Faktická správnost výkladu je kontrolována učiteli. Výhodou lekcí vytvořených žáky je vysvětlování látky z pozice někoho, kdo musel sám nejprve látku pochopit, zasadí ji do příběhu nebo najde analogie relevantní pro další žáky. Zakladatelky Club Academia aktivně hledají přispěvatele a uvádějí, že nejlepšími autory nejsou vynikající žáci, ale ti, kteří musejí sami pracovat na zvládnutí látky, vytrvají a jsou nadšení, že mohou sdílet svou cestu k porozumění.
V jiné kalifornské škole učitel Middle school (odpovídá 2. stupni ZŠ) E. Marcos spravuje stránku Mathtrain, kam žáci umisťují svá videa k výuce matematiky, za která mohou získat i body navíc v hodnocení. Žáci si při tvorbě videa lépe utřídí látku, snaží se také odvést co možná nejlepší práci, protože vědí, že bude posuzována nejen učitelem, ale i jejich spolužáky (o Mathtrain více zde).
O výuce prostřednictvím videolekcí více spomocnik.rvp.cz.
Zdroj: Mind/Shift

0 komentářů:
Okomentovat