Opakování ročníku na prvním stupni sníží až o 60 % pravděpodobnost, že žák dokončí střední školu. V zemích OECD opakoval ročník alespoň jednou před dosažením 15 let každý osmý žák, u žáků ze sociálně a ekonomicky znevýhodněného prostředí to však byl každý pátý. I u žáků s obdobnými vzdělávacími výsledky je pravděpodobnost opakování ročníku jeden a půlkrát vyšší v případě žáků ze sociálně a ekonomicky znevýhodněných rodin. Efektivnější je věnovat žákům, kterým hrozí propadnutí, více pozornosti a času, případně přizpůsobit výuku jejich možnostem.
Zdroj: OECD

3 komentářů:
Efektivnější je věnovat žákům, kterým hrozí propadnutí, více pozornosti a času, případně přizpůsobit výuku jejich možnostem.
1. Kdo se po dobu, kdy se učitel věnuje propadajícím, bude věnovat těm ostatním?
2. Kdo zaplatí učitelům případné doučovací aktivity po ukončení řádného vyučování?
3. Jak bude výuka přizpůsobena možnostem těch, kteří se připravují doma s rodiči, jsou pilní a svědomití, nebo jen mají dostatek talentu.
Každý asi chce pro svoje dítě to nejlepší, ale pokud se začne tempo a možnosti výuky přizpůsobovat podprůměrným, budu nucen pro svoje dítě hledat jinou školu, možná pejorativně zvanou elitářskou.
To jsou zase blaboly.
"Opakování ročníku na prvním stupni sníží až o 60 % pravděpodobnost, že žák dokončí střední školu."
Ale no tak! Takže podle logiky autora těchto blábolů, je propadnutí na 1. stupni příčinou toho, že žáci nedokončí SŠ. A není to náhodou tak, že propadnutí na 1. stupni a nedokončení SŠ jsou následky, jejichž příčina je zcela jednoduchá: mentální nedostatečnost žáků?
Okomentovat