Miluji chytré řeči „ostřílených“ podnikatelů a managerů, kteří si stěžují na to, že z vysokých škol vycházejí absolventi, kteří nic neumí a musejí je vše učit. V zásadě tím ale neříkají nic o našich vysokých školách, ale o sobě. Prvně to, že nemají peníze na kvalitní pracovní sílu (nebo za ni nejsou ochotni platit). A za druhé to ukazuje, že taková společnost není schopna pracovat se studenty a vychovávat si z nich budoucí zaměstnance, kteří pro ně budou chtít pracovat i po vysoké škole.
Z článku Petra Němce v Blog.RESPEKT.cz vybíráme:
Kdyby zaměstnavatelé byli co k čemu, tak si nestěžují, že nejsou absolventi, co zapadnou přesně do jejich podniku, protože to ani nejde, ale snaží si je vychovat ze studentů. Nabízet práci studentům, kteří ji mnohdy vezmou i za mrzký peníz, a snažit se je vychovat a naučit dle svých potřeb, aby mohli studenti jako čerství absolventi začít pro ně pracovat na plný úvazek a být od začátku maximálně užiteční. Bylo by to prospěšné pro studenty i školy. Student co pracuje v oboru vidí na hodinách problémy jinak, umí položit zajímavou otázku, která by jiného nenapadla. Tím prospívá sobě, kolegům i škole. Student může navíc psát diplomovou práci, která bude užitečná právě pro jeho zaměstnavatele.

Přečtěte si: Nechybí dobří absolventi, ale dobří zaměstnavatelé
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
46 komentářů:
Petr to napsal naprosto přesně.
Pavel
Víte, není to tak jednoduché takhle to říci. Několik mých známých i příbuzní zaměstnali absolventy nebo mladé po pár letech po škole a je zarážející, jak hrozně špatná byla jejich kvalita - všeobecně. Nejedná se o konkrétní úkoly, k nimž samozřejmě musí získat praxi a zapracovat se. Ale od pracovníka se očekává jednak že umí číst, psát a počítat trojčlenku, jednak že mu není zatěžko poslechnout, když se od něj chce, aby něco dělal jinak, než on si myslí, že je správně. O ne-schopnosti mladých ročníků přizpůsobit se požadavkům dříve zcela běžným ba hluboce podprůměrným v náročnosti a o mnoha dalších překvapivých kvalitách absolventů maturitních oborů, by se daly psát scifi story. Kdo nevěří, ať to zkusí, a pak mluví.
A to ja zase verim.
Odpovednost za sve vysledky, vytrvalost, pracovitost - to vse je momentalne na zakladnich skolach NAVZDORY odporu ucitelu potlacovano vedenim skol a CSI.
Odpovednost.., vytrvalost, pracovitost
CHA! Dnes, nemáte-li na dvou stranách pedagogického textu patnáckrát slovo "moderní", a desetkrát "metoda" a "konkurenceschopnost", tak se tím nikdo nezabývá. Že k mistrovství vede cesta jen přes pot a slzy nikoho nezajímá. Tedy ve školství určitě ne.
Včera, tuším, byla v televizi reportáž, jak se jakési naše lyžařky připravovaly na stadióně na příští sezónu. Skákaly tam přes kužele a tahaly za sebou břemena. Dětičky dnešní a zdejší by se především pídily po tom, k čemu že jim to bude, asi tak.
Že jen dlouhodobé opakování základních technik vede k umění, vědí právě jen ti umělci i v oblasti sportovních aktivit.
Nakonec, v článku výše je uputávka na Abaku. Možná zábavná, ale jen jiná forma standardní metody učení se kvalitnímu výkonu. Hodiny a hodiny aktivit, od základů k pokročilým technikám, soutěže, výhry i porážky, dřina. Hodiny a hodiny...
Je to jenom jiná forma tisíce let známé a osvědčené metody.
To, že jsme se vzděláním v řiti, už prohlašovali před deseti lety zástupci takových firem, jako je Microsoft, IBM, GM.... Autor článku by se měl sebrat a ty své bláboly přednést u těch firem... :-) Skutečnost je taková, že maturant neumí procenta, trojčlenku, neumí vnímat mluvené slovo. Já si jako zaměstnavatel připadám, že ti absolventi snad ani česky nerozumí... A spolehlivost? Hahaha! A kde je příčina? Ve vedeních škol. Vedení škol je úžasně zkorumpované. Školy jsou často zašívárnou pro neschopné "učitele" a zkorumpované ředitele... podporované zřizovatelem. Stačí si přečíst, co píší maturanti o způsobu vypracování státních maturit...
