Dopis náměstka ČŠI Ondřeje Andryse ve věci šetření počtu romských žáků

úterý 24. září 2013 ·

"Dovoluji si Vás zdvořile upozornit, že v případě že tento dotazník nevyplníte, bude do Vaší školy vyslán inspekční pracovník České školní inspekce, který provede šetření přímo na místě tak, aby byla zajištěna 100% návratnost, a tudíž i validita a relevantnost sbíraných dat. I v tomto případě však bude odpovêdnost za zodpovëzení otázek na Vás."


16 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
24. září 2013 17:55  

Již dlouho tvrdím, že ČŠI je instituce demokratické společnosti nehodná. Působení inspektorů na školách bývá až směšné a stupidní, stejně tak, jako inspekční zprávy, které inspektoři opisují jednu od druhé a druhou od první.

Kontroluje snad někdo podobným nedůstojným způsobem lékaře v ordinacích, jak léčí, či řidiče autobusů, jak řídí?

Anonymní řekl(a)...
24. září 2013 20:08  

To jste vystihla přesně. Arogance "zdvořilého vyhrožování.

andr řekl(a)...
24. září 2013 22:49  

Je vubec mozne, aby mohl kdokoliv beztrestne pozadovat po rediteli skoly v nasi spolecnosti zpracovani takoveho materialu? Co jej k tomu ma opravnovat?

Na okraj: je si autor vedom nesplnitelnost pozadavku? - to si opravdu dotycny mysli, ze se ucitel bude vyptavat deti, k jake narodnosti se hlasi?

Unknown řekl(a)...
24. září 2013 23:11  

A to se nenajde ředitel, který by tyhle lidi prostě poslal do prdele?

Nicka Pytlik řekl(a)...
24. září 2013 23:45  

ze se ucitel bude vyptavat deti, k jake narodnosti se hlasi?

Ne učitel, ale výlučně osobně ředitel, a nemusí se ptát dětí, za koho sebe považují, ale může se klidně ptát dětí, za koho považují někoho jiného.
Čím déle to čtu, tím jsem zděšenější. Především se to má opakovat každý rok. A pak ta šílená definice. Představte si, že je člověk někam zaškatulkován podle toho, za co jej považuje jeho okolí a to dokonce na základě domněnek. To jako že, když někdo provozuje cikánskou muziku, je cikán? A co třeba takový europoslanec Falbr, který podle mojí domněnky vykazuje antropologické znaky Tatara? A co je to za definici, která připouští průnik i sjednocení obou podmínek (a/nebo). Vnímá vůbec někdo ze školní inspekce ten rozdíl? To si mám vybrat? Kdy co?
Jak daleko má "Akční plán opatření pro výkon rozsudku" třeba od "Konečného řešení české otázky" zejména v tezi "Bude proveden soupis Čechů v rasově národnostním smyslu"?
V tom připadě mne, člověka Pytlika Blahu, vy, pitomci z definičního ministerstva kouzel, přebírajícího ministerstva předpodělanosti, schvalující velevážený právní ochránče a akční ústřední inšpektórský náměstku považujte za romskou žákyni.

Nicka Pytlik řekl(a)...
25. září 2013 0:07  

A to ještě na praktické ředitele, coby odborníky na skutečné či domnělé antopologické, kulturní nebo sociální indikátory vyrazí namátková kontrola. Představte si ty chudáky, kterým se někdo nepřizná, že se považuje za Roma. Kovaní inšpektorští kraniologové přeměří dětem nadočnicové oblouky, bědného ředitele usvědčí a v poutech poženou až do Štrasburku.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
25. září 2013 1:08  

"A to se nenajde ředitel, který by tyhle lidi prostě poslal do prdele?"

KDE žijete? Myslíte, že školy jsou OpenSource?

vstek řekl(a)...
25. září 2013 6:50  

Jsem zvědav, jak to sčítání Romů pan inspektor letos pojme. Pokud zavelí:"Romové vztyk, odchod pracovat na zahradu!", tak jsme v pohodě. Pokud ale vyhlásí, že Romové fasují notebooky, tak se zvednou všichni a půjdou se zapsat dvakrát.

