Od roku 2007 působí v Moravskoslezském kraji síť poradenských míst pro podporu učitelům, kteří se věnují zavádění ICT do výuky. Program, zprvu financovaný jako rozvojový program kraje, je nyní financovaný z více zdrojů a rozvíjí se dál. Mezi hlavní aktivity center patří pořádání kurzů a metodických odpolední, poradenská činnost a organizování krajských konferencí a soutěží zaměřených na ICT.
K napsání tohoto článku mne vedl nedávný dotaz Davida Hawigera v konferenci JSI na téma dalších kroků MŠMT v podpoře ICT. Z pohledu škol a také mého se situace příliš nevyvíjí. V Moravskoslezském kraji se přesto něco děje.
Na začátku – psal se rok 2007 - bylo 12 škol a organizace Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace (která je MSK zřízena za účelem vzdělávání pedagogických pracovníků a poskytování souvisejících činností). Cílem bylo podpořit ty školy, které prezentovaly vlastní dobré a ověřené zkušenosti s používáním ICT ve výuce, ve školním prostředí, ve školních sítích.
A tak již dva roky probíhají různá školení doplňovaná e-learningem v LMS Moodle. Zřejmě podstatným momentem pro volbu kurzu v současném ekonomickém stavu ve školách je také fakt, že jsou téměř všechna pro účastníky ze škol zdarma. Část kurzů je realizovaná v projektu Perspektiva 2010, který je financován z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Velká skupina kurzů probíhá v rámci projektu „Vzdělávání pedagogických pracovníků“ v České republice, jehož finanční podporu zajišťuje společnost Microsoft.
Další informace a materiály jsou umisťovány na www stránky, které jsou ICT vzdělávání věnovány na www.kvic.cz/perspektiva a www.kvic.cz/icemsk.
Když se ohlédneme za posledním rokem činnosti, tak v řeči čísel byl rok 2008 takový:
|
Od 1. – 12. 2008 |
Počet akcí |
Počet účastníků |
|
Metodická odpoledne |
59 |
796 |
|
Konference |
2 |
337 |
|
Školení, kurzy ICT |
109 |
1279 |
|
Krajské soutěže |
3 |
64 |
|
Metodická odpoledne a kurzy realizované ICeMSK v projektu Perspektiva |
9 (z toho 1 pokračuje dále v roce 2009) |
137 |
V síti center se objevily nové školy, v tématech kurzů nastoupily nové směry a od pedagogů vzešly nové požadavky, kam by se potřebovali v digitální gramotnosti posunout. Věřím, že v hodnocení roku 2009 budou stejně příznivé výsledky.
Více informací naleznete v závěrečné zprávě .
Blanka Kozáková



0 komentářů:
Okomentovat