Naše představa, že gymnazista a poté vysokoškolák je na určité úrovni je zcestná. Absolvent gymnázia byl před 30 lety na úrovni dněšního bakaláře. Dnešní maturant je sotva na úrovni solidního deváťáka z před třiceti let.
Školy drasticky snížily laťku, zaměstnavatelé jen trochu. Chtělo by to evropskou směrnici o právu absolventů na vlídné zacházení.
V.Š.
Jak který a jak kterého. A jak v čem. Vaše hospodské řeči nemění nic na tom na co poukazuje Petr Němec. Přečtěte si znovu jeho celý článek. Pavel
Upozornuji, ze to neni jen v reditelich. Je to ve financovani podle zaku - tady mam skarede znamky, jdu jinam.
A je to take prosazovano silou od CSI, ktera narizuje skolam, aby zak uspel (tedy nepropadl) za kazdou cenu - vic je nezajima.
Dale - vetsina se dostane kam chce,k chybo jakakoliv motivace vlivem konkurence u prijimacich zkousek.
13. června 2013 22:03
Absolutně nelze srovnávat studenta gymnázia před 35 lety (po vyjmutí ideologického balastu té doby) s těmi dnešními. Je opravdu vidět ona nekvalita tam nyní odcházející. Sledoval jsem taktéž maturitní výsledky od Cermatu. Výsledky posledních zhruba 50 gymnázií jsou alarmující. Ignorant
Čtu si na stránkách ČŠ po delším čase. Smutný to je všecko, bezmoc. Připadá mi všeobecně, že nikdo nikomu NENASLOUCHÁ - většinou. Opačného názoru člověk je seřván, ač při správném naslouchání by šlo posbírat názory ze všech stran a poté učinit nějaký rozumný krok vpřed. Pokud není tvůrčí komunikace, vzájemné naslouchání a pochopení, není možný žádný pokrok. Učitel v terénu toto ví. Pokud svým pedagogickým úsilím /uměním/ přesvědčí své žáky ke spolupráci a nastane souznění, vzájemné naslouchání a akceptace, výsledky se dostaví. SPOLUPRÁCE! Totéž by mělo fungovat i v ostatních vztazích. Učitel - ředitel. Učitel - ředitel - ostatní vedení. Mám pocit, že všude je parta hluchejch. Samé ukazováky - ty za to můžeš! Toto k ničemu nikdy nevedlo a nevede. Co tak zkusit vzít pedagogické dovednosti do hrsti a hledat způsob, jak "vychovat" zúčastněné strany k dialogu /já vím, možná nemožné - ale třeba by to šlo - pokud by byla jednota mezi učiteli/. Možná zřídit něco ve smyslu mediační služby. A uvědomit si, že by mělo jít všem o totéž. Ministerstva, ĆŠI a další teoretikové by nemohli existovat bez učitelů /koho by buzerovali, že?/. Teoreticky by učitelé bez vedení taktéž nemohli existovat - ale nebylo by to zcela pravdivé. Pravdou ovšem je, že by učitelé nemohli bez vedení být součástí - zaměstnanci systému školství, státu. Přirovnání: povoz, kočí, kůň, náklad. Povoz má nějakou nosnost, musí se udržovat - nakládat přiměřeně nosnosti a kvalitám povozu = odpovídá kočí - kočí se musí o koně řádně starat, dát mu nažrat, být k němu vlídný, dávat mu srozumitelné povely, nechat ho i odpočívat, jinak si může náklad a povoz táhnout sám. Pokud kočí nezajistí dobrou péči o povoz, koně i náklad, může své povoznictví zabalit. Blbej kočí si pak může svůj povoz použít leda tak k topení a koně prodat na jatka.
"Absolutně nelze srovnávat studenta gymnázia před 35 lety (po vyjmutí ideologického balastu té doby) s těmi dnešními. Je opravdu vidět ona nekvalita tam nyní odcházející."
To, co tvrdíte, takhle obecně, je naprostý nesmysl.
Já jsem ve Vámi uváděné době maturoval právě na gymnáziu a současné maturanty znám také velmi dobře.
