Intel oznamuje: v řadě českých a moravských škol probíhá průlom do klasického způsobu výuky. Počítačové ostrůvky, pracující v prostředí běžné třídy, takzvaná Digitální hnízda, umožňují lépe integrovat talentované nebo naopak méně disponované žáky do běžného výukového programu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmlihNH0Qg82X8W6GkpHbdWaLd-KpaRIjBGgMr194TjIXZUJLVpkfcD51Z4uhw2pwC7u0_4arFsQ9TNtPpjMTzabAPzw-s-xDVVLnt1HIiR_kRBnVh0VmVIpNDiDsBHTl4v-3yiKafMT4O/s1600/%25C4%258Cesk%25C3%25A1_%25C5%25A1kola_BN_500x250_fin.jpg)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
![Licence Creative Commons](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/3.0/88x31.png)
![WebArchiv - archiv českého webu](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEit2IAj_O0FVssTPj0wTGB8zlAIefI4xTcOAdlupJ9PTxnZRo6d6M6xaPUmQmdoD8ysEgCRaNShXfA86qt4zsMSWmpe3H0j9uzucn3fJsmVgjTe4J0Ob5AzplblyJrmC9mgYeB0KX95-rE/s1600/webarchiv_certifikat_c.gif)
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
![Licence Creative Commons](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/3.0/88x31.png)
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
![WebArchiv - archiv českého webu](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEit2IAj_O0FVssTPj0wTGB8zlAIefI4xTcOAdlupJ9PTxnZRo6d6M6xaPUmQmdoD8ysEgCRaNShXfA86qt4zsMSWmpe3H0j9uzucn3fJsmVgjTe4J0Ob5AzplblyJrmC9mgYeB0KX95-rE/s1600/webarchiv_certifikat_c.gif)
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Je to prosté, chytrého a nadaného prvňáčka, který už plynule čte, posadíme do digitálního hnízda k počítači a necháme jej hrát tak dlouho hry, dokud se nedostane na úroveň némě nadaného handicapovaného prvňáčka, který pouze s obtížemi slabikuje.
Jednou z hlavních předností a výhod digitálních hnízd je to, že je možno je zakládat v globalizovaných digitálních farmách a umožnit tak našim dětem mít na život nás všech značný vliv.
Pokrokoví učitelé na celém světě se již několik let snaží vysedět v těchto hnízdech digitální vejce a přispívat tím ke světové produkci digitálních dat.
Česká škola začala odrážet úroveň českého školství - samá PR různých firem, samé tiskové zprávy, ale lidský přístup se ztrácí.
Tento článek jsem si přečetl, přečetl i tiskovou zprávu a je mi smutno - namísto pomoci reklama firmy Intel, která netuší, co školy skutečně potřebují. Stačí: "96 % učitelů je připraveno, protože prošlo uživatelskými kurzy."
Nemluvě o typografických chybách, překlepech v tiskové zprávě.
Tak nám do těch digitálních hnízd Intel pěkně nadělal.
Tak techniku si už představit umím, hlavně ty krásné reproduktory, chytré učebnice, chytrou tabuli, chytré děti, ale ještě mi tam chybí jaksi nějaký "příklad dobré praxe" a prokazatelné výsledky. Rok to tam mají a sesmolí takový nic neříkající blábol. Hlavně, že to změní výuku rychle a natrvalo. Sem s tím, honem, bereme všechno, hlavně rychle a natrvalo, už nám to neberte. Bereme i tu Wi-Fi síť (ten internet bez kabelů), jak píšete.
Zapoj se, soudruhu, můžeš s tím něco udělat.
Uklidněte se, dlouze se nadechněte nosem a velmi pomalu vydechujte pootevřenými ústy. Když kontrakce začíná, zhluboka dýchejte. Když kontrakce probíhá, nadechněte se nosem a ústa mějte zavřená. Počkejte, až uslyšíte hospitujícího školního inspektora říkat: „Tlačte!“ Tlačení není bolestivé. Je to síla, která s pomocí vašich řitních svalů vytlačí inovaci výuky ven. Dýchání vám v tom významným způsobem pomůže. Zadržte dech a tlačte tak, že stáhnete řitní svaly co možná nejdéle. Vzduch ve střevech tlačí na inovaci, která se posouvá směrem ven. Když kontrakce skončí, zhluboka se nadechněte a vydechněte, uvolněte všechny svaly a dýchejte normálně. To budete opakovat při každé kontrakci, tak jak vám řekne školní inspektor. Ostatně ten vás celou dobu povede a bude vám podle situace napovídat, co máte dělat.Jakmile je inovace zčásti venku, ještě trochu na požádání pana inspektora zatlačíte, aby vyšla celá. Pak si odpočinete. Až inovace opustí vaše tělo a spočine v digitálním hnízdě, požádá vás hospitující inspektor, abyste už netlačil, aby se inovace mohla náležitě uvolnit. Maximálně uvolněte všechny své řitní svaly, nadechněte se a pomalu vydechněte. Všechna rizika možného roztržení jsou překonána. Síťová šňůra se nejdříve podváže a pak odstřihne. Od této chvíle je inovace realizována a začíná pro ni nový život.
Co si o digitalizaci škol myslí rodiče žáků?
Z průzkumu mezi rodiči, realizovaného společností Intel v celém regionu EMEA na jaře letošního roku, vyplývá,
že drtivých 99 % rodičů považuje znalost práce na PC za důležitou pro život, polovina z nich se domnívá,
že jde o naprostou nezbytnost. Celých 98 % dotazovaných rodičů pak nepochybuje o tom, že znalost práce na počítači v budoucnu u jejich ratolesti ovlivní možnosti získání kvalitního zaměstnání.
To nejsou příliš optimistické údaje. Skutečnost, že 1-2 % dotazovaných rodičů nepovažuje znalost práce na PC za důležitou pro uplatnění svých potomků, svědčí o tom, že ČR má k vyspělé informační společnosti ještě dost daleko.
Pravda pravdoucí - pokrok nezastavíš. Jen tak přemýšlím , že ten čas se na českých školách "nějak" zadrhnul. Právě píši z PC, které pamatuje 2 tisíciletí 20. století a chudák "duchodce" PC již nějak nestíhá. Pravdou je, že doma mám 2 výkonné počítače, ale se školními penězi to nemá nic společného !!
A mám obavy, že takových škol je poněkud více viz. stav PC v českých a moravských školách. A ještě perličku - dohledal jsem pomůcku S -29, ta pamatuje ještě Františka Josefa I. a R-U. Tedy takový je pohled na průměrnou českou školu.
česká škola maže nepohodlné příspěvky!
Kdy a kde?! Nenapsal jste ho náhodou na http://www.ucitelske-listy.cz/2009/10/digitalni-hnizda-zmeni-skolni-vyuku.html?
Ti lumpové si žádné digitální hnízdo nezaslouží. Jediné, co na ně platí je Igor Hnízdo.
Okomentovat