V pondělí byla na stránkách OECD zveřejněna doporučení expertů OECD k systému hodnocení v českém vzdělávacím systému.
Experti popsali silné stránky systému i oblasti, které vyžadují pozornost. Formulovali rovněž doporučení pro vzdělávací politiku. Podrobnosti v češtině budou snad k dispozici příští týden.
MŠMT bude nejpíše interpretovat zprávu jako podporu svého záměru plošného testování. To ovšem bude hrubé zkreslení. Závěry expertů jsou naopak spíše skeptické a varující, například:
- Lépe artikulovat cíle vzdělávání.
- Vyvinout vzdělávací standardy pokrývají šíři cílů vzdělávání studentů ještě před vypracováním národních standardizovaných testů.
- Omezit nežádoucí účinky národních standardizovaných testů.
- Posílit roli formativního (tedy průběžného s cílem zlepšení) hodnocení studentů.
- Rozvíjet odborný profil nebo standardy učitelské profese.
Ke stažení:
1 komentářů:
Tohle Pepa Dobeš nemá šanci pochopit.
Co, pochopit - nemá šanci si to ani přečíst, protože anglicky jaksi nevládne.
Ale to v tomhle Banánistánu vůbec nevadí.
Co tu, k..va, vlastně ještě pohledávám?
Okomentovat