Ale z Vašich předchozích příspěvků je mi Váš postoj jasný a nemíním plýtvat silami na nějakou argumentaci.
"Sledoval jsem taktéž maturitní výsledky od Cermatu. Výsledky posledních zhruba 50 gymnázií jsou alarmující."
Prosím o odkaz na data, z kterých jste čerpal. Jinak jsou to bohužel opět jenom hospodské řeči.
Ale on to asi bude, jako obvykle, problém, že?
Pavel
"Absolutně nelze srovnávat studenta gymnázia před 35 lety (po vyjmutí ideologického balastu té doby) s těmi dnešními. Je opravdu vidět ona nekvalita tam nyní odcházející."
Milý Ïgnorante, mohl byste mi vysvětlit, jak jste na to přišel? Já jsem maturoval před 34 lety na gymnáziu, nyní na stejném typu školy učím. Rozhodně nepozoruji, že by dnešní žáci byli horší, než jsme byli my.
Vy jste gymnaziální učitel a máte svůj názor podpořen vlastní zkušeností, nebo jste to jenom někde slyšel, či si to pouze myslíte? Čekám spolu s Pavlem na vaši odpověď.
tlumočník
Například:
aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/.../stredni-skoly-vysledky-maturit
Vám připadá úspěšnost na gymnáziích do 75% normální?
"Já jsem maturoval před 34 lety na gymnáziu"
Pravdou asi bude , že tehdy uměl každý absolvent gymnázia základní počty (procenta, trojčlenku, početní operace se zlomky, algebraické výrazy, kombinatoriku, funkce,...). Jste Pavle a tlumočníku přesvědčeni o tom, že tyto základy zvládá většina současných absolventů? Ignorant
musejí je vše učit
Mají titul Ing., ale v praxi jsou naprosto nepoužitelní. Použitelný je tak jeden z deseti.
Vidím, že někteří diskutující mají písek až za ušima.
15. června 2013 8:41
Stačí bohatě písek v očích. Viz. člověk, který držel v resortu školství Dobeše 2 roky. To proto, aby nepřišel o koryto předsedy vlády. Za tu dobu došlo k rozkladu toho co ještě fungovalo.
"Pravdou asi bude , že tehdy uměl každý absolvent gymnázia základní počty (procenta, trojčlenku, početní operace se zlomky, algebraické výrazy, kombinatoriku, funkce,...). Jste Pavle a tlumočníku přesvědčeni o tom, že tyto základy zvládá většina současných absolventů?"
Hm..., to slůvko "asi" je velmi, velmi důležité! Tudíž se není o čem bavit a až vůbec nelze něco tvrdit. A o dojmech bychom tu mohli vést spor donekonečna.
Ano, jsem přesvědčen, že většina absolventů gymnázií zvládá základy středoškolské matematiky.
Je možné, že dnes děti v průměru asi neumějí tolik z matematiky jako dříve, ale ony zase umějí jiné věci, které jsme nemuseli umět my starší. To, že žáci toho umějí čím dál méně se říká už od nepaměti. Pokud by to byla pravda, blížily by se naše znalosti limitně nule a naše společnost by už dávno neuměla ani číst, psát a počítat.
Žáci nejsou o nic horší než Ti před x lety. To platí obecně.
Jo, že máme zejména na SOŠkách a učebních oborech s maturitou žáky, kteří nezvládají to co ti, kteří tam byli v minulosti, to je jiný problém!
Vraťte se k počtům SOŠ, nebo přesněji k podílu žáků na SOŠ, před 35 lety a uvidíte ten zázrak!
Pavel
PS: S tím odkazem na data jste pane Ignorante nezklamal!
PSS: Pro toho kdo poslal ten odkaz na aktualne.cz: Uff, zkuste si přečíst diskusi k těm výsledkům pod článkem. Je zbytečné ji sem opisovat.
Z pohledu učitele základní školy: dnes odcházejí na G výrazně slabší žáci - a ve větším počtu - než před pětadvaceti lety. Gymnázií je několikanásobně více než do roku 1989. Výsledek je jasný. Bohužel.
Pane, prosím, dřív než zase někam něco napíšete, podívejte se na nějaká oficiální čísla. Podíl dnes odcházejících žáků na gymnázia je jen nepatrně větší než před rokem 1989. Celkově tam chodí žáků méně než před revolucí. Nemáte pravdu.
