Upoutávka na práci, kterou student UK Praha PedF za účelem pomoci učitelům vytvářet testy v rámci systému výuky Moodle.
Není to tak dávno, kdy jsem se při zpracování diplomové práce tématicky se zabývající "návrhem systému určeného k analýze získaných znalostí u žáků druhého stupně základních škol" zaobíral myšlenkou popsat možnosti testování v rámci systému na podporu presenční a distanční výuky Moodle. Spouštěcím mechanismem se nakonec stal kolega, vyučující na střední škole, který se rozhodl začít využívat tento systém v rámci vlastního profesního rozvoje a začleňování informačních a komunikačních technologií do života školy. Byl jsem požádán o přátelskou formu mentoringu. Problematickou partií Moodlu se stal modul Testování.
Při vkládání některých typů úloh není možno mluvit o intuici, transparentnosti či jednoduchosti použití.
Nastavení parametrů jednotlivých typů úloh sice kolega pochopil, měl však obavy, že bude-li se k tvorbě testů vracet v budoucnu, budou jeho nabyté znalosti a dovednosti týkající se testování v Moodle potřebovat oprášit. Rozhodl jsem se proto vytvořit jakýsi manuál popisující možnosti zařazení softwarového balíku Moodle do systémů zabývajících se ověřováním a analýzou získaných znalostí a dovedností v jednotlivých stádiích edukačního procesu, který by shrnoval možnosti testování systému Moodle verze 2.4. Dokument může být použit jako podpora ke školení nebo při samostudiu. Závěr je věnován výhodám a nevýhodám tohoto řešení a zamyšlením se nad použitelností v praxi.
Snad se bude hodit i vám.
Dokument ke stažení
Převzato ze spomocnik.rvp.cz
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Užitečný manuálek (i když podobných a dobrých manuálů je víc).
Jen škoda, že ho nelze jednoduše stáhnout (nějak komplikovaně přes Slideshare a registraci?).
Je zajímavé, že tento článek nemá žádné komentáře, buď už všichni učitelé Moodle mají a běžné používají nebo se mu vyhýbají.
Anebo většina vyučujících základních a středních škol testuje "on-line", lépe "face-to-face" přímo ve škole, nemyslíte?
Doplnili jsme do článku odkaz pro přímé stažení (http://goo.gl/z3XUk).
Díky, to je ono.
Vzhledem k tomu, že Slideshare dnes umožňuje se přihlásit i prostřednictvím různých soc. sítí, zase takový problém to není. Velice by mě potěšilo, kdyby si uživatelé laskavě povšimli i toho, jak ta práce vznikla. Předem děkuji.
Uz davno nikoho netestuji a to zadnym zpusobem. Musel bych vymyslet zadani, overovat je, musel bych ty testy opravovat, optimalizovat vysledky, vse archivovat cele klasifikacni obdobi a pak bych musel zakum davat nehezke znamky, cimz bych si privodil nemale problemy.
Jako mudl neumim carovat a nejsem blazen.
Sedych
Okomentovat