ČŠI: Zveřejnění výsledků – výběrové zjišťování výsledků žáků 2015

čtvrtek 25. června 2015 ·

Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal dnes okomentoval výsledky letošního elektronického zjišťování výsledků žáků na úrovni 9. ročníků základních škol a 3. ročníků vybraných oborů středních odborných škol.


Ke stažení: Zjišťování výsledků žáků 2015 (482kB PDF)



6 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
25. června 2015 v 13:38  

ad přírodní vědy:

"Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala za slabé výsledky mohou tři hlavní věci. Jednou je úzké propojení přírodovědných předmětů s matematikou. Její výuka se soustředí spíš na teorii, ne na využitelnost v dalších předmětech.

Školy se pak také zaměřují hlavně na češtinu a matematiku, ostatní předměty zůstávají v pozadí. Třetí příčinou je pak to, že stále ve třídách převládá frontální výuka – učitel přednáší a školáci poslouchají. Málo se využívají moderní přístupy a nepodporuje se aktivita žáků, shrnul inspektor."


Tak hlavně, že má jasno. Frontální výuka - vymýtit a frontující učitele poslat na islámskou nebo ukrajinskou frontu eventuálně rovnou zastřelit.


Jiri Janecek řekl(a)...
25. června 2015 v 13:43  

A tohle stalo 2311 x 2.5 osobohodin? Nebo je nekde jeste nejaka jina zprava, ktera k necemu je?
Ale jako cteni je to maso...
----
Predpokladam, ze kapitola "Výsledky a jejich využitelnost" je 'o tom', k cemu je to dobre a ne pro koho... Krome toho, uz vidim, jak tech 6 % neuspesnych vyhodnocuje nejakou zpetnou vazbu. Myslim, ze uvazovat o upravach kurikularnich dokumentu se da i bez testu.
"Výsledky jsou dobře využitelné pro všechny účastníky vzdělávacího procesu, pro žáky, jejich učitele a ředitele škol jsou objektivizovanou informací umožňující reagovat na vzdělávací cíle a usměrňovat výuku tím směrem, kde jsou znalosti žáků nižší. Pro stát jsou výsledky žáků podkladem pro případné úvahy o úpravách kurikulárních dokumentů"


Zdeněk Bělecký řekl(a)...
25. června 2015 v 14:24  

Naši deváťáci se letos testovali třikrát. Zaprvé v pěti oblastech Kalibro, děláme tradičně a z vlastního zájmu. Zadruhé jsme byli vybráni do PISY. Zatřetí do testování ČŠI. Úroveň testů v tomto pořadí rapidně klesala (nemám nic společného s panem Botlíkem, nedělám reklamu, konstatuji fakta) a právě tak klesala motivace dětí nechat se testovat. Normální deváťáci přijatí na střední školy a už dvakrát otestovaní jen s velkým sebezapřením hledali důvod k nějakému snažení a celé testování bylo spíše o jejich loajalitě ke škole a k učitelům než co jiného. Výsledky jsou pro školu úplně k ničemu, stát vyhazuje stamilióny oknem.

Jirka řekl(a)...
25. června 2015 v 15:18  

Dlouho jsem přes ramena deváťáků nahlížet nevydržel. Měl jsem tu čest být průkopníkem inkluze v českých školách. S asistentkou učitele (speciální pedagožkou), upraveným rozvrhem a kuchyňkou uzpůsobenou pro výuku jsme snad těm našim čtyřem žákům pomohli vkročit úspěšně do následného vzdělávání. Moc nás "potěšila" empatie tvůrců testu, kteří žákům s integrací podle LMP ubrali počet otázek a náhodně vybrali (podle našeho soudu i výsledků spolužáků) jen "pár" těch nejtěžších. Dokud budeme dětem s hendikepem pomáhat tím, že jim jen "ubereme", do té doby bude jasné, že o lidi a jejich budoucnost tady vůbec nejde. Hádejte, jak to bude probíhat v běžných školách? Přesně podle tohoto mustru. Dnes je mnoho dětí už funkčně negramotných. Za pár let se i Marie Terezie v hrobě obrátí.

Petr Chaluš řekl(a)...
26. června 2015 v 13:43  

Cituji ze zprávy "Jen 25 % žáků 3. ročníku vybraných oborů SOŠ a 21 % žáků na úrovni 9. ročníku dosáhlo ve společné části testů dvoutřetinové úspěšnosti, a naplnilo tím požadavky očekávaných výstupů RVP ZV."

A mám k tomu otázku:
Očekávané výstupy RVP se dají testovat jedním testem? Ty věta výše je chybné zobecnění, výsledky dětí se nedají všechny testovat. A i kdyby se některé částečně daly, není zde vysvětleno, kdo a na základě jaké legislativy to určil, že právě 2/3 úspěšnosti (a právě v tomto testu a proč) jsou splněním očekávaných výstupů.

A další otázku: Toto testování dle zprávy bylo pro vybrané školy povinné, to znamená, že dětí a jejich rodičů se nikdo neptal, zda souhlasí s tím, že právě oni budou zařazeni do testování? I pokud účast byla anonymní je základní etikou všech výzkumů se zeptat na souhlas.

A otázku: Jaké záruky má škola s nízkým výsledkem v tomto testu, že jí ČŠI poskytne skutečně pomoc a ne trest? Pokud to bude vnímat jako ohrožení, průběh testu pak mohou školy usilovat ovlivnit, například nepřiměřeným tlakem na testované žáky apod.

Unknown řekl(a)...
27. června 2015 v 7:34  

25. června 2015 13:38

A pan školní inspektor mě dozajista poučí o tom, že s 30 žáky ve třídě se vskutku "dají dělat divy". Jsou to vskutku hrubě urážející žvásty. Učitele druhého stupně ZŠ asi právem nazývám "hrdiny naší doby".

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.