě na každou hodinu! Nejsou to speciální pedagogové a pokud královsky platím AP (ve smyslu přepočtu, že se věnuje 1, příp. 2 dětem), pak budu trvat na tom, aby je dle této přípravy něco naučili.
Od rodičů mám informovaný souhlas a já zodpovídám za vzdělávání dětí. Kdyby to rodiče nechtěli, vozili by dítě třeba do vaší školy. Jako pedagog s tím vnitřně nesouhlasím, jako ředitel tyto děti nesmím odmítnout! 8 roků je to u nás běžná praxe. Apropos, s inkluzí naprosto nesouhlasím a ČŠI jsem přežil i s tímto způsobem výuky (1. naštěstí tu byl skvělý šéf ČŠI, 2. kontrolují se papíry, ve výuce nikdo z nich nebyl).

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. února 2016 v 14:11  

Add Tajný - A teď tu o Smolíčkovi.
Ad pan P.- nevím zda budete mít nervy na to si poslechnout můj videopříspěvek někde výše. Zabývám se tam přesně tím, co popisujete. Bylo mi od začátku příprav inkluze jasné, že vaše problémy budou mít další školy.Jsem ráda, že máte ten přístup, který popisujete.Pak se tedy zamysleme nad tím, jestli takhle má probíhat inkluze. Proč není těm dětem umožněno vzdělání v praktické škole? Proč musíme takovýmto způsobem něco flikovat,jen proto, že to někdo nařídil? Je to ten nejlepší zájem dítěte, kterým se tak pyšně ohánějí proinkluzionisté?
Velmi si vážím vašeho příspěvku.Jste vlastně první člověk ze základky, který přiznal, jak se taková inkluze dělá ve skutečnosti - ty děti jsou vlastně zneužité pro politické cíle. Vy jste tlačen do skoropodvodu, dětem se nedostává odporné péče se vším všudy. neříkám, že se nesnažíte,to bych si v životě nedovolila.Ve jménu zářných zítřků bouráme hotové dobré věci. je mi to líto. a znovu děkuji za osvětlení.

Eva Adamová řekl(a)...
24. února 2016 v 14:13  

Zapomínáte na to, že absolventi učitelství vycházejí nejen z pedagogických fakult, ale také z fakult přírodovědeckých a filozofických. V současnosti po rozdělení studia na bakalářskou a navazující magisterskou část na mnoha fakultách došlo navíc k tomu, že např. absolventi bakalářského oboru historie dvouoborová mohou nastoupit na navazující odbornou historii, takže jim na bakalářském nic moc neodpustí. Tito absolventi pak mají velmi slušný odborný základ, a to v obou aprobačních předmětech. Bohužel je to úkor didaktiky, pedagogiky a praxe, což se pak honí na navazujícím studiu. To je ale bohužel daň rozdělení učitelského studia na bakalářskou a navazující část. Takovéto studium se ovšem vůbec nedá označit za nejsnadnější cestu k dosažení VŠ diplomu. Stejně tak není snadná cesta dosáhnout diplomu na pedagogické fakultě vychovávající učitele 1. stupně. Ti zase musí být všestranně nadaní i po hudební, výtvarné a tělocvičné stránce, aby nároky zvládli.

Zkuste nám naznačit, co jste vystudoval Vy, když tomu snadnému studiu učitelství tolik rozumíte.

Tajný Učitel řekl(a)...
24. února 2016 v 15:05  

Vím, kteří z našich absolventů se hlásí na pedf a proč. Vím, kolik z otitulovaných uchazečů o zaměstnání dovede byť i jen zajistit dostatečnou míru klidu ve třídě k tomu, aby mohli něco z té nabiflované aprobovanosti a erudice vytáhnout a učit. Je to bída paninko a proto díky bohu za tříměsíční zkušební lhůtu.

Josef Soukal řekl(a)...
24. února 2016 v 15:18  

A Tajný, vy jste tu svoji nabiflovanou aprobovanost získal kde? Třeba byste mohl svým studentům podat informace o nejsnazší cestě k získání diplomu.
Pokud tedy nejste školník.

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. února 2016 v 15:42  

A jak to Tajný koresponduje s tím, že asistenti učí?Tam je záruka jaká? Nebo budete pomlouvat jen ty odiplomované? protože 98% asistentů má maturu a kurs.A maturovat mohli třeba jako pedikérky.Takže neuchytily se v oboru tak jdou dělat asistenta do školy. Víte, jaká je fluktuace těchto asistentů a proč?

Eva Adamová řekl(a)...
24. února 2016 v 16:06  

Tu paninku si laskavě odpusťte, husy jsem s Vámi nepásla.

