Digitální technologie generace Web 2.0 poskytují pedagogům mnoho možností, jak zlepšit komunikaci, produktivitu výuky a sdílení ve třídě. Australan Matt Bower ve svém článku přináší typologii technologií Web 2.0 využitelných pro vzdělávání a poukazuje na to, že učitelé obvykle nevyužívají poskytované možnosti v plné šíři.
Studie identifikuje 212 technologií, které dělí do 37 typů v následujících 14 skupinách:
- textové,
- obrazové,
- audio,
- video,
- nástroje pro multimodální tvorbu,
- storytelling,
- tvorba webových stránek,
- organizace vědomostí a sdílení,
- datová analýza,
- sledování časové linky,
- 3D modelování,
- hodnocení,
- sociální sítě,
- nástroje pro synchronní kolaboraci.
Článek obsahuje mnoho odkazů na jednotlivé digitální nástroje.
Zdroj:
educause.edu
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat