Přečtěte si: Romské děti už nebudou umísťovány do speciálních škol

čtvrtek 19. září 2013 ·

Nový školní rok začal teprve před pár týdny, přesto na některých místech rodiče školu prvňáčkům narychlo mění. Vadí jim velký počet romských dětí, které podle nich ostatní žáky ve výuce brzdí.


Z článku Kateřiny Ctiborové a Marka Nečiny v Denik.cz vybíráme:

V příštích letech by se tyto neshody a drobné protesty mohly týkat více škol, ministerstvo školství totiž připravuje vyhlášku, kterou chce zpřísnit pravidla pro zařazení dětí do speciálních škol. Ty jsou určeny zejména dětem se zdravotním postižením. Podle odhadů do takových škol dochází až třetina Romů, kteří většinou postižení nejsou. Podle odborníků na lidská práva je to zbytečné, oddělení navíc negativně podporuje diskriminaci.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
19. září 2013 19:33  

S klukem chodili do prvni tridy dva cigani. Katastrofa.
Jeden uz je ve zvlastni a druhy propadl.

Vetsina ciganu je postizena, takze do zvlastnich skol patri. Jsou postizeni naprostym nezajmem rodicu a v dusledku toho jsou opozdeni a zaostali. Prvni trida neni na to, aby ucila male cigany zakladnim navykum.

(Ono to plati i pro bile zaostale, ale tech je tak male procento...)

Pytlik Blaha řekl(a)...
19. září 2013 21:30  

A už je to tady zase.
Mám velmi silný pocit, že nemálo spoluobčanů je proti svojí svobodné vůli kastováno různými samozvanými ochránci lidských práv a dokonce i státními orgány podle barvy svojí pleti a způsobu života. Rád bych připomněl, že k romské národnosti se při posledním sčítání lidu přihlásilo 13 150 občanů a to ještě většinou v kombinaci s jinou národností.
Stále se zabývám otázkou, odkud se berou ty číselné přehledy, kdo je kde. Znamená to snad, že se někde vedou přehledy o tom, kdo je kdo? A kdo určuje, kdo je kdo? A podle čeho?
V našem jihočeském okrese žije stejný počet Poláků jako Romů. Co vím, tak nejméně dvě procenta místních Romů má vysokoškolské vzdělání a učí informatiku na gymnáziu. Polák ani jeden.

A naprosto zásadní otázka: co říkají romští rodiče na to, že jejich dětem už nebude v takové míře poskytována speciální péče ve velmi přívětivých vzdělávacích podmínkách?

Anonymní řekl(a)...
19. září 2013 22:16  

19. září 2013 21:30

Taky se rád naučím a budu používat metodiku určování kdo je a kdo není jiné barvy pleti (zavání to totiž tasismem). Kde se tyto čísla berou? Já opravdu nedokáži rozeznat kdo je kdo. Je mi úplně jedno zda je černý, bílý, žlutý. Důležité je to, zda je nebo není vzdělavatelný. Dokážu si představit obrovský tlak na pracovníky PPP, rodiče a učitele. Ignorant

Pytlik Blaha řekl(a)...
19. září 2013 22:39  

To tasismem nezavání, pane Ignorante, to tasismus je.
A děkuji Vám za obohacení odborné terminologie o nový a moderně libozvučný pojem. Jestli dovolíte, rád bych se stal jeho nadšeným propagátorem.

Anonymní řekl(a)...
19. září 2013 23:26  

Dnesni Jilkova, to byla taky sila. Nakonec za vsechno muze "majorita" a chudaci cigani nemuzou za nic, ani za ty vybydleny byty ne.

Co maji delat, kdyz se na ne ten radiator tak smeje na zdi...

Toto nemuze skoncit dobre. Je to horsi jak za socialismu, pravda se nesmi rikat ani o ciganech, ani o deckach, ktery se nechcou ucit, je to des, je to des.

Anonymní řekl(a)...
19. září 2013 23:45  

Multikultura v současném podání je mrtvý produkt. Jak situaci řešit nám dozajista nabídnou politici před volbami. Už se těším. To bude slibů na všechny strany. A po volbách?
Ignorant

Anonymní řekl(a)...
19. září 2013 23:50  

V jisté anketě s touto tématikou se hledaly nebílé děti ve škole různými metodami (tuším, že tehdy byl ministrem školství Liška). Tehdy přijeli dva hoši od moře a já nevěděl do které kolonky je zařadit. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
20. září 2013 0:09  

Nejvíc z celé Jílkové se mi líbil strejc vlevo (Rom): "No musíte pro ně něco udělat!" "A co, no řekněte" (dí Jílková).
"No donutit je musíte!"
To jako romské rodiče, aby lépe vychovávali své děti. Myslím, že toto by si náš stát měl velmi, ale velmi vzít k srdci a začít ihned s donucovací metodou. Konečně slovo chlapa.

Anonymní řekl(a)...
21. září 2013 21:04  

Chudáci romské děti. Ve zvláštní škole jich bylo ve třídě málo a mohl se jim někdo věnovat, aby dohnaly handicap. V celé třídě na ně nikdo nebude mít čas. Učitel nemá šanci řešit a vysvětlovat učivo žákům, kteří nestačí.Blbí budou všichni, ale ušetří se učitel.
Proč nikdo nepublikuje výzkum, který dokazuje, že děti v inntegrované třídě norální s postiženými vykazují lepší výsledky, než, když jsou děti chytřejší a opožděnější odděleny v různých třídách? Vždyť by to mohlo být zveřejněno na těchto stránkách. Autor takové studie by byl slavný a citován všude. Já si takovou studii chci přečíst!!! Existuje vůbec?
Mám obavu, že jediná studie, která se tohoto týká je studie ekonomická, která tvrdí, že když žáky rozdělíte do dvou tříd bude to dražší.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.