Přečtěte si: Rizikem společného vzdělávání je zpomalení výuky i šikana, tvrdí Pavel Bártl

neděle 17. ledna 2016 ·

Učitelé základních škol budou zřejmě brzy řešit, jak vyučovat děti bez poruch pozornosti společně s dětmi, které některými trpí. Někteří změnu chválí, někteří ji kritizují. Jaký výsledek od společného vzdělávání očekávat? O tom jsme hovořili s ředitelem speciální školy v Rožmitále Pavlem Bártlem.


Zdroj rozhovoru Kateřiny Chourové s Pavlem Bártlem v Příbramský.Deník.cz vybíráme:

Pedagogové speciálních škol jsou na práci s dětmi se speciální potřebou výuky připraveni. Jaký dopad by to mělo na běžné učitele, kteří s tím zkušenost nemají?
Učitelé v „běžných" ZŠ jsou dle mého přesvědčení a znalosti od nás z Rožmitálu p. Tř. v drtivé většině kvalitní a snaží se i v dnešních nelehkých Cesta do školy. Ilustrační fotografie.podmínkách připravit děti co nejlépe pro život a předat jim maximum vědomostí a zkušeností. Ale práce se zdravotně postiženými dětmi má svá specifika, která i pedagogicky zdatní lidé dostanou „pod kůži" nejen studiem, ale i letitou praxí. Dopad by byl jistě individuální i vzhledem k tomu, kolik dětí s a s jakým druhem zdravotního postižení by se v té či oné třídě objevilo. Podle mého názoru by to znamenalo pro učitele další stresový faktor, méně času na individuální práci se všemi žáky, ohromné administrativní zatížení a otázkou je kvalita výuky.

8 komentářů:

Unknown řekl(a)...
17. ledna 2016 v 13:02  

"Rizikem společného vzdělávání je zpomalení výuky"

O tom netřeba spekulovat. To je čistý fakt. Tito žáci nedají školní ŠVP. Jednoduše to nejde. M,F,CH,Aj, druhý cizí jazyk, Př,...Tady nejde už ani o zpomalení. Jde o trvalý pokles úrovně vzdělávání všech účastníků.

jir řekl(a)...
17. ledna 2016 v 21:06  

To je jako s tou rychlostí karavany velbloudů.

Nicka Pytlik řekl(a)...
17. ledna 2016 v 21:47  

Ale to přece není nic nového, a určitě ne jen průvodní jev inkluze. Pokud se ve studijní skupině vyskytne větší počet 'zpomalovačů', zpomalí se celá skupina. Nezpomalené skupiny záhy zjistí, že je příjemnější také zpomalit. Co nevidět to kontaminuje celou společnost, viz princip 'každý svým tempem'. Řekl bych z vlastní skušenosti, že už je to tady. Případní urychlovači, coby novodobí trhači norem, budou ukončeni.

Hele právě poslouchám 'posun začátku vyučování'. Prý nejvyšší výkon na střední škole snad až od deseti hodin. Takže přece jen zaměření na výkon? Aha.
Čím později se začne, tím později se skončí. Tím se všechno posune do večerních hodin, a tím později se půjde spát. A co nevidět se začne učit až v podvečer.

'Kantorovi se zrána učí dobře, protože řada dětí ještě pospává.' Řekl před chvílí ředitel školy! Udělal tak ze svého(!) sboru pitomce.
Ondřej Liška při tom řekl, že svět se radikálně změnil. Ano. Jen ta pitomost je setrvalá... Ačkoli. i ta se mění. Bytní.

Josef Soukal řekl(a)...
17. ledna 2016 v 22:12  

Pytlika tesat!

Unknown řekl(a)...
17. ledna 2016 v 22:55  

"Ondřej Liška při tom řekl, že svět se radikálně změnil"

To jako, že den bude mít dle novátorů 25 hodin?

Unknown řekl(a)...
18. ledna 2016 v 9:43  

božíčku,jaképak zpomalení,více již zpomalit nelze,nepředstírejte, vážení,že váš ústav jest rozjetý harvad,pidlujeme to všichni stejně,dále stále nevím ,proč pořád řešíte inkluzi jako začleňování žáků s nějakým zdravotním hendykepem,inkluze je o začleňování imigrantů (v německu to bylo u turků a kurdů,ve francii u arabů atd.),takže u nás se to týká začlenění romů a případně imigrantů,kteří k nám budou posláni z německa

Unknown řekl(a)...
18. ledna 2016 v 10:58  

Kdyby "inkluze" spočívala v pouhém začleňování dětí různých národností do vzdělávacího procesu, o nic by nešlo. Na bezplatné základní vzdělání mají nárok děti všech imigratnů ze zákona.
Tady jde hlavně o děti s mentálním postižením, které začlenění do běžných škol psychicky vážně poškodí. A je jedno, jestli jsou bílé, černé, hnědé nebo zelené.

Josef Soukal řekl(a)...
18. ledna 2016 v 12:16  

Jen pro ilustraci: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/vraceni-dotaci-hrozi-ctvrtine-vzdelavacich-projektu-tvrdi-nku_369218.html

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.