Zato se zásadně zvýšil podíl žáků nastupujících na SOŠ.
Pavel
"Podíl dnes odcházejících žáků na gymnázia je jen nepatrně větší než před rokem 1989."
Muzete prosim napsat odkaz, odkud cerpate?
Taky Pavel
Tady
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CEIQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.msmt.cz%2Fuploads%2Fsoubory%2Fstredni%2FKTSeznam_indikatoru_priloha1.pdf&ei=oPS8UfjgF8Wt4ATCwYDQCg&usg=AFQjCNF1B8TXB6s1IlY5sqjfoCHKGko4qg&bvm=bv.47883778,d.bGE&cad=rja
je vcelku pěkně vidět, že podíl gymnázií spolu s lycei narustá. Léta 1999 - 2006
16. června 2013 1:21
Ale toto pan Pavel nikdy nepřijme a nepochopí. Jen by mě zajímalo to, zda pan Pavel zahrnuje do svých statistik i "moře nově narozených soukromých gymnázií". Jen v mém okolí vím o pěti. Navíc přibyly i dvě státní. Ty původní samozřejmě zůstaly. Tím vůbec neříkám, že mám něco proti čtyřletým gymnáziím. Spíše se jako středoškolský učitel vymezuji proti osmiletým. Ideálním stavem by bylo jedno osmileté pro skutečně nadané děti zhruba v hranicích současných okresů. pro Pavla: "jen pro skutečně nadané".
Pan Pavel si lže do vlastní kapsy. Už na jedné z diskuzí v minulosti přesvědčoval ostatní o tom, že za poklesem kvality SŠ stojí výhradně SOŠ, protože tam narostl procentuální podíl žáků, zatímco u gymnázií ne, tudíž si uchovala svojí úroveň. Za sebe můžu říct, že tomu tak není. Kvalita klesla na všech typech SŠ, gymnázia nevyjímaje. Ono to ani jinak logicky nemůže být. Vzhledem k omezenému výběru se na gymnázia dostanou i ti, co by tam neměli co dělat, to vám potvrdí snad každý učitel ze ZŠ. Pak si je škola drží zuby nehty. A co jednou peklo schvátí, to už nenavrátí - aneb další námět na pohádku o financování škol podle počtu žáků.
Naprostý souhlas.
Dřív jsme se divili, že gympl berou z naší základky trojkaře, dnes už berou s přehledem i čtyřkaře, navíc líné jako vši. Na SOŠ s maturitou už nám míří i propadlíci. Jenže tam nedorazí, skutečně je nechávám propadnout, bo se na to to už nemůžu dívat.
No, pánové pěkně jste se do mě pustili. I lhářem jste mě nazvali.
Bohužel všechen ten Váš křik Vás jenom usvědčuje z toho, že o skutečných číslech nic nevíte. Buď lžete schválně nebo tak činíte v nevědomosti pod vlivem médii a svých dojmů. Bohužel.
Já tvrdím:"Podíl dnes odcházejících žáků na gymnázia je jen nepatrně větší než před rokem 1989. Celkově tam chodí žáků méně než před revolucí. Zato se zásadně zvýšil podíl žáků nastupujících na SOŠ."
A za tím si stojím!
Úplně mě fascinuje, že mi to někdo chce vyvrátit uvedením zdroje, který zcela jasně říká to samé co já. Viz: Anonymní 16. června 1:21, který asi neumí číst.
V tomto zdroji je na str. 18 zcela jasně napsáno:
"Z obrázku je patrné, že za nárůstem podílu nově přijatých do oborů vzdělání všeobecného vzdělávání stojí především nárůst přijímání do oboru vzdělání lyceum. Podíl nově přijatých do oboru vzdělání gymnázium sice v některých krajích v posledních letech narostl (...), v jiných krajích (především v českých krajích) zůstává víceméně
stabilní (...)".
Z grafu na této straně je zcela zřejmé, že nárůst podílu žáků přijímaných do gymnázií mezi lety 1999 a 2006 je cca 1% z 18 na 19%!
Nebo další zdroj:
Vývoj podílu gymnazistů v populaci po roce 1989
Od roku 90/91 do 2007/8
Gymnázia z 16% na 20% (včetně víceletých)
SOŠ z 27% na 42% !!!
