tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3790855000076332257..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: ČŠI: Zveřejnění výsledků – výběrové zjišťování výsledků žáků 2015AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61044454325953902212015-06-27T07:34:57.600+02:002015-06-27T07:34:57.600+02:0025. června 2015 13:38
A pan školní inspektor mě d...25. června 2015 13:38<br /><br />A pan školní inspektor mě dozajista poučí o tom, že s 30 žáky ve třídě se vskutku "dají dělat divy". Jsou to vskutku hrubě urážející žvásty. Učitele druhého stupně ZŠ asi právem nazývám "hrdiny naší doby".Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35635474175606849572015-06-26T13:43:58.015+02:002015-06-26T13:43:58.015+02:00Cituji ze zprávy "Jen 25 % žáků 3. ročníku vy...Cituji ze zprávy "Jen 25 % žáků 3. ročníku vybraných oborů SOŠ a 21 % žáků na úrovni 9. ročníku dosáhlo ve společné části testů dvoutřetinové úspěšnosti, a naplnilo tím požadavky očekávaných výstupů RVP ZV." <br /><br />A mám k tomu otázku: <br />Očekávané výstupy RVP se dají testovat jedním testem? Ty věta výše je chybné zobecnění, výsledky dětí se nedají všechny testovat. A i kdyby se některé částečně daly, není zde vysvětleno, kdo a na základě jaké legislativy to určil, že právě 2/3 úspěšnosti (a právě v tomto testu a proč) jsou splněním očekávaných výstupů. <br /><br />A další otázku: Toto testování dle zprávy bylo pro vybrané školy povinné, to znamená, že dětí a jejich rodičů se nikdo neptal, zda souhlasí s tím, že právě oni budou zařazeni do testování? I pokud účast byla anonymní je základní etikou všech výzkumů se zeptat na souhlas.<br /><br />A otázku: Jaké záruky má škola s nízkým výsledkem v tomto testu, že jí ČŠI poskytne skutečně pomoc a ne trest? Pokud to bude vnímat jako ohrožení, průběh testu pak mohou školy usilovat ovlivnit, například nepřiměřeným tlakem na testované žáky apod.Petr Chalušhttps://www.blogger.com/profile/10383261062222772476noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49613061225845573202015-06-25T15:18:13.042+02:002015-06-25T15:18:13.042+02:00Dlouho jsem přes ramena deváťáků nahlížet nevydrže...Dlouho jsem přes ramena deváťáků nahlížet nevydržel. Měl jsem tu čest být průkopníkem inkluze v českých školách. S asistentkou učitele (speciální pedagožkou), upraveným rozvrhem a kuchyňkou uzpůsobenou pro výuku jsme snad těm našim čtyřem žákům pomohli vkročit úspěšně do následného vzdělávání. Moc nás "potěšila" empatie tvůrců testu, kteří žákům s integrací podle LMP ubrali počet otázek a náhodně vybrali (podle našeho soudu i výsledků spolužáků) jen "pár" těch nejtěžších. Dokud budeme dětem s hendikepem pomáhat tím, že jim jen "ubereme", do té doby bude jasné, že o lidi a jejich budoucnost tady vůbec nejde. Hádejte, jak to bude probíhat v běžných školách? Přesně podle tohoto mustru. Dnes je mnoho dětí už funkčně negramotných. Za pár let se i Marie Terezie v hrobě obrátí.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15191187113230503972015-06-25T14:24:59.621+02:002015-06-25T14:24:59.621+02:00Naši deváťáci se letos testovali třikrát. Zaprvé v...Naši deváťáci se letos testovali třikrát. Zaprvé v pěti oblastech Kalibro, děláme tradičně a z vlastního zájmu. Zadruhé jsme byli vybráni do PISY. Zatřetí do testování ČŠI. Úroveň testů v tomto pořadí rapidně klesala (nemám nic společného s panem Botlíkem, nedělám reklamu, konstatuji fakta) a právě tak klesala motivace dětí nechat se testovat. Normální deváťáci přijatí na střední školy a už dvakrát otestovaní jen s velkým sebezapřením hledali důvod k nějakému snažení a celé testování bylo spíše o jejich loajalitě ke škole a k učitelům než co jiného. Výsledky jsou pro školu úplně k ničemu, stát vyhazuje stamilióny oknem. Zdeněk Běleckýhttps://www.blogger.com/profile/04674494846286607239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27873946960214765462015-06-25T13:43:00.652+02:002015-06-25T13:43:00.652+02:00A tohle stalo 2311 x 2.5 osobohodin? Nebo je nekde...A tohle stalo 2311 x 2.5 osobohodin? Nebo je nekde jeste nejaka jina zprava, ktera k necemu je?<br />Ale jako cteni je to maso...<br />----<br />Predpokladam, ze kapitola "Výsledky a jejich využitelnost" je 'o tom', k cemu je to dobre a ne pro koho... Krome toho, uz vidim, jak tech 6 % neuspesnych vyhodnocuje nejakou zpetnou vazbu. Myslim, ze uvazovat o upravach kurikularnich dokumentu se da i bez testu.<br />"Výsledky jsou dobře využitelné pro všechny účastníky vzdělávacího procesu, pro žáky, jejich učitele a ředitele škol jsou objektivizovanou informací umožňující reagovat na vzdělávací cíle a usměrňovat výuku tím směrem, kde jsou znalosti žáků nižší. Pro stát jsou výsledky žáků podkladem pro případné úvahy o úpravách kurikulárních dokumentů"<br /><br /><br />Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87260068248263206272015-06-25T13:38:12.898+02:002015-06-25T13:38:12.898+02:00ad přírodní vědy:
"Podle ústředního školního...ad přírodní vědy:<br /><br /><i>"Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala za slabé výsledky mohou tři hlavní věci. Jednou je úzké propojení přírodovědných předmětů s matematikou. Její výuka se soustředí spíš na teorii, ne na využitelnost v dalších předmětech.<br /><br />Školy se pak také zaměřují hlavně na češtinu a matematiku, ostatní předměty zůstávají v pozadí. Třetí příčinou je pak to, že stále ve třídách převládá frontální výuka – učitel přednáší a školáci poslouchají. Málo se využívají moderní přístupy a nepodporuje se aktivita žáků, shrnul inspektor."</i><br /><br />Tak hlavně, že má jasno. Frontální výuka - vymýtit a frontující učitele poslat na islámskou nebo ukrajinskou frontu eventuálně rovnou zastřelit.<br /><br /><br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.com