Přepis interview, na které jsme upozornili před týdnem.
Co si myslíte o tomto názoru Ondřeje Šteffla:
Většina lidí si myslí, že základem jsou testy z matematiky, cizího jazyka a češtiny. Dobrou funkci vidím v tom, že si každý udělá zkoušku z cizího jazyka. Tomu rozumím. To může posunout znalost cizího jazyka v České republice dopředu.
V tomto totiž pořád zaostáváme, jsme v zajetí ruštiny, která se tady učila před 20 lety. Zlepšuje se to, ale ne dost rychle. Každý by proto uvítal (zaměstnavatelé, vysoké školy), kdyby měl maturant v ruce papír s evropsky standardizovaným hodnocením (A1, A2, B1, B2), s kterým by mohl jít na vysokou školu. Popřípadě by to mohla být jen podmínka maturity – cizí jazyk musíte umět třeba na B1. To si dovedu představit.
Ale kdo a k čemu potřebuje český jazyk, tomu moc nerozumím. Sice se z něj v Čechách tradičně maturuje, ale až na pár výjimek (třeba bohemistika) z něj žádná vysoká škola nedělá přijímací zkoušky. A matematika je velmi nepovinná, protože je v konfrontaci s cizím jazykem, kterému dá přednost skoro každý, protože ten je k něčemu. A jaké další funkce má maturita mít? Nevím. Ale rozumím tomu, proč si lidé myslí, že je maturita dobrá.
Osobnosti na ČT24: "Na vysokou školu přicházejí i studenti s IQ 90," říká Ondřej Štefl
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Ondřej Šteffl je vůl. Korunovanej. A takovýto pazgřivec je šéfem SCIO - i to ukazuje, co za bandu ignorantů tato instituce, jejímž jediným cílem je hrabat a hrabat, je.
Nerozumí tomu, kdo a k čemu potřebuje český jazyk a maturitu z něj. O vztahu mezi jazykem a myšlením asi neslyšel, tento typický produkt rané fáze českého grunderského kapitalismu. Vzdělání je pro něj jen utilitárním nástrojem bez vyššího smyslu. Primitiv až na půdu.
Ano, zrušme maturiu, vše nahraďme testy SCIO (mimochodem tato hovada dávají s klidem stejné otázky u přijímacích testů do primy i prvního ročníku - to nelze nazvat jinak než pedagogickým zločinem - nemluvě o TSP u přijímaček na VŠ, kde upozorňují, že se stejně nedá stihnout ve stanoveném limitu - asi se podle této sebranky věda dělá podobně), ať se pan Šteffl utopí v penězích, třeba pak bude šťastný. Nebo jej pošleme i s celým SCIO tam, kam patří, to jest do zadele.
Vážená redakce, bylo by od vás seriózní, kdybyste dodali, že nejde o názor O. Šteffla na maturitu jako takovou, ale výhradně na její SPOLEČNOU ("státní") část. Vzhledem k tomu, že Ondřej Šteffl je dlouhodobým kritikem "státní" maturity jako takové ( a já s jeho argumenty souhlasím), neříká v citovaném rozhovoru vůbec nic nového. Nanejvýš je ochoten připustit, že by v rámci "celostátních zkoušek" byl ochoten ještě tak tolerovat povinnou státní zkoušku z jazyka. Nic víc, nic méně.
Okomentovat