Nicka Pytlik řekl(a)...
25. září 2013 11:12  

Myslíte, že školy jsou OpenSource

No právě že zcela "otebřený zdroj" informací podle mého nejsou. Ono se i v běžné školní praxi pracuje s poměrně citlivými daty, a proto je nutné s nimi i citlivě nakládat. Natož pak ve speciálních školních zařízeních.
Možná, že nám zanedlouho eu stanoví poměr děvčat a chlapců ve třídě a výši průměrného intelektu žáků s předepsaným zastoupením všech stupňů škály. Časem se bude vykazovat, kolik žáků se považuje za hloupé, nebo kolik žáků je významnou částí svého okolí za hloupé považováno na zakladě domělých indikátorů hlouposti.
Chci věřit, že se orgány činné ve státní správě nebudou při formulování definic dívat do zrcadla.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
25. září 2013 11:44  

Vy bohužel mícháte různá "demokratická" pravidla a problém s cikány.
Po několikáté odkazuji na Vaši gymnaziální praxi, díky níž tady salónně a vtipně glosujete problémy okolo této skupiny lidí.

Pokud byste byl účasten na nižším stupni nebo jako rodič nebo oboje, tuhl by Vám úsměv na rtech.

Nicka Pytlik řekl(a)...
25. září 2013 13:16  

vtipně glosujete problémy

Mrzí mne, že je v tomto ohledu moje rozhořčení nad postupem státní správy ve školství možné vnímat i tímto způsobem.
V našem sčítacím okrsku je nás celkem čtyřicet šest, kteří se považujeme za Romy. Je to naše svobodná volba. Až vás ale významná část vašeho okolí bude považovat za někoho jiného, než se považujete vy sám, a zapíše vám to do nějaké databáze, možná že na problém nahlédnete poněkud jasněji, pane anonymní z 21:30.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
26. září 2013 1:20  

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/314337-na-slovensku-zije-ctyrikrat-vic-romu-nez-uvadely-statistiky.html

Nahledat muzeme jak chceme, muzeme pred problemem zavirat oci nebo strkat hlavu do pisku (nekomu do riti, to je vcelku jedno).

Faktem je, ze problemy s romskou (zatim) mensinou jsou vetsi a vetsi.
Pokud ze zasady nevim ceho odmitneme vubec zjistit, pred cim vlastne stojime, neskonci to dobre. Bude obcanska valka (jestli se nepodari nejaka globalni katastrofa).
Az jich bude nepocitane pane Blaho, obavam se, ze tak korektni jako my ted oni nebudou a budem zrat travu vsichni.

poste.restante řekl(a)...
26. září 2013 2:08  

Az jich bude nepocitane pane Blaho, obavam se, ze tak korektni jako my ted oni nebudou

On někdo brání majoritnímu obyvatelstvu, aby mělo děti a věnovalo se jejich výchově?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
26. září 2013 6:39  

Uz to pisete taky pozde, tou otazkou mirite mimo. Majorita deti prece jen jakz takz deti vychovava. A ze jich nema po osmi? To prece neni nutne chyba.

poste.restante řekl(a)...
26. září 2013 22:27  

Majorita má dětí po jednom, maximálně po dvou. Aby populace nevymírala, je nutné mít na jednu ženu ve fertilním věku průměrně 2,1 dítěte. Realita? Kolísá to mezi 1,3 - 1,6. Prý je to moc velké finanční břemeno - mít děti.
Říkám si, že předkové to asi moc neřešili. A také neměli problémy s nerovnováhou bilance průběžného důchodového účtu.
A že majorita děti vychovává? Vyprávějte o tom učitelkám na základkách. Pravda, některé exempláře z minority jsou na tom s výchovou ještě hůře. Ale rozdíly se stále více stírají.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
26. září 2013 23:00  

Ucim na zakladni skole. Muzeme se bavit o rozdilech mezi X***ritami, mam tam zaky obou...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.