Plán ministra školství na nové financování škol má sympatický cíl - dát na jednu úroveň soukromé a státní školy a zároveň naplnit třídy optimálním počtem žáků. Způsob, jakým chce k tomu dospět, už ale moc sympatií nevyvolává. Naopak, mohl by do již tak napjatých vztahů mezi soukromými a veřejnými školami vnést další porci nevraživosti.
Z článku Jiřího Leschtiny v iHNED.cz vybíráme:
Ještě nepochopitelnější jsou myšlenkové procesy, jimiž ministr dospěl ke své vizi rovnosti veřejných a soukromých škol. Hodlá vyplácet privátním a státním školám stejný státní příspěvek za počet žáků podle nového klíče. Ale pak dojde k tomu, že soukromá škola bude vybírat školné a ještě dostávat stejné dotace jako státní nebo krajské školy, které školné vybírat nesmí a ještě dlouho (pokud vůbec někdy) nebudou. Kde máme onu rovnici, pane ministře?
Přečtěte si: Dobešova šestadvacítka. Na ministerské inženýrství mohou školy doplatit
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Veřejné školy často vybírají od rodičů různé poplatky za... (tedy skryté školné)
to anonymni: Vy jste nějaký začínající komik?
"Veřejné školy často vybírají od rodičů různé poplatky za... (tedy skryté školné)"
Nějak nevím, ale divadelní představení,exkurze,SRPŠ, kurzy, učebnice a sešity za vaše dítě platit nebudu. Zní to hrubě a nedobře, ale nikdo vaše dítě nenutí vystudovat střední školu. Klidně může na pracák nebo pracovat. To dnes bohužel již nikoho nezajímá. Omlouvám se za tento styl, ale v podstatě to tak bylo již před rokem 1989. Ignorant
divadelní představení .. za vaše dítě platit nebudu
Čas od času se na středoškolské výchovné divadelní představení taky dostanu. Posledně odtud před námi vycházely dětičky z mateřské školy. Nebyl jsem si jist, že si výchovní protagonisté všimli změny věkových kategorií v hledišti.
Tady je ta diskuse nějak hodně "out".
Celý problém je podle mě v tom, že není kvalitně definován výstup. A už asi nebude, protože ústavy, které ho měly definovat a místo toho vyplodily slohové cvičení zvané RVP, mají být odměnou za svoji dosavadní "vynikající" práci sloučeny a zredukovány do jednoho s mikroskopickým rozpočtem. Dobešovy testy ovšem na definování výstupu také nic nezlepšily, spíš naopak.
Kdyby výstup definován byl, může za to, že splní, co se po ní žádá, dostat soukromá škola na žáka a rok to samé, co státní. A když poskytne něco navíc, může si za to nechat zaplatit.
A je samozřejmě chyba i to, že stát jasně neřekne a neumí říci, co nefinancuje (tj. si to i na státní škole zaplatí rodiče). Mimochodem, už jsme v tomto ohledu skoro v předminulém století, kdy se financovala jen střecha nad hlavou a plat učitele. Rozdílem je jen "znamení naší doby" - "holý" hardware, se kterým si učitelé často nevědí rady. No, alespoň,že si děti ještě nemusí v zimě nosit do školy dříví na topení (a že je ještě neučí vysloužilí vojáci z Afghanistánu).
To 10:38
Lze vůbec závazně definovat výstupy v prostředí, kde školy a obory vznikají a zanikají...?
Jak má stát říci, co pevně financuje, když se se státním rozpočtem hraje jako v ruletě, a ministerstvo školství rozhodně nepatří k prioritním?
Okomentovat