SOU s maturitou z 5% na 8%
SOU bez maturity z 52% na 30%
Počet SOŠ se zvýšil ze 400 na 900!
Zdroj:
Zpráva o vývoji českého školství od listopadu 1989, č.j.: 25461/2009 – 20, publikovaná MŠMT (čísla jsou vyčtena z grafu, a tudíž přiměřeně zaokrouhlena).
Další vývoj gymnázií pro roce 2007 je popsán např. ve Výroční zprávě MŠMT 2011 (http://www.msmt.cz/dokumenty/vyrocni-zpravy)
Zde se uvádí, že podíl žáků nastupujících na gymnázia opět mírně stoupl, a to o cca 1,5% na 20,9%.
Od revoluce tedy stoupl podíl žáků nastupujících na gymnázia z 16 na cca 21%. Na ostatních typech škol stoupl podíl žáků nastupujících k maturitnímu studiu z 32% na 50%.
Pokud jde o absolutní počty: v roce 1989/90 bylo do 1. ročníku gymnázií přijato 26 233 žáků. V roce 2012/13 to bylo 22 940 žáků. Do státních gymnázií dokonce jen 20 142.
Zdroj: http://www.msmt.cz/file/26713.
Stejný zdroj uvádí i počty gymnázií. Od roku 1995/96 do roku 2012/13 (tedy za posledních 18 let) přibyla v ČR všehovšudy 4 gymnázia!!! Veřejných dokonce 5 ubylo!!!
Porovnejte si to s Vašimi argumenty. Jestli Vám ani tohle nestačí, pak Vám není pomoci.
Pavel
"Ideálním stavem by bylo jedno osmileté pro skutečně nadané děti zhruba v hranicích současných okresů. pro Pavla: "jen pro skutečně nadané".
Tato představa nemůže být z principu nikdy naplněna.
1) Nevíme, co tím nadáním přesně myslíme.
2) Nevíme, jak ty nejnadanější poznáme.
3) A i kdybychom je poznali, tak oni třeba nechtějí dojíždět, nechtějí opustit kamarády na ZŠ nebo vůbec nechtějí na gymnázium atp.
4) Donutit je nemůžeme a asi ani nechceme.
Víceletá gymnázia jsou především cestou pro ty žáky, kteří se chtějí vzdělávat více, než jim umožní jejich základní škola.
Pavel
PS: A to jsem zanedbal, že někde se do okresního města dojíždí i více než hodinu, že okresy nejsou stejně lidnaté atd.
než jim umožní jejich základní škola.
Pak musím milý pane Pavle protestovat. Hájíte neuhájitelné. Čtyřleté gymnázium skutečně odhalí ony schopné a blbečky. Osmileté gymnázium o tomto nemá ani potuchy. Ve dvanácti letech nepoznáte naprosto nic.
do okresního města dojíždí i více než hodinu, že okresy nejsou stejně lidnaté atd.
A v čem je milý Psvle problém? Máme tady snad Ministerstvo práce a sociálních věcí!! Tož už neblbněte.
"Pokud jde o absolutní počty: v roce 1989/90 bylo do 1. ročníku gymnázií přijato 26 233 žáků. V roce 2012/13 to bylo 22 940 žáků. Do státních gymnázií dokonce jen 20 142."
Těch 26 233 žáků v roce 1989/90 je ovšem z populačně silnějšího ročníku a ještě se jednalo o děti, které byly na základce v tehdy ještě posledním 8. ročníku ochotné se něco učit a naučit.
Těch 22 940 je ze slabšího populačního ročníku a jsou to děti, které v devítce nepřinutíte sednout k Bělounovi ani heverem, natožpak, aby něco dělaly samy o své vůli. Proč by to také dělaly, když je na ten gympl vezmou i se čtverkami, umetou jim cestičku až k maturitě. O tom ,že pak mají horší úroveň jako gymnzista z před dvaceti let se pak nedá vůbec diskutovat.
Víceletá gymnázia jsou především cestou pro ty žáky, kteří se chtějí vzdělávat více, než jim umožní jejich základní škola.
Mají stejné vzdělávací programy, vysvětlete prosím tuto Vaši myšlenku: "Víceletá gymnázia jsou především cestou pro ty žáky, kteří se chtějí vzdělávat více, než jim umožní jejich základní škola". Nechápu. A ZŠ jim ve svých vzdělávacích programech v něčem brání? Četl jste vůbec RVP? Ignorant
16. června 2013 12:46
Souhlasím. Genetiku nezměníme, prostě s tím nic neuděláme. To, že máme na gymplech horší kvalitu než dříve víme všichni. Ignorant
Mám obavy, že osmiletá gymnázia jsou jen o elitářství a "společenské prestiži".