A zkuste si tu svoji opěvovanou tříměsíční zkušební lhůtu představit u absolventů medicíny při nástupu do nemocnic. Myslíte si, že kdyby byli hozeni do vody podobně jako je tomu u začínajících učitelů a museli by pracovat bez vedení zkušeným lékařem, že by je tam někdo po prvotních "úspěších" nechal? No to ani omylem, jenže to by neměl kdo léčit. Každé povolání chce své a i ten učitel musí několik let sbírat zkušenosti v praxi. Prostě nikdo učený z nebe nespadl. Ba spadl - ale je Tajnej.

pratavetra řekl(a)...
24. února 2016 v 18:52  

Celkem nechápu, proč reagujete na Tajného Učitele. Osobně nevěřím, že se jedná o učitele. Už jen jeho příspěvek z 13:43 jsem musel číst 3x, abych pochopil, co tím chtěl básník říct. Opět z toho vyšlo klišé, že na pedagogické školy odcházejí jen ti, co jinde neuspějí. Po celou dobu, co jsem četl jeho příspěvky, mi nebezpečně připomíná provokatéra Kartouse. Nemám PdF, studoval jsem učitelství na PřF a ještě nyní se po více než čtvrtstoletí budím hrůzou při vzpomínce na Matematickou analýzu III. Naopak dcera stačila v jednu chvíli studovat s přehledem 3 VŠ současně a žádná z nich nebyla pedagogická. Mám z toho usuzovat, že současná generace je chytřejší zásluhou neschopných učitelů?

Unknown řekl(a)...
24. února 2016 v 19:08  

Také mi nepřijde, že bych získala titul na PedF UK zadarmo. Dřela jsem jak kůň, abych udělala zkoušky. Taková analytická geometrie u prof. Dlouhého rozhodně nebyla "dávačka" a dávala se většinou na děkanský termín při opakování ročníku.
A moje dcera na PedF TUL v oboru fyzika - chemie to také nemá zadarmo.

Možná se to týká oboru pana Tajného, tipovala bych ho na "švihadlo".

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
24. února 2016 v 19:48  

Nene, on je "humanitní".

pratavetra řekl(a)...
24. února 2016 v 20:05  

Děkuji paní Karvaiové za komentář. Koukl jsem na video, v podstatě znám Vaše názory už z minulosti z článků v UN. Tehdy jsem si naivně myslel, že se to dá zastavit, vždyť je spousta škol, kde "inkluze" probíhá a ředitelé mohou podat info, jak začlenění těchto žáků s LMP, někdy i s PAS dopadá. Momentálně máme právě jednoho druháčka, kde všichni ve škole (včetně nepedagogů) chápou, že tu nepatří. Procházet se po chodbě s AP, protože ho všechno ruší, paní učitelka se mu nelíbí, děti nemá rád, je skutečně bohulibý pedagogický úspěch. Maminka však o přestupu na praktickou ZŠ a SŠ nechce slyšet. Jí se tam nelíbí, podotýkám v místě bydliště(!) a vozí ho 12 km k nám na vesnici. Jeden půlrok žádá o číselné hodnocení, když chlapec dostal trojku, měl záchvat a zažádala o slovní hodnocení. Upozornil jsem ji, že v 3.ročníku ho čeká AJ a on se ještě v 2.třídě nedopočítal do 5, že ho totálně odepíše. Nic, prostě v 6.30 ho přiveze, v 16.30 odveze (nemusím připomínat, že AP do ŠD nesmí). Úžasná a skvělá inkluze. Nepřeji nikomu nic zlého, ale pseudoodborníkům typu Kartous, Feřtek, Laurenčíková ap. jen připomínám, že boží mlýny melou spolehlivě!

poste.restante řekl(a)...
24. února 2016 v 23:11  

ad pratavetra:
Pane řediteli, byť to možná bude působit zvláštně, nemohu si odpustit následující komentář.
Opravdu upřímně Vám děkuji za otevřenost, s jakou popisujete své reálné zkušenosti s pseudoinkluzí a la MŠMT.
Věřte, že to je v našich vodách dosti ojedinělý zjev. Mnozí z vedoucích pracovníků dokáží být upřímní v soukromí, ale málokdo má odvahu své názory vyslovit nahlas i ve veřejném prostoru.

Myslím, že i to vypovídá o poměrech, které ve školství panují. Bohužel.

Tím více je potřeba ocenit přístup opačný.

Jana Karvaiová řekl(a)...
25. února 2016 v 6:32  

Já jsem ráda, že se někdo odhodlal k otevřenosti jako pan P. Možná by stálo za to,kdyby pár takovýchto lidí,samozřejmě pod rouškou anonimity, tohle pustilo do éteru. Protože tohle jsme samozřejmě tušili všichni, kdo kolem inkluze skáčeme již dlouho. Na to nemusíte být génius, sem tam nějaká informace, zeptáte se tu a tam a je vymalováno. Jenže vás nikdo neposlouchá!!! Upřesním - nikdo z těch nahoře a hlavně neziskovky to slyšet nechtějí!!! Narušilo by to hlavní cíl, který skrývají za děsnou péči o hendikepované.
K těm rodičům - dlouho mi trvalo, než jsem dospěla k názoru, že rodiče mají opravdu právo rozhodovat o svých dětech.Je to jejich dítě a pokud nejde o týrání.....Věřte, že i ta nejpraštěnější matka (tak jak ji popisujete) většinou jednoho dne dostane rozum a pochopí, že takhle to dál nejde. Nejdříve většinou následuje turistika po školách - ta vaše je samozřejmě blbá a nechápe, že oni nejlépe vědí ,co je pro jejich dítko nejlepší. Posléze pochopí.Když to vezmeme z hlediska celkového rozhodování o dítěti, mají na to fakt právo.Stejně jako rozhodují o lékařské péči, jejich výchově (nebo nevýchově). Pak zbývá věřit na ty boží mlýny. I když někdy jsou fakt dost pomalé!!

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.