Ministryně Kateřina Valachová dnes v Hydeparku na ČT24

pondělí 31. srpna 2015 ·

Ministryně školství Kateřina Valachová bude dnes hostem pořadu České televize Hydepark. Hodinový interaktivní pořad dnes moderuje Bohumil Klepetko a jako vždy jej spoluutváří diváci svými dotazy na sociálních sítích a textovými zprávami. Financování regionálního školství, zavedení desetileté povinné školní docházky, platy pedagogů, kariérní řád, to jsou témata, na která bude odpovídat dnes v pondělí 31. srpna od 20,05 hodin nová ministryně školství, mládeže a tělovýchovy.

7 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
31. srpna 2015 v 20:41  

Hele, u mne zatím dobrý. Lidsky příjemná žena, ta naše paní ministryně. Vedle toho, co máme kolem sebe k mání, nebe a dudy.
Karierní systém, který má ocenit učitele, kteří doopravdy učí, a chtějí učit především. Nestojí o funkce...
Tedy já jsem se úplně vyvrátil na židli a musel jsem si pak normálně strčit hlavu pod studenou sprchu. A co učitelé, kteří se sami starají o svůj osobní, tedy odborný i pedagogický růst. Studují po nocích, připravují si novinky a pracovní materiály pro výuku, aniž by čekali, až si na ně někdo z těch jejich mamažerských vůdců vzpomene. Navrhuji, aby učitelům, u kterých ředitelství školy nebude schopno doložit svoji metodickou podporu, byla navýšena nadterifní složka platu nejméně o tři tisíce. To je tuším ta částka plánovaná pro třetí karierní stupeň.
V projevu paní ministryně jsem prozatím nezachytil informaci, na kterém poli si hodlá nechat vystavět pomník na věčné časy. Pokud jsem se nepřeslechl, pak si možná sám zatrhnu tipec.

Unknown řekl(a)...
31. srpna 2015 v 21:28  

Obávám se, že na inkluzi.
Jinak vystupuje sympaticky.

Nicka Pytlik řekl(a)...
31. srpna 2015 v 22:03  

Pokud jsem to pochopil správně, zaznělo, že se speciální školy neruší, ani tedy vzdělávací program, a že inkluzivní podpora má být směrována k těm dětem, jejichž rodiče si přejí, aby dětičky plavaly v hlavním vzdělávacím proudu. Aby jaksi netonuly.
Sledoval jsem bedlivě mimiku, gesta, intonaci... Podotýkám, že ani eduinen vycvičený superagent s právem kecat vyložené kraviny by nebyl schopen udržet se celou hodinu v plné kamufláži, nezbytné k mému ošálení. Jen pro ilustraci, k odhalení viníka nějaké školní nepřístojnosti mi stačí necelá minuta.

Jana Karvaiová řekl(a)...
1. září 2015 v 6:18  

Já se radši dívala na tu detektivku na prvním. Jsou dny, kdy na sledování dějů ve školství už nemám nervy. Tak jestli říkala toto (tedy třeba to o nerušení vzdělávacího programu) tak uvidíme. Nebo mlží, slova nic nestojí. znáte to - odvolávám co jsem odvolal, ...česká klasika v černobílém.

Unknown řekl(a)...
1. září 2015 v 8:22  

Všem kantorům přeji dobré vykročení do nového školního roku, hodně úspěchů v pedagogické práci, hodné a učenlivé žáky a spokojené rodiče.

Nicka Pytlik řekl(a)...
1. září 2015 v 8:30  

Obdobně přeji všem kantorkám.

tyrjir řekl(a)...
1. září 2015 v 11:00  

Na chodbě ministerstva školství bylo nalezeno mrtvé dítě. Vyšetřující policista šel přirozeně nejprve za ministrem a ten mu řekl
"K této věci Vám mohu říci jen jedno. Mám dva důkazy, že nikdo z ministerstva s tím nemá nic společného."
"O jaké důkazy jde ?" ptal se policista.
" Tak tedy zaprvé: Jde o normální zdravě narozené dítě. Na tomhle ministerstvu ještě nikdo nic, co by mělo hlavu a patu, během devíti měsíců neudělal."
"A ten druhý důkaz?"
"Jak jistě víte, dítě je produkt lásky. Na tomhle ministerstvu ještě nikdy nikdo nikomu nic z lásky neudělal."
Důkazy byly shledány důvodnými a vyšetřování bylo přeneseno jinam.

Tento vtip nám pověděl na přednášce z kvantové fyziky jeden ctihodný Pan Profesor, skutečná a uznávaná vědecká i pedagogická autorita ve svém oboru, v roce 1984. Vyslovil se přitom i k některým snahám i tehdy působících inovátorů pedagogické praxe přibližně v tomto smyslu: "Oni někteří z nich nikdy pořádně neučili. Popisují ale stohy papíru, jak správně učit. Důležité je znát především svůj obor a žáky a chtít, umět a moci se jim přiblížit. To, že učiteli nemá při výuce z kalhot koukat tkanička od podvlékaček, nebo to, že i v pedagogice rozhoduje přiměřenost a pořadí účelně volených operací, to snad ví každý. A pokud ne, je potřeba uvést stručný ilustrativní příklad: Každý například ví, že zaměníme-li pořadí operací Nadělat smetí a Zamést, vznikne nepořádek. Někteří pedagogičtí inovátoři to ale zřejmě nevědí." To byl konec srandy, nastoupilo znovu náboženství a Schrödingerovy rovnice nám po tom odlehčení šly lépe do hlavy...


V návaznosti na příspěvek Sypejte ptáčkům, v budoucnu se to vyplatí (http://www.ceskaskola.cz/2015/08/inkluze-se-nam-v-vyplati-klicova-je.html), na jehož některé otázky už paní ministryně myslím vcelku dobře částečně odpověděla, přeju ještě jednou paní ministryni, inovovanému MŠMT a všem jeho svěřencům dobrou mysl, pevnou vůli a štěstí při dalším putování za lepším vzděláváním.

Jiří Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.