Klidně se v těch svých křivdách utopte, mně je to fuk :-).
Řvěte si jak chcete. Fakta jsem zde uvedl i se zdroji a tím to pro mě končí. Ten, kdo chce, si z našich argumentů názor udělá.
Diskutovat s někým, kdo neví, co je to podíl a procento je zcela zbytečné.
Pavel
Ještě si dovolím jeden úsměv:
"A ZŠ jim ve svých vzdělávacích programech v něčem brání?"
:-)
Pavel
Je otazka, jestli ta fakta interpretujete spravne. Taky jsem jednou na takoveho "faktografa" narazil, snazil se vycist z dat, o kterych v praxi nevedel nic, jakesi zavery a byl pritom dost mimo.
Docela mi ho pripominate.
Já ta fakta přeci neinterpretuji, jen je cituji.
Pavel
Chybí i dobří absolventi (nejen vysokých škol, jak uvádí článek), ale všech škol, ale chybí i dobří zaměstnavatelé. Protože většina jich mele z podstaty a na rozvoj nemá prostředky.
A teď - co s tím. Když chybí i dobrá vláda, dobrý parlament, dobří státní úředníci. Dobrý systém.
Ještě si dovolím jeden úsměv:
"A ZŠ jim ve svých vzdělávacích programech v něčem brání?"
:-)
Dokazuje tím Pavle absolutní neznalost vzdělávacího programu pro ZŠ a gymnázium. Je totiž propustný a fakticky identický. Ignorant
S tím souhlasím, na naši ZŠ se již vrátilo několik takových žáků. Patřili na ZŠ k nejhorším ve třídě.
Pane Ignorante, o mé znalosti RVP ZV nepochybujte. Já ovšem pochybuji o Vaši znalosti reálných možností mnohých dnešních ZŠ.
Pavel
Je jeden nepopiratelný rozdíl mezi srovnatelnými ročníky ZŠ a SŠ: z gymnázia vás mohou vyhodit, zatímco ze ZŠ nikoliv. Proto jsou rodiče žáků víceletých gymnázií více motivovaní, a i žáci sami se raději trochu připosnaží, než by se s ostudou vraceli na základku. O RVP tady totiž vůbec nejde. Ten sám o sobě motivaci nezařídí.
16. června 2013 17:48
Ale kde je potom kvalita? Vzpomínám si, že na gymnáziu, v mé době, byli pouze dva žáci se čtyřkami, kteří potom nešli na VŠ. A to nás bylo 34. Platí to ještě dnes? Nejsem o tom přesvědčen. Ignorant
Já ovšem pochybuji o Vaši znalosti reálných možností mnohých dnešních ZŠ.
A kde tedy "soudruzi" udělali chybu? Nebude to třeba i tím, že školství je jako celek hluboce podfinancované?
1. Kdo chodí nyní studovat na Pdf?
2. Kdo nyní učí na části ZŠ? Učí aspoň druhá liga a oněch pár nadšenců?
3. Jaké jsou platy? Jsou srovnatelné s ostatními VŠ?
4. Pomůžou standardy učitelské profese?
5. Pomůžou standardy jednotlivých předmětů?
.
.
.
Každopádně nedostatků je mnoho a jsou bohužel neřešeny. S tím s Vámi musím souhlasit. Průmyslovka na které učím byla před 20 lety elitní školou. Nyní nabírá trojkaře a čtyřkaře. To z důvodů financování školství a taky to potom tak u maturity a v průběhu studia vypadá. Taky učím část úvazku na ZŠ. Problémy jsou téměř identické. Hlavní vzdělávací proud přestává plnit svou úlohu.Ptám se tedy, kdo provede ve školství skutečnou reformu? Ignorant
Je to všechno ještě horší. O víkendu jsem mluvil s klukem, co je na nejobyčejnějším učilišti - oproti spolužákům je schopen pracovat manuálně, úkol na týden splní za dva dny. Jestliže ani na učilišti nelze většinu připravit pracovat, pak jsme definitivně tam, kde jsme ...
Okomentovat